N Nitrifik skrev:
Hej! Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör…
Hej
Skilj på funktion och estetik.
Att allt fungerar är viktigast.
Frugans kommentar var ”det är väl
bara att flytta utedelen en decimeter åt sidan”
Jag vill råda dig till att förbättra isoleringen och tänka på avledningen av kondensatet
och ha en möjlighet till avtappning vid driftavbrott.
 
A
N Nitrifik skrev:
Har du?
nä och då finns det inte
 
  • Gilla
Opus
  • Laddar…
A
N Nitrifik skrev:
Det är absolut inget skitmärke, däremot är det ett skitföretag som sålt och installerat.
kaka söker maka
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
A
Sinak Sinak skrev:
Hur är det relevant ens i den här tråden? Maskinen i fråga var väl ett monoblock? Skit samma, vad är som är så värdelöst med Valliant?
nä du har rätt inte ens detta är relevant i denna tråd.
två inlägg är relevanta av 200
reklamera, bestrid faktura
ARN
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
nä du har rätt inte ens detta är relevant i denna tråd.
två inlägg är relevanta av 200
reklamera, bestrid faktura
ARN
Jag tyckte en kommentar om att bara hålla inne betalningen för installationsarbetet och hålla det under summan för ett småmål lät vettig. Det man inte vill är att hamna i ett rättssörja som kostar mer än vad en ny installation skulle göra.

Jag skulle också kunna tänka mig att om fakturan är på 50.000 kr och man betalar tex 28.000 men håller inne resten så tjänar företaget mer på att släppa alltihopa än att försöka få ut 22.000 mot att de lägger flera tusen i rättegångskostnader, eget arbete kring detta osv. Troligen har deras materialkostnad varit lägre, så de går inte i förlust på arbetet utan missar bara sin arbetstid. Och sannolikt får de lägga minst en dag på att rätta till installationen, om inte mer. Då är det bättre för dem att fulinstallera en annan pump än att hålla på med det.

Dvs troligen hamnar man aldrig i rätten utan får bara prutat 20.000 på installationen.

Om man är så missnöjd att man inte vill ha kvar pumpen utan få allt återställt är det försås ett sämre alternativ. Om jag tolkar saken rätt så är TS inte så missnöjd utan kan leva med att det inte blev perfekt?
 
electroluxaren skrev:
källa på det
Branchreglerna
 
electroluxaren skrev:
Har oxå kategori 1 men vill nog påstå att det har ingenting med installationens estetik att göra, eg ingenting alls med installationer av enhetsagregat eller sk splittar.
Jag har väl inte påstått att kylbehörigheterna har betydelse för estetisktdragnarör .vad har du få det ifrån . Jag är rörmokare med kylcertifikat
 
electroluxaren skrev:
källa på det
Mig själv
 
N Nitrifik skrev:
Värma Norden AB, oseriöst skitföretag som uppenbarligen inte bryr sig om varken sitt rykte eller sina kunder. Rekommenderade av Villaägarna, jag ska kontakta dem om detta.

Jag har påtalat det för dem flera gånger och tryckt på. Idag gick jag vidare till ARN och berättade för dem att jag hade gjort det, då svarade dem med att de ska skicka fakturan till kronofogden (som har förfallodatum 28/9..).
Ångrar något enormt att jag anlitade dem.
Samtidigt har de sagt att dem alltid följer ARNs rekommendationer. Vi får
 
A
R Robert Alfven skrev:
Mig själv
Suck!
 
A
R Robert Alfven skrev:
Jag har väl inte påstått att kylbehörigheterna har betydelse för estetisktdragnarör .vad har du få det ifrån . Jag är rörmokare med kylcertifikat
Jag påstår inte heller att du sagt något sådant, jag bara belyser att den praktiska rördragningen inte ingår i ett kylcert.
 
A
R Robert Alfven skrev:
Branchreglerna
Ha Ha! vaillants interna stridigheter har väl inget med branchregler att göra ha ha
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
Jag tyckte en kommentar om att bara hålla inne betalningen för installationsarbetet och hålla det under summan för ett småmål lät vettig. Det man inte vill är att hamna i ett rättssörja som kostar mer än vad en ny installation skulle göra.

Jag skulle också kunna tänka mig att om fakturan är på 50.000 kr och man betalar tex 28.000 men håller inne resten så tjänar företaget mer på att släppa alltihopa än att försöka få ut 22.000 mot att de lägger flera tusen i rättegångskostnader, eget arbete kring detta osv. Troligen har deras materialkostnad varit lägre, så de går inte i förlust på arbetet utan missar bara sin arbetstid. Och sannolikt får de lägga minst en dag på att rätta till installationen, om inte mer. Då är det bättre för dem att fulinstallera en annan pump än att hålla på med det.

Dvs troligen hamnar man aldrig i rätten utan får bara prutat 20.000 på installationen.

Om man är så missnöjd att man inte vill ha kvar pumpen utan få allt återställt är det försås ett sämre alternativ. Om jag tolkar saken rätt så är TS inte så missnöjd utan kan leva med att det inte blev perfekt?
Vi vet ju inte vad företaget har för jurist, vi vet heller inte hur företaget vill agera,
Oavsett OM det går till tinget så lär det kosta även om det så bara rör sig om några tusenlappar, förlikning blir det i de flesta fallen. bara att starta processen kräver att man har en del på kistbottnen, ARN är billigt men trögt.
 
Utländsk lågprispump säljs väl som lågprisalternativ till dem som inte är så noga. Men inte var det snyggt.
 
G Granström2 skrev:
Utländsk lågprispump säljs väl som lågprisalternativ till dem som inte är så noga. Men inte var det snyggt.
Vad har den här tråden att göra med om produkten är bra eller inte. Det var väl installationen som kunden var missnöjd med. Om det är en felaktig installation så fungerar även dom kända väl etablerade märkena dåligt
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.