Ja du kan ju skriva åt honom om dina problem med nakna grannar och lösa katter. Och tänk att katter går nakna hela tiden dessutom.

• Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Ja du kan ju skriva åt honom om dina problem med nakna grannar och lösa katter. Och tänk att katter går nakna hela tiden dessutom.
Nej vill bara skriva om katter du kan skriva om annat

TheImprovisor
Talvan Talvan skrev:
Håller du med att det borde vara olagligt för de dödar vilda djur
Nej.

TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Nej.
Menar du att de inte dödar oskyldiga djur?

TheImprovisor
Talvan Talvan skrev:
Menar du att de inte dödar oskyldiga djur?
Jag svarade på din fråga.

Jag svarade på din fråga.
Varför tyckare du att vilda djur kan dö för att katt ska vara ute?

TheImprovisor
Talvan Talvan skrev:
Varför tyckare du att vilda djur kan dö för att katt ska vara ute?
Varför tycker du att tama djur skall dö för att du skall få äta kött?

Varför tycker du att vilda djur skall dö för att du kör bil i deras miljö?

Finns många etiska dilemman att ställa frågor om. Men för att svara på din fråga: Katter är i grunden rovdjur. Att döda andra djur är vad rovdjur gör.

• Haha
Heij83
  • Laddar…
Varför tycker du att tama djur skall dö för att du skall få äta kött?

Varför tycker du att vilda djur skall dö för att du kör bil i deras miljö?

Finns många etiska dilemman att ställa frågor om. Men för att svara på din fråga: Katter är i grunden rovdjur. Att döda andra djur är vad rovdjur gör.
1. Ätar inte kött 2. Ägar ingen bil 3. Du verkar gilla generaliseringar

TheImprovisor
Talvan Talvan skrev:
1. Ätar inte kött 2. Ägar ingen bil 3. Du verkar gilla generaliseringar
1. Strålande (y)
2. Avundas dig som klarar dig utan.
3. Ta det inte personligt. Kunde lika gärna skrivit man, en, folk, människor, som du. Tror nog att du förstod min poäng.

1. Strålande (y)
2. Avundas dig som klarar dig utan.
3. Ta det inte personligt. Kunde lika gärna skrivit man, en, folk, människor, som du. Tror nog att du förstod min poäng.
Jag sa inte att jag klarar mig absolut utan bil.

katten är inte rätt i Sveriges fauna

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Det jag stör mig på är att många kattägare inte tar ansvar för sitt djur utan släpper ut den vind för våg och har ingen koll på vart katten gör sina behov.
Att hitta avföring i rabatter och på andra ställen tycker jag inte är så kul samt att det luktar nåt vedervärdigt av det. Samt att det är respektlöst att förvänta sig att jag ska ta hand om avföringen, jag vet ju inte vilken katt som har lämnat skiten efter sig och vet då inte heller vem den tillhör?

-Lite skit i rabatterna får man tåla, det gör väl inget?
Jo, för mig!

Så lösa katter i ett bostadsområde skall vara förbjudet, men naturligtvis inte på en bondgård eller enskilt boende, där kan jag tänka mig att katter gör mer nytta än i ett bostadsområde?

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
galento
W Wip3 skrev:
Det jag stör mig på är att många kattägare inte tar ansvar för sitt djur utan släpper ut den vind för våg och har ingen koll på vart katten gör sina behov.
Att hitta avföring i rabatter och på andra ställen tycker jag inte är så kul samt att det luktar nåt vedervärdigt av det. Samt att det är respektlöst att förvänta sig att jag ska ta hand om avföringen, jag vet ju inte vilken katt som har lämnat skiten efter sig och vet då inte heller vem den tillhör?

-Lite skit i rabatterna får man tåla, det gör väl inget?
Jo, för mig!

Så lösa katter i ett bostadsområde skall vara förbjudet, men naturligtvis inte på en bondgård eller enskilt boende, där kan jag tänka mig att katter gör mer nytta än i ett bostadsområde?
Lösa katter i bostadsområden upplever ju många som ett problem och det
förstår man ju. Men har inte kattägare också en skyldighet att se efter sina
djur så de inte orsakar olägenheter för grannar , har hört flera påtalat detta.

Unikt namn
Har nog klivit i, och sett, mer hundskit än kattskit i mina dagar. Och då har ju hunden oftast en människa i släptåg som förväntas städa efter eländet....

TheImprovisor
Någon måste avgå!!!1!!

Nissens
Någon måste avgå!!!1!!
Jag kan avgå!

• Gilla
  • Haha
TheImprovisor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.