19 637 läst · 243 svar
20k läst
243 svar
Lösa kattter bör vara olagligt
Vi har idag stora problem med råttor i många bostadsområden, dels pga äldre, otäta avloppsrör och dels pga glesare sophämtning och värst av allt, hemkompostering av matavfall. Det är därför bara nyttigt med fler frigående katter.
Stör mig mycket mer på hundjävlar och deras idioter till ägare, som tålmodigt står och väntar på att hunden för femtielfte gången skal pissa ner min brevlåda, eller tom skita på gräsmattan.
/M
Stör mig mycket mer på hundjävlar och deras idioter till ägare, som tålmodigt står och väntar på att hunden för femtielfte gången skal pissa ner min brevlåda, eller tom skita på gräsmattan.
/M
Heij83
Lösvirkesbyggare
· Västra Götaland
· 1 026 inlägg
Heij83
Lösvirkesbyggare
- Västra Götaland
- 1 026 inlägg
Det är inte ofta en katt tar en råtta, framförallt inte om dom är lite större.M Marcus-AA skrev:Vi har idag stora problem med råttor i många bostadsområden, dels pga äldre, otäta avloppsrör och dels pga glesare sophämtning och värst av allt, hemkompostering av matavfall. Det är därför bara nyttigt med fler frigående katter.
/M
Katten föredrar sork och småfåglar.
vi hade rejäla råttor i hönshuset men grannens katt gick inte på dom.
Vissa gör, vissa inte, beror naturligtvis på hur tuff katten är och hur stark jaktinstinkt den har. En del går på råttungarna när de lämnar bot vilket decimerar populationen. Oavsett är det bara positivt.Heij83 skrev:
/M
Hemma hos föräldrarna hade vi musinvasion tills jag byggde en spång över bäcken så grannarnas katter kunde börja trafikera över tomten. Då ordnade det sig.
Så stora mängder smågnagare som samlas kring människoboningar är definitivt inte normalt för vår fauna.
Så stora mängder smågnagare som samlas kring människoboningar är definitivt inte normalt för vår fauna.