B Bonzo2000 skrev:
Men seriöst. Varför skulle du bli kompenserad för att någon gjort fel? Räcker det inte med att de kommer ut och gör om det så att funktionen uppfylls?

Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
Du är säkert en sån slarvig hantverkare som företag får skämmas för Sociala medier svämmar över av idiotsvar som dina Läs Bamse eller något annat nyttigt för dig ist
 
  • Gilla
  • Haha
Mazdarune och 4 till
  • Laddar…
R rophphe skrev:
Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?


Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Helt otroligt att så många här inne vill bagatellisera denna installation! Inte undra på att det går så många hantverkare ute i samhället och tror att de gör ett bra jobb!
Finns nästan inge yrkesstolthet kvar i detta land!
Klart att man kan fixa problemet själv men är de det man har betalat dyrt för? Ni som anser att det är mänskligt att fela på detta vis, då har ni samma inställning när en läkare gör ett fatal misslyckande under en operation av dig?
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Bästerortarn och 15 till
  • Laddar…
Jag blir lite förundrad över vad många anser att man ska acceptera när man beställer en hantverkartjänst. Jag ska betala tusentals ibland hundratusentals kronor för ett arbete men ändå acceptera att hantverkarna gör fel, utför arbetet slarvigt/stressat. Jag köper tjänsten av en anledning. Mitt ansvar är att se till att läsa det finstilta, ställa frågor även dumma sådana för att kunna förebygga missförstånd och också kunna ha rimliga förväntningar. Nu är det mer, - va glad att du fick det gjort, hantverkare är också människor, gör det bättre själv om du kan! Jag betalar mer än gärna för ett bra utfört jobb med god service men upplever mer ofta än sällan en yrkesgrupp med lite väl mycket hybris.
 
  • Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 15 till
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Helt otroligt att så många här inne vill bagatellisera denna installation! Inte undra på att det går så många hantverkare ute i samhället och tror att de gör ett bra jobb!
Finns nästan inge yrkesstolthet kvar i detta land!
Klart att man kan fixa problemet själv men är de det man har betalat dyrt för? Ni som anser att det är mänskligt att fela på detta vis, då har ni samma inställning när en läkare gör ett fatal misslyckande under en operation av dig?
En helt rimlig jämförelse! :crysmile:
 
  • Gilla
Mazdarune och 3 till
  • Laddar…
B b50gud skrev:
Bara att sätta dit en spindelförlängare så är det löst kan vara så att han glömde eller inte hade en. Det du har rätt till är en reklamation så att de löser problemet tar ca 3 minuter när de är där. Någon övrig kompensation har du inte rätt till.
Nya däck till bilen kanske? (y):crysmile:
 
V
K kroffe74 skrev:
är det inte rörmokaren som gjort fel?
K kroffe74 skrev:
är det inte rörmokaren som gjort fel?
Har han eller hon monterat kulventilen i samband med arbetet så har de uppstått ett fel som man självklart kan begära avhjälpande av. Satt den där innan har inget fel begåtts.

Dock är det otroligt löjligt att man vill bli kompenserad för detta
 
Redigerat:
  • Gilla
JockeÅgren och 2 till
  • Laddar…
V
C cdx873v skrev:
Nya däck till bilen kanske? (y):crysmile:
Ja eller 10000 som presentkort på Ica maxi. Eller ett nytt badrum. Eller 20000 kontant. Bara företaget får lida för sitt misstag.
 
  • Gilla
Mazdarune
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skruva lös handtaget och vrid spindeln med en tång eller skiftnyckel.
Jag tänkte det samma.
 
  • Gilla
Erik5000
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Helt otroligt att så många här inne vill bagatellisera denna installation! Inte undra på att det går så många hantverkare ute i samhället och tror att de gör ett bra jobb!
Finns nästan inge yrkesstolthet kvar i detta land!
Klart att man kan fixa problemet själv men är de det man har betalat dyrt för? Ni som anser att det är mänskligt att fela på detta vis, då har ni samma inställning när en läkare gör ett fatal misslyckande under en operation av dig?
Fel begås i stort sett dagligen inom samtliga yrkesgrupper, framför allt i detta land där många saknar kompetens för det de arbetar med, jag känner till många.
Men att skapa en tråd om ett handtag som sitter fel, vad är poängen?
Tiden att skapa inlägget är inte proportionerligt mot att istället lösa problemet, ej heller tiden att ringa och reklamera detta är värt det om man inte är född med tummen mitt i handen.
Lös problemet och sluta gnäll på nätet!
 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Lars-Åke Aspgren1 och 4 till
  • Laddar…
R rophphe skrev:
Det är inte att fixa som är problemet.
Det är att man gör ett så idiotiskt fel...!!
Du låter som en riktig gnällspik. Har rörläggeri firman sagt att dom inte skall åtgärda problemet?
Enligt dig så kan dom inte fixa din ventil nu på direkten pga sjukfrånvaro.
Gör som någon annan sa och ta av vredet och stäng med skiftnyckel när du behöver och vänta på din tur.
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
B Bonzo2000 skrev:
Men seriöst. Varför skulle du bli kompenserad för att någon gjort fel? Räcker det inte med att de kommer ut och gör om det så att funktionen uppfylls?

Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
Hantverkare har å andra sidan ibland 0 insikt om att det innebär en risk när de gör fel, ett arbete för kunden att administrera ett nytt besök och en kostnad att vara hemma när saker ska fixas. Varför ska kunden stå för det?
 
  • Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
Jobbet är gjort på sommaren o då har PEM slangen varit 2-5 cm längre än nu på vintern. Därför är nu handtaget nere i skyddsslangen. Jag tror inte det varit så här när röris lämnade brottsplatsen utan då var det helt ok
 
  • Gilla
  • Haha
Mazdarune och 3 till
  • Laddar…
X
V Villaägarenr1 skrev:
Har han eller hon monterat kulventilen i samband med arbetet så har de uppstått ett fel som man självklart kan begära avhjälpande av. Satt den där innan har inget fel begåtts.

Dock är det otroligt löjligt att man vill bli kompenserad för detta
Man kanske behöver ta ledigt från jobbet för att slarvpelle skall komma och fixa det som inte borde blivit fel.
Alltså har du full rätt till kompensation för de utgifter och den skada du må ha lidit.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
X
P patriklarsson skrev:
Fel begås i stort sett dagligen inom samtliga yrkesgrupper, framför allt i detta land där många saknar kompetens för det de arbetar med, jag känner till många.
Men att skapa en tråd om ett handtag som sitter fel, vad är poängen?
Tiden att skapa inlägget är inte proportionerligt mot att istället lösa problemet, ej heller tiden att ringa och reklamera detta är värt det om man inte är född med tummen mitt i handen.
Lös problemet och sluta gnäll på nätet!
Så du hämtar bilen på service. Oljelampan tänds när du kommer hem då de slarvat med att fylla i olja.
Vad gör du?
Fyller själv i olja?
Du märker att hjulet håller på att lossna på bilen då de skruvat åt hjulskruvarna får dåligt.
Vad gör du? Drar åt och skiter i det eller begär du kompensation för att du betalat för ett arbete som ej blivit korrekt utfört?
Jag har varit med om att delar legat i bagageluckan på bilen efter garantireparation. Delar som borde varit uppmonterade. Vad gör jag? Självklart ser jag till att VERKSTADEN fixar det, även om jag kunnat själv, eftersom att det är Verkstaden som skall ha åtgärdat det och det är den som står för garanti och liknande om nu saker går sönder på grund av vad de gjort.
Annars kan jag ju lika gärna göra skiten själv.
Dessutom kanske inte alla har kunskaper eller för den delen verktyg för att fixa grejer.
Ta kranen till exempel: Jag garanterar att de flesta inte känner till att man kan skruva loss handtaget och sätta i annan position.

Fel kan ske, ja, så är det, men här är det ju uppenbarligen rent klanteri. Alla med vett i huvudet inser väl att det blir omöjligt att stänga ventilen så som den sitter på bilden. Alltså monterar man inte dit den på det sättet, för varför skall man ha en ventil som inte fyller sin funktion?
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
Vad är problemet, bara att justera till kran handtaget... Varför gnälla på sociala medier hela tiden. Verkar som om att folk inte kan göra något själva nu förtiden... Man tittar på maten, vad ska jag göra nu, hur ska äta, den var för varm, den var för kall... Hjälp vad göra nu, kan någon förklara ... Önskar alla en underbar dag...
 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
  • Arg
tank77 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.