Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?


Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
 
  • Oåtkomlig avstängningsventil placerad bakom rörledningar vid en värmepanna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
  • Arg
Roger Fundin och 69 till
  • Laddar…
Skruva lös handtaget och vrid spindeln med en tång eller skiftnyckel.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 104 till
  • Laddar…
Den fixade han nog på en Måndag efter en hård helg!

Personligen hade jag inte pallat jaga någon kompensation men jag hade tvingat dom att komma dit inom en vecka gratis för sitt slarv
 
  • Gilla
SnällKyckling och 6 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Skruva lös handtaget och vrid spindeln med en tång eller skiftnyckel.
Det är nog inga problem att fixa.....
Problemet är att installationen kunde ha varit hos någon som INTE kunnat fixa....
D Droynas skrev:
Den fixade han nog på en Måndag efter en hård helg!

Personligen hade jag inte pallat jaga någon kompensation men jag hade tvingat dom att komma dit inom en vecka gratis för sitt slarv
D Droynas skrev:
Den fixade han nog på en Måndag efter en hård helg!

Personligen hade jag inte pallat jaga någon kompensation men jag hade tvingat dom att komma dit inom en vecka gratis för sitt slarv
D Droynas skrev:
Den fixade han nog på en Måndag efter en hård helg!

Personligen hade jag inte pallat jaga någon kompensation men jag hade tvingat dom att komma dit inom en vecka gratis för sitt slarv
Kanske dom kunde bjuda på två Ballofix....
 
  • Gilla
Ankmamma och 2 till
  • Laddar…
Men seriöst. Varför skulle du bli kompenserad för att någon gjort fel? Räcker det inte med att de kommer ut och gör om det så att funktionen uppfylls?

Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
  • Älska
  • Arg
  • Haha
Roger Fundin och 120 till
  • Laddar…
Jag klarar mig Ballofixerna men vore jag leverantör av tjänsten skulle jag, för att dämpa skammens rodnad över att en anställd gjort ett så dåligt jobb - kanske som goodwill eller något - åtminstone fråga..
Sen kan man ju rent filosofiskt undra om hantverkare tackar nej till jobb för att de är rädda att göra fel...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
johannord och 36 till
  • Laddar…
Flyttade rörisen på kranen också? Det ser ut som att handtaget inte går fritt upp ur röret heller?
 
  • Gilla
Samika och 3 till
  • Laddar…
Det är inte så enkelt att det går att lyfta slangen med ventilen några cm?
 
  • Gilla
Flak
  • Laddar…
Böj / räta ut handtaget i 30° så går det fritt att vrida på! Eller?
Annars tag av handtaget och forma till det så det går fritt.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 11 till
  • Laddar…
Det är inte att fixa som är problemet.
Det är att man gör ett så idiotiskt fel...!!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 37 till
  • Laddar…
R rophphe skrev:
Det är inte att fixa som är problemet.
Det är att man gör ett så idiotiskt fel...!!
Det är nästan som att rörmokare är människor..
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
  • Arg
Snicklas och 43 till
  • Laddar…
C
Vad är det för vattenmätare mitt i alltihop?
Om det är kommunens mätare misstänker jag att de också har synpunkter på fritt utrymmer runtomkring.
 
  • Gilla
Television_Set och 2 till
  • Laddar…
H hattkatt skrev:
Det är nästan som att rörmokare är människor..
Nja en del av dom är superhjältar, vilketsom så är iallfall min röris snabb på att göra det han ska och gör han nåt fel så rättar han det lika snabbt.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
V
R rophphe skrev:
Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?


Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Vill du bli kompenserad för det där. Snacka om att förstora problemet.

Böj helt enkelt vredet eller skruva bort det. Klart.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Robin Wallin och 16 till
  • Laddar…
V
R rophphe skrev:
Jag klarar mig Ballofixerna men vore jag leverantör av tjänsten skulle jag, för att dämpa skammens rodnad över att en anställd gjort ett så dåligt jobb - kanske som goodwill eller något - åtminstone fråga..
Sen kan man ju rent filosofiskt undra om hantverkare tackar nej till jobb för att de är rädda att göra fel...
Det där är väl för fan inget att skämmas för.
Rörmokare är också människor ! Ingen jäkla felfri robot.

Men det är klart.

Det måste ju stämma ordspråket: " synonym magiker: trollkarl, RÖRMOKARE :crysmile::cool:
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
Nilsarne och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.