M Magnus_78 skrev:
Tack för återkoppling och bilder! Då hoppas jag att det blir en liknande installation hos mig om en månad. Behövde du övertala installatören att gå med på denna placering?
Nja, första han sa när han kom in var " detta kommer aldrig gå "
Men så sa jag det gör inget om det är några cm nedanför.
Sen mätte han och test satte hållaren där och sa att det går precis.
Hehe lycka till hoppas det går för dig också
 
  • Gilla
Magnus_78
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Vad värmer den luftburna värmen? Stäng av elvärmen, och kör endast fläkten som får fördela värmen från luftvärmepumpen..
Men stänger jag av det systemet så kommer det ingen luft i kanalerna?
Eller menar du att jag bara ska skruva ner ratten till 0 och sen ha systemet kvar på 1?
 
Nån form av elvärmare måste värma luften??? Stäng av denna, alt sänk termostaten
 
fh35.jpg

@Fredrikkarlsson1992 Vad fick du för avstånd mellan ovansida LVP och tak? Om jag ser rätt så har LVP:en en liten förhöjning i framkant.
 
M Magnus_78 skrev:
[bild]

@Fredrikkarlsson1992 Vad fick du för avstånd mellan ovansida LVP och tak? Om jag ser rätt så har LVP:en en liten förhöjning i framkant.
Mätte och det är samma cm :)
 
Skaplig skillnad det blev <3
Har 24 grader, förra året hade vi 20-21 plus elda. Elda inget iår..
 
  • Stolpdiagram visar jämförelse av elförbrukning mellan 2018 och 2019 med tydlig minskning i användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Skaplig skillnad det blev <3
Har 24 grader, förra året hade vi 20-21 plus elda. Elda inget iår..
Härligt! Jag har inte hunnit köra min LVP i fritidshuset tillräckligt mycket för att se resultatet än men det känns skönt att även kunna köra den som AC om denna sommar blir lika varm som förra.
 
M Magnus_78 skrev:
Härligt! Jag har inte hunnit köra min LVP i fritidshuset tillräckligt mycket för att se resultatet än men det känns skönt att även kunna köra den som AC om denna sommar blir lika varm som förra.
Hehe ja Precis! Gick knappt sova förra sommaren, var helt galet.. Ska bli riktigt skönt att ha AC! Bara massor plus med LVP
 
galento
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Hehe ja Precis! Gick knappt sova förra sommaren, var helt galet.. Ska bli riktigt skönt att ha AC! Bara massor plus med LVP
Ja det är helt suveränt , hade man vetat hur bra det funkade så skulle
man köpt en för längesen (y)(y)(y)
 
  • Gilla
Fredrikkarlsson1992
  • Laddar…
Alla som varit i varma länder utomlands med AC på rummet vet att det fungerar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.