A
N Nitrifik skrev:
Bra idé, absolut. Jag har mailat till Vaillant support tidigare i veckan och ifrågasatt huruvida de vill sammarbeta med en återförsäljare som beter sig såhär och bidrar till dåligt rykte för Vaillant. De har inte svarat.
förvånad?

• Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
R Robert Alfven skrev:
Har aldrig varit anställd där jag driver eget företag. Som installatör monterar domflesta märkena. Certifierad kylbehörig
Har oxå kategori 1 men vill nog påstå att det har ingenting med installationens estetik att göra, eg ingenting alls med installationer av enhetsagregat eller sk splittar.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
A
A Annica R. skrev:
Nä, det stämmer. Jag bor i Belgien och Vaillant är standard här. Främst på gas-pannor då eftersom det är det man värmer med här.
en annan division i vaillant och deras ursprungliga kärnidée

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Du har inte koll, vet inte vad mer jag ska säga. Läs på om kylteknikens grunder och återkom.
ha ha vilken instans gav dig kylcert? katrineholm?

electroluxaren skrev:
ha ha vilken instans gav dig kylcert? katrineholm?
IUC om det spelar någon roll, men det var många år sen jag hade ett giltigt kylcert. Jobbar inte längre praktiskt med kunder tyvärr, kan sakna yrket ibland!

A
IUC om det spelar någon roll, men det var många år sen jag hade ett giltigt kylcert. Jobbar inte längre praktiskt med kunder tyvärr, kan sakna yrket ibland!
då bör du veta var kondenseringen och förångning i en LLVP sker i värmeläge

electroluxaren skrev:
då bör du veta var kondenseringen och förångning i en LLVP sker i värmeläge.
Jag vill inte spåra ur tråden mer än jag gjort, kolla in youtube om du vill lära dig mer. Sök på "basic refrigeration cycle" så lär du dig grunderna.

• Gilla
  • Haha
Opus och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
då bör du veta var kondenseringen och förångning i en LLVP sker i värmeläge
Vet du? Med tanke på inlägg 206 känns det tveksamt.

A
Jag vill inte spåra ur tråden mer än jag gjort, kolla in youtube om du vill lära dig mer. Sök på "basic refrigeration cycle" så lär du dig grunderna.
om du inte förstår vad som beskrivs i denna film så är du hjälplöst förlorad i denna diskussionen och min bedömning är att du har ingen som helst koll på var expansionventilen sitter i ett splitaggregat. eller hur värmekretsen fungerar övht

• Gilla
NICHOLAS J
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
om du inte förstår vad som beskrivs i denna film så är du hjälplöst förlorad i denna diskussionen och min bedömning är att du har ingen som helst koll på var expansionventilen sitter i ett splitaggregat. eller hur värmekretsen fungerar övht
Hur är det relevant ens i den här tråden? Maskinen i fråga var väl ett monoblock? Skit samma, vad är som är så värdelöst med Valliant?

• Gilla
AMR74
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
förvånad?
Inte det minsta. De vill ju såklart sälja sina pumpar från så många återförsäljare som möjligt, sen skiter de väl i resten.

electroluxaren skrev:
då förstår man vilket skitmärke det egentligen är
Det är absolut inget skitmärke, däremot är det ett skitföretag som sålt och installerat.

• Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Har du sett det?
Har du?

B blackpainter skrev:
Vaillant är ett tyskt märke
Det är jag väl medveten om.

• Gilla
Efji123
  • Laddar…
Borde väl stå "Made in Germany" på någon märkskylt/etikett som man kan läsa om den till största del är tillverkad där.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.