Storsockret Storsockret skrev:
Jo vi har fått höra det, så det är såklart alltid lite olustigt inför ingreppen. Men ja, envisa på att somna, och envisa på att vakna :D
Det är inte farligare och nu för tiden använder man mer lättanvända narkosmedel.

Bruna Hunden blir hög och riktigt, riktigt störig när han varit sövd. Han står mitt i rummet och skäller på darriga ben. En hel dag. Det är inte så kul. :cool:
 
  • Wow
  • Ledsen
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Över 8000 visningar men det var nog inte så många som såg vakthunden Jesko i hytten.

Skärmdump av sociala medier, inlägg visande traktor med snöplog på parkeringsplats under sommaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
En smula charmigare än originalet :crysmile:
60c0e72f13421.png
 
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Nu hamnar valpen på rätt forumsida.
Nu är äntligen Maija hemma :love::heart:
Svart valp sitter på matta bredvid rött halsband, person i bakgrunden, inomhusbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En svart valp ligger och vilar på en leksak i ett hemligt miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Jiji och 13 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Nu hamnar valpen på rätt forumsida.
Nu är äntligen Maija hemma :love::heart:
[bild] [bild]
Cutie pie :love: får passa på att önska lycka till med nya familjemedlemmen (y):)
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
Ibland så blir man lite sugen att sälja av dom på blocket..billigt! :crysmile:

Vår trädgård är helt täckt med snö. I botten ett hårdare lager med skare (perfekt att riva upp hud av silkespapper på) och sen en del mjukare över det. Vi brukar skotta upp gångar men eftersom dom ändå avviker från dessa, skaren är vass, och Pingis inte ska springa nu med sin tass så har vi inte gjort det, och istället skottat upp altanen och gjort en snömur ut mot trädgården så dom kan snabbkissa där om dom behöver mellan promenader och i snöstorm. Det har funkat bra.

Härom natten så vaknar jag vid 4-snåret av Pingis som tar ton och absolut måste ut. Så iförd enbart kalsonger öppnar jag altandörren. Han går ut. Tittar på mig. Tittar på snömuren. Tittar på mig. Jag vet exakt vad han tänker göra. Säger NEJ!. Han tittar på snömuren. Han tittar på mig. Sen sticker han. Över snömuren, genom hela trädgården harvar han sig fram i snön. Vet inte ens om han kommer lyckas ta sig tillbaka och börjar begrunda tanken att hämta hund från halvmeterdjup snö i foppa-tofflor och kalsonger.. men går väl och hämtar lite kläder. Till slut kommer han med mycket möda och stort besvär tillbaka. Han rusar ett varv i hela huset innan han lägger sig på en (vit) ullpläd.. och ja.. han har lyckats riva upp nånting på alla ben eller tassar och blodet är ett faktum. :rolleyes:

Men dom är ju söta iallafall...
JfFR8vF.jpg

Rita tycker inte att tungan behöver vara i munnen. Det är inte så noga.
kSHvyFY.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 6 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Ibland så blir man lite sugen att sälja av dom på blocket..billigt! :crysmile:
Vår trädgård är helt täckt med snö. I botten ett hårdare lager med skare (perfekt att riva upp hud av silkespapper på)
Lidl har hundskor denna veckan. Billigt nog att testa, de ser väldigt rejäla ut. Funderar på att köpa till Cleos framtassar, hon har droppfot, så hon sliter ut klorna.
Svarta hundskor på röd bakgrund, Jollypaw-varumärke, marknadsförs som "SUPERGRIP", dubbel uppsättning framhävd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Storsockret
Anna_H Anna_H skrev:
Lidl har hundskor denna veckan. Billigt nog att testa, de ser väldigt rejäla ut. Funderar på att köpa till Cleos framtassar, hon har droppfot, så hon sliter ut klorna.
[bild]
Vi har testat lite olika strumpor och skor och det fungerar hjälpligt på promenad. Men deras fötter och ben har lite spännande proportioner. I trädgården skulle dom dessutom snarare behöva strumpbyxor :)
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Vi har testat lite olika strumpor och skor och det fungerar hjälpligt på promenad. Men deras fötter och ben har lite spännande proportioner. I trädgården skulle dom dessutom snarare behöva strumpbyxor :)
Ja, så är det ju, men de var hyfsat billiga så det kunde vara värt att testa tänkte jag.
När Cleo hade det som värst sydde jag faktiskt egna, av galon, som var över sedan min mamma eller mormor sydde galonbyxor åt mig som barn. Det är kanske något sådant det skulle vara? Med band över ryggen som på barnvantar, så att de inte ramlar av? Kardborreband som funkar bra hittar man på sladdar till laptopar.
 
P Pappa1986 skrev:
Nu hamnar valpen på rätt forumsida.
Nu är äntligen Maija hemma :love::heart:
[bild] [bild]
Fin liten labbeflicka. Vår nya föddes i förra veckan, blir en hane av denna rasen. Han på bilden blev 15 år och det blev samma uppfödare.
En svart hund med långa öron och glänsande päls ser in i kameran utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 9 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Fin liten labbeflicka. Vår nya föddes i förra veckan, blir en hane av denna rasen. Han på bilden blev 15 år och det blev samma uppfödare.
[bild]
Flat? :thinking::)
 
Snigla Snigla skrev:
Flat? :thinking::)
(y)(y)
 
A AndersS skrev:
(y)(y)
Underbar ras :) min moster hade en när jag var yngre som jag ofta var hundvakt åt!

Han sprang också över till grannens hund en gång när de var hos vår familj och hälsade på.. och så blev det blandrasvalpar .. ena valpen behöll min morfar o mormor - blev min bästa kompis :D hon var med mig överallt .. alltid när jag jobbade i deras trädgård.. gick bredvid mig när jag klippa gräset och hjälpte mig äta upp deras hallon i hallonbuskarna ;)
 
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 2 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Ibland så blir man lite sugen att sälja av dom på blocket..billigt!
Kan inte bestämma mig för om jag skall trycka på ledsen smiley för Pingis sår eller skrattande smiley för Ritas underbara stil.
 
  • Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.