Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Det är nog inga problem att fixa.....useless skrev:
Problemet är att installationen kunde ha varit hos någon som INTE kunnat fixa....
D Droynas skrev:
D Droynas skrev:
Kanske dom kunde bjuda på två Ballofix....D Droynas skrev:
Men seriöst. Varför skulle du bli kompenserad för att någon gjort fel? Räcker det inte med att de kommer ut och gör om det så att funktionen uppfylls?
Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
Det är inte undra på att hantverkare tackar nej till jobb ibland när folk ska slå på stora trumman och kräva kompensation direkt när något inte blir som väntat. Trams.
Jag klarar mig Ballofixerna men vore jag leverantör av tjänsten skulle jag, för att dämpa skammens rodnad över att en anställd gjort ett så dåligt jobb - kanske som goodwill eller något - åtminstone fråga..
Sen kan man ju rent filosofiskt undra om hantverkare tackar nej till jobb för att de är rädda att göra fel...
Sen kan man ju rent filosofiskt undra om hantverkare tackar nej till jobb för att de är rädda att göra fel...
Böj / räta ut handtaget i 30° så går det fritt att vrida på! Eller?
Annars tag av handtaget och forma till det så det går fritt.
Annars tag av handtaget och forma till det så det går fritt.
Vill du bli kompenserad för det där. Snacka om att förstora problemet.R rophphe skrev:Jag bytte värmepanna i våras. För nån vecka sedan tänkte jag byta en kran som droppade i köket och måste stänga av vattnet (ska sätta in ballofixer samtidigt).
När jag skulle stänga av vattnet upptäckte jag att det inte gick (Se bild). Hade montören lämnat hjärnan hemma den dan???
Tänk tanken att jag skulle varit tvungen att i en situation blixtavstänga vattnet....
Det har nu gått nästan 3 veckor sedan jag påtalade felet. Nu har dom ont om folk p.g.a.Corona (!!!??))
Någon kompensation borde jag väl ha?
Som en bekant i branschen sa: Man ska aldrig underskatta vad en rörmokare klan ställa till med...
Böj helt enkelt vredet eller skruva bort det. Klart.
Det där är väl för fan inget att skämmas för.R rophphe skrev:Jag klarar mig Ballofixerna men vore jag leverantör av tjänsten skulle jag, för att dämpa skammens rodnad över att en anställd gjort ett så dåligt jobb - kanske som goodwill eller något - åtminstone fråga..
Sen kan man ju rent filosofiskt undra om hantverkare tackar nej till jobb för att de är rädda att göra fel...
Rörmokare är också människor ! Ingen jäkla felfri robot.
Men det är klart.
Det måste ju stämma ordspråket: " synonym magiker: trollkarl, RÖRMOKARE