lunnabo lunnabo skrev:
Anna_H det verkar som du ser syner eller kanske har hallucinationer?
Eller varifrån hämtar du
"Menar du på fullaste allvar att marken och skogen inte skulle vara värd något?"?

Det är åtminstone inte något som jag har skrivit.
Eh, jo? Inte med exakt de orden, vill jag gärna påpeka, eftersom du påstår dig vara juridiskt utbildad. Men det är ju det du implicerar när du tjatar om hur man ansöker om konkurs, när försöker pressa mig på värdet av fastigheten och en massa andra konstiga saker.

Eller är det helt enkelt så att du är ute efter att få köpa stället till underpris från "kronkalle"?

Redigerat:
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 3 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Eh, jo? Inte med exakt de orden, vill jag gärna påpeka, eftersom du påstår dig vara juridiskt utbildad. Men det är ju det du implicerar när du tjatar om hur man ansöker om konkurs, när försöker pressa mig på värdet av fastigheten och en massa andra konstiga saker.

Eller är det helt enkelt så att du är ute efter att få köpa stället till underpris från "kronkalle"?
Har fastigheter så att det räcker till.
Avser inte att köpa fler de närmaste åren.

• Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
T
lunnabo lunnabo skrev:
Kan förresten köpa fastigheten för 25.000 kr inklusive att jag upprättar alla nödvändiga handlingar.
lunnabo lunnabo skrev:
Har fastigheter så att det räcker till.
Avser inte att köpa fler de närmaste åren.
Hmm...

Ontopic: Det enda rätta är att försöka få till en värdering. Understiger värdet på fastigheten skulderna är konkurs dessvärre enda utvägen Tänk även på att eventuell reavinstskatt ska täckas upp av tillgångarna i dödsboet. Att sälja till ett underpris som TS frågade om kan bli kostsamt för dödsbodelägarna.

TRJBerg
T TAR12 skrev:
Hmm...

Ontopic: Det enda rätta är att försöka få till en värdering. Understiger värdet på fastigheten skulderna är konkurs dessvärre enda utvägen Tänk även på att eventuell reavinstskatt ska täckas upp av tillgångarna i dödsboet. Att sälja till ett underpris som TS frågade om kan bli kostsamt för dödsbodelägarna.
Endast om man skulle kunna få ett högre pris. Skulder ärvs inte.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Köpare hittad 👏

• Gilla
  • Älska
John Karlsson och 13 till
  • Laddar…
Karrock
Hurra!

Då blir vi ju förstås nyfikna, vilken väg tog det? Någon av de här som anmälde intresse? Via annan mäklare?

• Gilla
ansgar46 och 5 till
  • Laddar…
Den bekanta till familjen som skulle kolla på fastigheten ville inte lägga nå bud men kände nån annan som med glädje kommer att täcka skulderna i dödsboet och köpa det av dom :) Kommer tydligen att rusta upp stället, så alla känner sig nöjda

• Gilla
  • Ledsen
Ellenkaramellen och 16 till
  • Laddar…
Härligt att höra att det löste sig!

• Gilla
ansgar46 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.