79 133 läst · 201 svar
79k läst
201 svar
Märklig VVS-installation
Du är säkert en sån slarvig hantverkare som företag får skämmas för Sociala medier svämmar över av idiotsvar som dina Läs Bamse eller något annat nyttigt för dig istB Bonzo2000 skrev:Men seriöst. Varför skulle du bli kompenserad för att någon gjort fel? Räcker det inte med att de kommer ut och gör om det så att funktionen uppfylls?
Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
Helt otroligt att så många här inne vill bagatellisera denna installation! Inte undra på att det går så många hantverkare ute i samhället och tror att de gör ett bra jobb!R rophphe skrev:Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Finns nästan inge yrkesstolthet kvar i detta land!
Klart att man kan fixa problemet själv men är de det man har betalat dyrt för? Ni som anser att det är mänskligt att fela på detta vis, då har ni samma inställning när en läkare gör ett fatal misslyckande under en operation av dig?
Jag blir lite förundrad över vad många anser att man ska acceptera när man beställer en hantverkartjänst. Jag ska betala tusentals ibland hundratusentals kronor för ett arbete men ändå acceptera att hantverkarna gör fel, utför arbetet slarvigt/stressat. Jag köper tjänsten av en anledning. Mitt ansvar är att se till att läsa det finstilta, ställa frågor även dumma sådana för att kunna förebygga missförstånd och också kunna ha rimliga förväntningar. Nu är det mer, - va glad att du fick det gjort, hantverkare är också människor, gör det bättre själv om du kan! Jag betalar mer än gärna för ett bra utfört jobb med god service men upplever mer ofta än sällan en yrkesgrupp med lite väl mycket hybris.
En helt rimlig jämförelse!N nissenhj skrev:Helt otroligt att så många här inne vill bagatellisera denna installation! Inte undra på att det går så många hantverkare ute i samhället och tror att de gör ett bra jobb!
Finns nästan inge yrkesstolthet kvar i detta land!
Klart att man kan fixa problemet själv men är de det man har betalat dyrt för? Ni som anser att det är mänskligt att fela på detta vis, då har ni samma inställning när en läkare gör ett fatal misslyckande under en operation av dig?
K kroffe74 skrev:
Har han eller hon monterat kulventilen i samband med arbetet så har de uppstått ett fel som man självklart kan begära avhjälpande av. Satt den där innan har inget fel begåtts.K kroffe74 skrev:
Dock är det otroligt löjligt att man vill bli kompenserad för detta
Redigerat:
Självbyggare
· Östergötland
· 1 617 inlägg
Fel begås i stort sett dagligen inom samtliga yrkesgrupper, framför allt i detta land där många saknar kompetens för det de arbetar med, jag känner till många.N nissenhj skrev:Helt otroligt att så många här inne vill bagatellisera denna installation! Inte undra på att det går så många hantverkare ute i samhället och tror att de gör ett bra jobb!
Finns nästan inge yrkesstolthet kvar i detta land!
Klart att man kan fixa problemet själv men är de det man har betalat dyrt för? Ni som anser att det är mänskligt att fela på detta vis, då har ni samma inställning när en läkare gör ett fatal misslyckande under en operation av dig?
Men att skapa en tråd om ett handtag som sitter fel, vad är poängen?
Tiden att skapa inlägget är inte proportionerligt mot att istället lösa problemet, ej heller tiden att ringa och reklamera detta är värt det om man inte är född med tummen mitt i handen.
Lös problemet och sluta gnäll på nätet!
Du låter som en riktig gnällspik. Har rörläggeri firman sagt att dom inte skall åtgärda problemet?R rophphe skrev:
Enligt dig så kan dom inte fixa din ventil nu på direkten pga sjukfrånvaro.
Gör som någon annan sa och ta av vredet och stäng med skiftnyckel när du behöver och vänta på din tur.
Hantverkare har å andra sidan ibland 0 insikt om att det innebär en risk när de gör fel, ett arbete för kunden att administrera ett nytt besök och en kostnad att vara hemma när saker ska fixas. Varför ska kunden stå för det?B Bonzo2000 skrev:Men seriöst. Varför skulle du bli kompenserad för att någon gjort fel? Räcker det inte med att de kommer ut och gör om det så att funktionen uppfylls?
Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
Man kanske behöver ta ledigt från jobbet för att slarvpelle skall komma och fixa det som inte borde blivit fel.V Villaägarenr1 skrev:
Alltså har du full rätt till kompensation för de utgifter och den skada du må ha lidit.
Så du hämtar bilen på service. Oljelampan tänds när du kommer hem då de slarvat med att fylla i olja.P patriklarsson skrev:Fel begås i stort sett dagligen inom samtliga yrkesgrupper, framför allt i detta land där många saknar kompetens för det de arbetar med, jag känner till många.
Men att skapa en tråd om ett handtag som sitter fel, vad är poängen?
Tiden att skapa inlägget är inte proportionerligt mot att istället lösa problemet, ej heller tiden att ringa och reklamera detta är värt det om man inte är född med tummen mitt i handen.
Lös problemet och sluta gnäll på nätet!
Vad gör du?
Fyller själv i olja?
Du märker att hjulet håller på att lossna på bilen då de skruvat åt hjulskruvarna får dåligt.
Vad gör du? Drar åt och skiter i det eller begär du kompensation för att du betalat för ett arbete som ej blivit korrekt utfört?
Jag har varit med om att delar legat i bagageluckan på bilen efter garantireparation. Delar som borde varit uppmonterade. Vad gör jag? Självklart ser jag till att VERKSTADEN fixar det, även om jag kunnat själv, eftersom att det är Verkstaden som skall ha åtgärdat det och det är den som står för garanti och liknande om nu saker går sönder på grund av vad de gjort.
Annars kan jag ju lika gärna göra skiten själv.
Dessutom kanske inte alla har kunskaper eller för den delen verktyg för att fixa grejer.
Ta kranen till exempel: Jag garanterar att de flesta inte känner till att man kan skruva loss handtaget och sätta i annan position.
Fel kan ske, ja, så är det, men här är det ju uppenbarligen rent klanteri. Alla med vett i huvudet inser väl att det blir omöjligt att stänga ventilen så som den sitter på bilden. Alltså monterar man inte dit den på det sättet, för varför skall man ha en ventil som inte fyller sin funktion?
Medlem
· västra götalalnd
· 48 inlägg
Vad är problemet, bara att justera till kran handtaget... Varför gnälla på sociala medier hela tiden. Verkar som om att folk inte kan göra något själva nu förtiden... Man tittar på maten, vad ska jag göra nu, hur ska äta, den var för varm, den var för kall... Hjälp vad göra nu, kan någon förklara ... Önskar alla en underbar dag...