F frityreldarn skrev:
Tyckte jag läste allt men har tydligen missat. Tur att det finns spydiga idioter som kan rätta
Ett tips från Idioten, skaffa ett par bättre läsglasögon

• Gilla
MarKra13 och 7 till
  • Laddar…
devjoachim devjoachim skrev:
Finns ett servitut, så att stänga av är nog inte så lätt utan påföljder, rätt till vatten hade dem innan den nya grannen flytta in för 15-20 år sedan. Sen så har dem ju gemensamt investerat i allt nytt.
okey, tack för svar.
Tänkte mest att även om det blir påföljder om grannen stänger av, så kanske det är en granne som inte bryr sig om påföljderna. Det finns ju sådana människor. Bara tänkte lite högt, så man inte drar igång något som senare blir värre än man tänkte. I all välmening

GoC GoC skrev:
Ett tips från Idioten, skaffa ett par bättre läsglasögon
Vad roligt det är så här när någon skriver en fråga och vill ha hjälp, får hjälp men så ska det komma någon jävla besserwisser som inte bara kan svara på ett vanligt, trevligt sätt och säga att si och så här är det, utan skall säga det och samtidigt passa på att vara spydig!
Visst kan skaffa ett par bättre glasögon, menar du att då försvinner spydiga idioter från forumet?

• Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
F frityreldarn skrev:
okey, tack för svar.
Tänkte mest att även om det blir påföljder om grannen stänger av, så kanske det är en granne som inte bryr sig om påföljderna. Det finns ju sådana människor. Bara tänkte lite högt, så man inte drar igång något som senare blir värre än man tänkte. I all välmening
Håller med dig, därför svärmor vill vara försiktig och sköta det på ett snyggt sätt.

Jag själv hade nog bara sprungit över till han :D

• Gilla
frityreldarn
  • Laddar…
F frityreldarn skrev:
Vad roligt det är så här när någon skriver en fråga och vill ha hjälp, får hjälp men så ska det komma någon jävla besserwisser som inte bara kan svara på ett vanligt, trevligt sätt och säga att si och så här är det, utan skall säga det och samtidigt passa på att vara spydig!
Visst kan skaffa ett par bättre glasögon, menar du att då försvinner spydiga idioter från forumet?
Absolut, alternativt kanske du ser att det har kommit många exakt likartade svar och råd samt att TS gett information som kan vara bra att läsa.
Då slipper alla trådar bli hundra sidor långa med samma råd

• Gilla
Thomas59 och 3 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Absolut, alternativt kanske du ser att det har kommit många exakt likartade svar och råd samt att TS gett information som kan vara bra att läsa.
Då slipper alla trådar bli hundra sidor långa med samma råd
Bättre att lägga massa utrymme på trådarna genom att medvetet vara spydig istället för att bara svara i en vänlig ton.
Det finns absolut ingen anledning någonsin att vara spydig i ett svar i ett forum, annat än om någon är spydig. Om någon har felt fel åsikt kan man säga att man har en annan åsikt. Om någon har fel svar kan man säga vad som är rätt utan att vara spydig.
Istället för att som du bara fortsätta att vara spydig i svar efter svar. Att jag är spydig tillbaka det får du ta när du är spydig. Bara fattar inte att du kan tänka att " hmm, det var ju faktiskt jag som var spydig även om jag hade rätt i det jag skrev, att det fanns flera svar innan. Hade jag inte varit spydig, så hade detta aldrig hänt". Men om du fortsätter att skriva så bevisar du ju bara att du tycker det är helt rätt att vara spydig, helt utan anledning.

• Haha
  • Gilla
senap och 1 till
  • Laddar…
F frityreldarn skrev:
Det finns absolut ingen anledning någonsin att vara spydig i ett svar i ett forum, annat än om någon är spydig.
Och då tycker du att det är lämpligt att själv vara spydig?

• Gilla
  • Arg
Thomas59 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och då tycker du att det är lämpligt att själv vara spydig?
Absolut! Om ingen slår mig, så skall ju givetvis inte jag slå någon. Men om någon slår mig så slår jag tillbaka. Om jag lurar någon på pengar så tycker jag inte det är konstigt om samma person försöker lura tillbaka pengar från mig. Om jag tar någons parkeringsplats så är det ju inte konstigt om den personen tar min parkeringsplats.
Om någon är spydig mot mig, fullständigt totalt utan någon som helst anledning, då ska jag bara säga tack och amen? Eller hur menar du?

• Gilla
senap
  • Laddar…
Har följt tråden sedan start, sitter bara och väntar tills vi får höra om konfrontationen och hur det blir . Som någon annan sa så tycker jag ni ska spela in samtalet om det kan behövas senare.

När går ni vidare ? (otålig)

• Gilla
Hejsna och 4 till
  • Laddar…
F frityreldarn skrev:
Absolut! Om ingen slår mig, så skall ju givetvis inte jag slå någon. Men om någon slår mig så slår jag tillbaka. Om jag lurar någon på pengar så tycker jag inte det är konstigt om samma person försöker lura tillbaka pengar från mig. Om jag tar någons parkeringsplats så är det ju inte konstigt om den personen tar min parkeringsplats.
Om någon är spydig mot mig, fullständigt totalt utan någon som helst anledning, då ska jag bara säga tack och amen? Eller hur menar du?
Du klampade in och upprepade samma sak som redan sagts MÅNGA gånger. Du fick kritik för det, helt befogat och inte särskilt otrevligt, men blev helt otroligt butthurt och svarade direkt med personangrepp och påstod dig även ha läst hela tråden. Förstår du inte att du skämmer ut dig själv totalt?

• Gilla
Marcus-k och 18 till
  • Laddar…
M MartinP666 skrev:
Du klampade in och upprepade samma sak som redan sagts MÅNGA gånger. Du fick kritik för det, helt befogat och inte särskilt otrevligt, men blev helt otroligt butthurt och svarade direkt med personangrepp och påstod dig även ha läst hela tråden. Förstår du inte att du skämmer ut dig själv totalt?
Klampade in? Inte särskilt otrevligt? Det var särskilt otrevligt med tanke på att jag i mitt första svar till ts inte var otrevlig alls

• Gilla
senap
  • Laddar…
F frityreldarn skrev:
Klampade in? Inte särskilt otrevligt? Det var särskilt otrevligt med tanke på att jag i mitt första svar till ts inte var otrevlig alls
Lägg ner detta gnäbbande @frityreldarn, tillför absolut ingenting till tråden.

• Gilla
  • Arg
senap och 5 till
  • Laddar…
T Tagsi skrev:
Lägg ner detta gnäbbande @frityreldarn, tillför absolut ingenting till tråden.
Slutar gärna men det är ju folk som svarar hela tiden. Så som du gjorde

• Gilla
senap
  • Laddar…
F frityreldarn skrev:
Svarar man utan att ha läst tråden, vilket alltför många gör, blir svaren oftast meningslösa.
Ofta för man missat väsentlig information inne i tråden men vanligast är nog att man bara upprepar vad som svarats tidigare.

För att ta denna tråd framåt behövs mer input från TS. Typ ”vad sa grannen?”

• Gilla
Bästerortarn och 6 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
Svarar man utan att ha läst tråden, vilket alltför många gör, blir svaren oftast meningslösa.
Ofta för man missat väsentlig information inne i tråden men vanligast är nog att man bara upprepar vad som svarats tidigare.

För att ta denna tråd framåt behövs mer input från TS. Typ ”vad sa grannen?”
Absolut, håller med dig där. Jag skulle ha kollat svaren bättre innan jag skrev. Men oavsett det så anser jag att vad man än svarar, hur fel man än svarar ( om man inte gör det medvetet för att vara"dum") så finns det väl ändå ingen anledning att svara på ett spydigt sätt.

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.