M
T Träkirurgen skrev:
Har tidigare efterlyst detta av trådskaparen för att få en övergripande bild av den ”bristfälliga installationen”. Men, det verkar tyvärr som att vi får hålla tillgodo med den ursprungliga bilden.
Ibland försöker jag anstränga min hjärna till eftertänksamhet och ifrågasätta när jag ser något som inte känns helt 100, dvs. här är något som inte stämmer. Och då avser jag mer än bara kranens position.

Jag frågar mig själv t.ex.
Varför skulle en yrkesman montera en kran på detta vis? Känns orimligt!
Varför inspekterar inte den betalande kunden det utförda arbetet direkt? (Lite som att jag har lagt om taket med en entrepenör och 7-8 mån senare så upptäcker jag att man missat lägga taktegel på halva taket då jag skulle upp och rensa hängrännorna)
Och varför är bilden tagen på en sån liten detalj att man inte kan se hela sammanhanget, känns märkligt!

Finns säkert en rimlig förklaring, men tills dess så är jag källkritisk och ifrågasätter sånt som jag upplever som osannolikt.

• Gilla
Träkirurgen
  • Laddar…
Düsseldorff
M Markarbetaren skrev:
Ibland försöker jag anstränga min hjärna till eftertänksamhet och ifrågasätta när jag ser något som inte känns helt 100, dvs. här är något som inte stämmer. Och då avser jag mer än bara kranens position.

Varför inspekterar inte den betalande kunden det utförda arbetet direkt? (Lite som att jag har lagt om taket med en entrepenör och 7-8 mån senare så upptäcker jag att man missat lägga taktegel på halva taket då jag skulle upp och rensa hängrännorna)
Och varför är bilden tagen på en sån liten detalj att man inte kan se hela sammanhanget, känns märkligt!

Finns säkert en rimlig förklaring, men tills dess så är jag källkritisk och ifrågasätter sånt som jag upplever som osannolikt.
Du tänker att TS arrangerat en bild för att posta den på byggahus? Men varför skulle nån göra det?

M
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du tänker att TS arrangerat en bild för att posta den på byggahus? Men varför skulle nån göra det?
Inte arrangerat, har jag inte påstått. Men jag blir skeptisk när man inte kan se hela sammanhanget. Någon hade en teori om att röret hade ramlat ned.

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:

Der nu inte alltid så lätt att se sådant utan det är först när man ska stäng av som man förstår stollligheten. Man ska inte utgå från sig själv utan försöka tänka som man inte förstår ett jota av rördragning. Jag har i mitt yrke klagat på mycket rördragning men ibland så är det faktiskt även då svårt ibland

• Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
X Xanthopteryx skrev:
Hört talas om övertid? Lös problemet liksom...
Bara för att du skiter i badkaret så är det inte säkert att det löser sig, liksom!?!

Ja, jag hörde talas om övertid en gång för länge sen tror det var runt -94, men är det inte bara löntagare som utnyttjar sådant?

vvsavlopp vvsavlopp skrev:
Bara för att du skiter i badkaret så är det inte säkert att det löser sig, liksom!?!

Ja, jag hörde talas om övertid en gång för länge sen tror det var runt -94, men är det inte bara löntagare som utnyttjar sådant?
El utnyttjad

X
vvsavlopp vvsavlopp skrev:

Om ett företag klantar sig så skall företaget självklart lösa klanteriet. Svårare än så är det inte. Och det spelar ingen roll om du är egenföretagare eller anställd. Och det är inte hållbart att säga "Ja, vi klantade oss. Men vi kommer och fixar det någon gång om två månader när vi har tid eller lust".

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.