169 967 läst · 1 833 svar
170k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lilla vovven tycker om jordgubbar också men krusbär har jag inte sett den äta ännu.
Vin, champagne,öl och whisky är också gott fast bara om det är alkohol i. Den får inget av det men har hunnit stjäla lite några gånger innan vi lärde oss att den faktiskt tyckte om det.
Den ser inte så liten ut.❤️N Niq skrev:
Ser ut som en schäfer.
Usch så ledsamt för er ❤️. Lider med er ❤️BengtH skrev:
Tack är ganska trevligt att gå i skogen. Det är dock en nationalpark där naturen får sköta sig själv utom på gångstigarna. Vilket har lett till en massa skadeinsekter som dödar träden. Så blåser det lite mera vågar man inte gå där då man helt plötsligt kan få en grantopp i huvudet.D dicliff skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har Affe, 7 år, flyttat in till mig. Hans arbetsuppgifter blir att hålla igelkottar, möss och annat otyg utanför husets dörrar. Det viktigaste blir dock att kraftfullt tala om om någon passerar genom grinden eftersom mattes hörsel numera inte är som förr.
Redan första dygnet visar det sig att han är en ypperlig sängkamrat och att han övertagit Angus' fåtölj och plats utan någon som helst tvekan. Ett enstaka gläfs har hörts och igår kväll morrade han åt sin egen spegelbild i den glasade terrassdörren.
Han kommer från en kennel där han sedan valp ingått i en större flock. Uteliv har främst varit i hundgård. Det är otroligt så anpassningsbar han är, verkligen cool på alla sätt och tycks förnöjd med sin semestrande människoflock som bara ger honom kel.
Att ta hand om en äldre omplaceringshund kan jag varmt rekommendera, speciellt när man vet att jycken tidigare har varit väl omhändertagen.
Jag har under åren övertagit 5 omplaceringar - i flera fall i kombination med senare 8-veckorsvalpar. Alla har tillbringat resten av sina liv hos mig.
Redigerat:
Beklagar gör ont även när man vet att man gör rätt.. minnena och deras kärlek lever kvar i oss för evigt ❤️BengtH skrev:
På tal om hundar som äter blåbär och krusbär, min tar alla plommon som hon når upp till, och hon kan bli ganska hög när hon vill. Och om man inte hinner äta alla så de börjar ramla ner så äter hon dom med. Har aldrig märkt av några magproblem och kärnorna kommer ut naturliga vägen.