Patrik440
P-plats P-plats skrev:
Lite sent med julbilder nu kanske men kör ändå...
Nä det tycker jag inte för jag har knappt lagt upp några alls i år så här kommer några av de Postnord fick förtroendet att dela ut åt mig.
Fyra hundar i jullandskap med texten "God Jul och Gott Nytt År", presenter, juldekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Julig scen med traktorsläde, julklappar, snögubbe, jultomten och dekorationer i snölandskap, "God Jul o Gott Nytt År".
Skapa konto

Julpyntad bild, hundar, gammal Puch moped, gåvor, snögubbe, strumpor, julklockor, "God Jul & Gott Nytt År" text.
Skapa konto

Julmotiv med röd Volvo traktor, hundar i tomteluvor, snögubbe, gran, julklappar och hälsningen "GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!"
Skapa konto

:)

/Patrik

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 10 till
  • Laddar…
2 Veckor till, sen får vi hem denna godingen
En svart valp i en persons famn, ser trött och söt ut.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
dicliff och 15 till
  • Laddar…
hsd
Nehej , stopp där
Det är väl förbjudet att visa sådana bilder som kan orsaka allvarliga abstinensbesvär

• Haha
  • Gilla
Mats och 6 till
  • Laddar…
Godnatt

• En svart hund ligger i en säng, täckt med en mönstrad filt, mot en mörkgrön vägg.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 8 till
  • Laddar…
Gråa Hunden tycker inte om fyrverkerier. Svart hund ligger utsträckt på trägolv inomhus, möbler i bakgrunden, hemtrevlig atmosfär.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 9 till
  • Laddar…
Insåg förra året då vi var kvar "i stan" att det gör inte jag heller. Vet inte om 10 år med väldigt skotträdd hund har färgat mig, men jag fick gå in och sätta på hörselskydden. I år flydde vi stan igen, för min skull. Hoppas på att folk skärper sig och inte smäller massa i efterhand för alla era fyrbeningar. Och andra.

• Ledsen
dicliff
  • Laddar…
Storsockret
Det är väldigt skönt att våra nuvarande inte bryr sig nämnvärt. Tidigare hundar har varit livrädda och det är väldigt jobbigt. En lämnade vi bort till hundpensionat på landet nåt år, där alla i omgivningen visade hänsyn och lät bli fyrverkerier och det var nog det lugnaste året han haft, han hade trivts jättebra trots att vi inte var med. Det var skönt, och vi kunde slappna av.

Rita är inte jätteimponerad men inte heller superstressad, Pingis stod på sin pall och kollade genom fönstret. Dock vann korvbitarna över fokus från allt annat.

Två hundar sover tillsammans på fluffiga filtar, en ljusbrun och en svart.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dicliff och 6 till
  • Laddar…
Det var inte det värsta året men det var inte kul. Det svåraste är att Gråa Hunden absolut inte vill gå ut och kissa alls när de skjuter fyrverkerier. Och det skjuts under lång period. Något mindre nu med nya regler. Under hela december är det sporadiskt men uthärdligt men på nyårsafton är det inte kul. Vi får kliva upp tidigt och gå på morgonen i innan andra vaknat. Åka iväg till Alnarp eller stranden. Det funkar tyvärr dåligt på kvällen för där är så jäkla mörkt att man inte ser var man går men förra året kom vi på att externhandelsområdena är upplysta och folktomma. Kvällspromenaden förläggs därför utanför Bauhaus eller Hornbach eller Jula... Dessutom har vi upptäckt att djuren (Katten, Bruna Hunden och Gråa Hunden) inte bryr sig om fyrverkerier när vi kör bil så det gör vi också lite på kvällarna på nyår när det blir för jobbigt hemma. Ingen champagne här alltså.

Nåja nu är det över för den här gången (förutom alla som ska fyra av bortglömda fyrverkerier i morgon.)

• Ledsen
dicliff och 1 till
  • Laddar…
En hundspår i sanden, en sten, strandtextur, naturligt dagsljus.
Skapa konto

Saknade är stor, men hon går fortfarande vid min sida :heart::cry:

• Ledsen
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Patrik440
Jesko tycker om när han får brev.

/ Patrik

• Haha
  • Wow
  • Gilla
ådal och 7 till
  • Laddar…
hsd
Elräkningen :rofl::rofl:

• Haha
  • Gilla
ådal och 6 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Elräkningen :rofl::rofl:
Kan vara fogden oxå men det lär vi aldrig få veta :crysmile:

• Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Pingis fick göra ett besök hos veterinär igår då hans tå har börjat trilskas igen, ett sår den här gången. Han fick sova en stund och dom skar upp lite för att kolla så det inte var något inuti. Så nu ser hans ena fot ut som en blå kycklingklubba med allt bandage :crysmile:

Båda två är väldigt känsliga för lugnande/narkos så det dröjer oftast en bra bit in på nästa dag innan dom är tillbaka till normalläge. Första gången var det lite läskigt när man inte vet, men nu kan vi inte riktigt göra annat än att skratta och tycka synd om dom. :crysmile:

Svårt att hålla huvudet uppe

Ganska böjbar ändå, den där långnäsan

Närbild på ett svart djurs ben, läderartad tass, mot en textil bakgrund.
Skapa konto

Rita gör sig bästa för att vara en del av gemenskapen, helt utan droger.

En hund som ser ut att le ligger upp-och-ned på en grå fluffig matta.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Älska
dicliff och 10 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Pingis fick göra ett besök hos veterinär igår då hans tå har börjat trilskas igen, ett sår den här gången. Han fick sova en stund och dom skar upp lite för att kolla så det inte var något inuti. Så nu ser hans ena fot ut som en blå kycklingklubba med allt bandage :crysmile:

Båda två är väldigt känsliga för lugnande/narkos så det dröjer oftast en bra bit in på nästa dag innan dom är tillbaka till normalläge. Första gången var det lite läskigt när man inte vet, men nu kan vi inte riktigt göra annat än att skratta och tycka synd om dom. :crysmile:

Svårt att hålla huvudet uppe

[video]

Ganska böjbar ändå, den där långnäsan

[bild]

Rita gör sig bästa för att vara en del av gemenskapen, helt utan droger.

[bild]
Gulle!:heart:
Alla vinthundar är känsliga för narkos och sömnmedel. Förr sa man att det berodde på låg andel fett i kroppen och därmed förhållandevis mycket fett i hjärnan jämfört med andra hundraser. Narkosmedlen är fettlösliga. Om det är en förklaring som stått sig vet jag inte. Det är så mycket som har ändrats sedan jag jobbade med sådant.:thinking: När jag jobbade inom djursjukvården sövde man med andra medel än idag men inte vinthundar för de sov alldeles för länge så till dem hade vi särskilda medel. Fast de sov bra länge på dem också:cool:.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Storsockret
Jiji Jiji skrev:
Gulle!:heart:
Alla vinthundar är känsliga för narkos och sömnmedel. Förr sa man att det berodde på låg andel fett i kroppen och därmed förhållandevis mycket fett i hjärnan jämfört med andra hundraser. Narkosmedlen är fettlösliga. Om det är en förklaring som stått sig vet jag inte. Det är så mycket som har ändrats sedan jag jobbade med sådant.:thinking: När jag jobbade inom djursjukvården sövde man med andra medel än idag men inte vinthundar för de sov alldeles för länge så till dem hade vi särskilda medel. Fast de sov bra länge på dem också:cool:.
Jo vi har fått höra det, så det är såklart alltid lite olustigt inför ingreppen. Men ja, envisa på att somna, och envisa på att vakna :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.