useless useless skrev:
Vilka regler hänvisar du till då?
Gällande regler för propan maskiner
 
N Nitrifik skrev:
Generalagenten själv var ju här och inspekterade och överöste beröm över sina adepter. Jag citerar: "Vilket jävla fint jobb de har gjort grabbarna, de har kämpat otroligt"
Skriv till familjeföretaget i Tyskland som är ägare Valiant. Fråga om detta är sk tysk ingenjörskonst. Hänvisa till denna tråd, ingen vidare marknadsföring. ;) Misstänker att det tyska företaget vill ha ett bra rykte för sitt i mitt tycke okända brand på marknaden. Nibe, Thermia, CTC, Bosch känner man ju igen.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
N Nike65 skrev:
Skriv till familjeföretaget i Tyskland som är ägare Valiant. Fråga om detta är sk tysk ingenjörskonst. Hänvisa till denna tråd, ingen vidare marknadsföring. ;) Misstänker att det tyska företaget vill ha ett bra rykte för sitt i mitt tycke okända brand på marknaden. Nibe, Thermia, CTC, Bosch känner man ju igen.
Bra idé, absolut. Jag har mailat till Vaillant support tidigare i veckan och ifrågasatt huruvida de vill sammarbeta med en återförsäljare som beter sig såhär och bidrar till dåligt rykte för Vaillant. De har inte svarat.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
R Robert Alfven skrev:
Jag hade då service avtal med Vailant så jag var ut och på flertalet av denna installatörs felmontage
Min undran till dig...borde man inte följa denna del i installationsanvisningen eller är det "lyx-tillbehör"? Ser ju ut som att här kommer det frysa. Och avluftningar inne? Men är inte bekant med slang-valet då jag kör hårda rör.
 
  • Tekniska ritningar av enheten, installations instruktioner, säkerhetsvarningar på svenska, svartvitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M mojjen skrev:
För det jag fått fram så är detta ett bådfe välbefäst och välrenmomerat fabrikat. Om än mindre vanligt i Sverige. Inte billigt heller..
Nä, det stämmer. Jag bor i Belgien och Vaillant är standard här. Främst på gas-pannor då eftersom det är det man värmer med här.
 
  • Gilla
Opus och 2 till
  • Laddar…
N Nitrifik skrev:
Generalagenten själv var ju här och inspekterade och överöste beröm över sina adepter. Jag citerar: "Vilket jävla fint jobb de har gjort grabbarna, de har kämpat otroligt"
Lusläs installationsanvisningen finns på nätet. titta på bilder hos Valiant. Bilder på din installation är nog inget de lägger på sin hemsida direkt.
 
  • Teknisk ritning, skyddsområde för markuppställning vid byggnad, måttangivelser, elevations- och planvy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schematisk illustration av kondensutlopp vid grusmark med mått och instruktioner för frostskydd och vattendränering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Nitrifik skrev:
Jag hade ingen värmepump till ctc:n, den användes som elpanna.
Tips på hur man kan ta det vidare?
Vaillant är ett tyskt märke
 
R Robert Alfven skrev:
Gällande regler för propan maskiner
Har du någon länk till dom?
 
A
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Nu är jag petig men det sista är helt fel. Köldmedier (gaser) jobbar med förångning/kondensering och det är fasövergångarna där emellan som flyttar värme. Hastigheten på mediat blir vad det blir beroende på hur kompressorn jobbar.
Ha Ha det är helt fel man vill ALDRIG ha en fasövergång då det tar för mycket effekt. med köldmedel in i innedelen så är den i gasform sk hetgaser byter den fas till flytande så är det åt helvete. i utedelen däremot kondenseras gaserna till vätska men det gör de i båda fallen så...
 
electroluxaren skrev:
Ha Ha det är helt fel man vill ALDRIG ha en fasövergång då det tar för mycket effekt. med köldmedel in i innedelen så är den i gasform sk hetgaser byter den fas till flytande så är det åt helvete. i utedelen däremot kondenseras gaserna till vätska men det gör de i båda fallen så...
Du har inte koll, vet inte vad mer jag ska säga. Läs på om kylteknikens grunder och återkom.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
N Nitrifik skrev:
Vaillant producerar sina värmepumpar i sin fabrik i Tyskland.
Har du sett det?
 
A
Sinak Sinak skrev:
Valliant är ett riktigt märke som inte säljs av outl1.
OK? det är väl flera som inte säljs av dessa?
 
  • Gilla
Opus
  • Laddar…
A
N Nitrifik skrev:
Generalagenten själv var ju här och inspekterade och överöste beröm över sina adepter. Jag citerar: "Vilket jävla fint jobb de har gjort grabbarna, de har kämpat otroligt"
då förstår man vilket skitmärke det egentligen är
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
R Robert Alfven skrev:
Då måste han vara lika okunnig som installatören. Eller försöka skydda ett dåligt montage
han försöker rädda det sjunkande varumärket
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
R Robert Alfven skrev:
Vailant själva har försökt stoppat denna installatör att installera deras produkter. för att det var hela tiden problem för dom efter installatörens installationer
källa på det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.