Hund i kök tittar på en person som håller i en vinöppnare med en kork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lilla vovven tycker om jordgubbar också men krusbär har jag inte sett den äta ännu.

Vin, champagne,öl och whisky är också gott fast bara om det är alkohol i. Den får inget av det men har hunnit stjäla lite några gånger innan vi lärde oss att den faktiskt tyckte om det.
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 5 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
[bild]
Lilla vovven tycker om jordgubbar också men krusbär har jag inte sett den äta ännu.

Vin, champagne,öl och whisky är också gott fast bara om det är alkohol i. Den får inget av det men har hunnit stjäla lite några gånger innan vi lärde oss att den faktiskt tyckte om det.
Den ser inte så liten ut.❤️
Ser ut som en schäfer.
 
4774
BengtH BengtH skrev:
Tyvärr fick Molly (Pearytail Cheeky Chiquita) aldrig fira sin 9 -års födelsedag om en dryg vecka (01.07.). Hon sövdes ned igår pga cancer i lever och mjälte efter att ha varit dålig en längre tid 😔 .
Men de goda minnena från tiden med Molly finns alltid kvar ❤️.
[bild]
Usch så ledsamt för er ❤️. Lider med er ❤️
 
  • Älska
BengtH
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Den ser inte så liten ut.❤️
Ser ut som en schäfer.
Ja min lilla schäfervalp som nyligen blivit 7 år Schäferhund på 7 år ute på promenad med koppel, omgiven av grön natur och stigar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 7 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja min lilla schäfervalp som nyligen blivit 7 år[bild]
Så fin!❤️
Och fina promenadvägar ser det också ut att finnas hos er!🤩
 
Van Morrison har sin Brown eyed girl, och jag har min. Hon gillar att käka smultronen på promenaden efter vår "hemliga" skogsbilväg.

Brun hund sitter på en solstol täckt med en filt med blå stjärnor, med en sjö och skog i bakgrunden under en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 8 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Så fin!❤️
Och fina promenadvägar ser det också ut att finnas hos er!🤩
Tack är ganska trevligt att gå i skogen. Det är dock en nationalpark där naturen får sköta sig själv utom på gångstigarna. Vilket har lett till en massa skadeinsekter som dödar träden. Så blåser det lite mera vågar man inte gå där då man helt plötsligt kan få en grantopp i huvudet.
 
  • Wow
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Sillhund i Lysekil
Skulptur i form av en fisk med en hund som sitter inuti, med moderna byggnader och blå himmel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den där hällristningen är definitivt en Finsk Lapphund säger Finn
Ristningar på klipphäll i Lysekil, inklusive en röd figur som liknar en fisk. En hunds huvud syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
En schnauzer står kopplad på en altan mellan två blomkrukor med rosa blommor, framför ett hus med öppen dörr och insyn till ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har Affe, 7 år, flyttat in till mig. Hans arbetsuppgifter blir att hålla igelkottar, möss och annat otyg utanför husets dörrar. Det viktigaste blir dock att kraftfullt tala om om någon passerar genom grinden eftersom mattes hörsel numera inte är som förr.

Redan första dygnet visar det sig att han är en ypperlig sängkamrat och att han övertagit Angus' fåtölj och plats utan någon som helst tvekan. Ett enstaka gläfs har hörts och igår kväll morrade han åt sin egen spegelbild i den glasade terrassdörren.

Han kommer från en kennel där han sedan valp ingått i en större flock. Uteliv har främst varit i hundgård. Det är otroligt så anpassningsbar han är, verkligen cool på alla sätt och tycks förnöjd med sin semestrande människoflock som bara ger honom kel.

Att ta hand om en äldre omplaceringshund kan jag varmt rekommendera, speciellt när man vet att jycken tidigare har varit väl omhändertagen.

Jag har under åren övertagit 5 omplaceringar - i flera fall i kombination med senare 8-veckorsvalpar. Alla har tillbringat resten av sina liv hos mig.
 
Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
Anna_H och 12 till
  • Laddar…
H
Hörde jag ordet promenad? Tänk vad fort någon kan gå från vilande till helt redo!
En schäferhund ligger på en grå soffa, tittar uppmärksamt mot kameran med spetsade öron i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Myckling och 6 till
  • Laddar…
4774
H husdrommaren skrev:
Hörde jag ordet promenad? Tänk vad fort någon kan gå från vilande till helt redo!
[bild]
Gud så söt ❤️
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Hund med långt, svart och vitt hår tittar över en bordsyta med hakan vilande på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sitter inte å tigger vid bordet, vill ju bara ha lite koll ❤️
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
4774
Jante Jante skrev:
[bild]
Sitter inte å tigger vid bordet, vill ju bara ha lite koll ❤️
Självklart ♥️
 
BengtH BengtH skrev:
Tyvärr fick Molly (Pearytail Cheeky Chiquita) aldrig fira sin 9 -års födelsedag om en dryg vecka (01.07.). Hon sövdes ned igår pga cancer i lever och mjälte efter att ha varit dålig en längre tid 😔 .
Men de goda minnena från tiden med Molly finns alltid kvar ❤️.
[bild]
Beklagar :( gör ont även när man vet att man gör rätt.. minnena och deras kärlek lever kvar i oss för evigt ❤️
 
  • Älska
BengtH
  • Laddar…
På tal om hundar som äter blåbär och krusbär, min tar alla plommon som hon når upp till, och hon kan bli ganska hög när hon vill. Och om man inte hinner äta alla så de börjar ramla ner så äter hon dom med. Har aldrig märkt av några magproblem och kärnorna kommer ut naturliga vägen.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.