19 643 läst · 243 svar
20k läst
243 svar
Lösa kattter bör vara olagligt
Varför tycker du att tama djur skall dö för att du skall få äta kött?Talvan skrev:
Varför tycker du att vilda djur skall dö för att du kör bil i deras miljö?
Finns många etiska dilemman att ställa frågor om. Men för att svara på din fråga: Katter är i grunden rovdjur. Att döda andra djur är vad rovdjur gör.
1. Ätar inte kött 2. Ägar ingen bil 3. Du verkar gilla generaliseringarUlrikaSpg skrev:
Det jag stör mig på är att många kattägare inte tar ansvar för sitt djur utan släpper ut den vind för våg och har ingen koll på vart katten gör sina behov.
Att hitta avföring i rabatter och på andra ställen tycker jag inte är så kul samt att det luktar nåt vedervärdigt av det. Samt att det är respektlöst att förvänta sig att jag ska ta hand om avföringen, jag vet ju inte vilken katt som har lämnat skiten efter sig och vet då inte heller vem den tillhör?
-Lite skit i rabatterna får man tåla, det gör väl inget?
Jo, för mig!
Så lösa katter i ett bostadsområde skall vara förbjudet, men naturligtvis inte på en bondgård eller enskilt boende, där kan jag tänka mig att katter gör mer nytta än i ett bostadsområde?
Att hitta avföring i rabatter och på andra ställen tycker jag inte är så kul samt att det luktar nåt vedervärdigt av det. Samt att det är respektlöst att förvänta sig att jag ska ta hand om avföringen, jag vet ju inte vilken katt som har lämnat skiten efter sig och vet då inte heller vem den tillhör?
Jo, för mig!
Så lösa katter i ett bostadsområde skall vara förbjudet, men naturligtvis inte på en bondgård eller enskilt boende, där kan jag tänka mig att katter gör mer nytta än i ett bostadsområde?
Lösa katter i bostadsområden upplever ju många som ett problem och detW Wip3 skrev:Det jag stör mig på är att många kattägare inte tar ansvar för sitt djur utan släpper ut den vind för våg och har ingen koll på vart katten gör sina behov.
Jo, för mig!
förstår man ju. Men har inte kattägare också en skyldighet att se efter sina
djur så de inte orsakar olägenheter för grannar , har hört flera påtalat detta.