A abygg skrev:
Ny kampanj denna vecka

[länk]

Själv är jag sugen på deras digitala skjutmått [länk] och kanske borrarna.
Vad tror ni kvalitén är på metallen? [länk]
Skjutmåttet fungerar fint. Bra extra billigt som kan ligga och skramla i verktygsväskan!
Jämförde med mitt Mitutoyo och de visar samma på ytterdiameter men skäggar aningen på innerdiameter (+/- 0,1 mm)
 
  • Gilla
HEA240 och 1 till
  • Laddar…
Och borrarna är värdelösa. Eller iallafall var förra årets det.
 
Sladdade förbi Lidl - Borrsatserna vågade jag inte chansa på, skrek inte kvalitet direkt. Tängerna likaså - Lyckas nog gräva fram lite Bacho prylar i verkstan... ;)
Hittade ett Mitutoyo Digitalt skjutmått hemma i hyllan så det blev inget skjutmått heller, får unna mig ett nytt batteri bara.

Hylsnyckelsatsen blir perfekt till båten och hjuligen på landet och för de slantarna så duger det säkert.
Vinkelmätaren lockade lite och den fick följa med hem, har en Bosch GAM-220 på bygget men den lilla kan faktiskt komma till användning till annat.....
 
Köpte crimptången och vinkelmätaren. Vinkelmätaren känns inte som den går att dra åt riktigt så hårt som jag hade velat.
 
Jag köpte också den och har gjort samma reflektion. Det skulle ha varit en mer distinkt låsning än en skruv som går att dra flera varv mellan halvtrögt och ganska trögt...
 
Ett par arbetsskor med hätta men utan spiktrampskydd kostade 250:- Storleken 41 passade mig perfekt. Jag misstänker att de kommer att bli mina vardagsskor länge nu när det börjar bli höst. Jag hade ett par liknande förut som jag använde tills sulorna gav upp och blev pulver typ det som hände med mina M90-vinterkängor, ett välkänt problem inom försvaret.
 
Huvudbrytaren Asgarvad skrev:
Ett par arbetsskor med hätta men utan spiktrampskydd kostade 250:- Storleken 41 passade mig perfekt. Jag misstänker att de kommer att bli mina vardagsskor länge nu när det börjar bli höst. Jag hade ett par liknande förut som jag använde tills sulorna gav upp och blev pulver typ det som hände med mina M90-vinterkängor, ett välkänt problem inom försvaret.
Sådana skor behöver jag också, de som jag fick med mig från mitt sommarjobb som truckförare på Coop för 20 år sen har precis pulvriseras! Men jag hittar dem inte på hemsidan. Är det alltså erbjudande just nu?
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
richardtenggren
Har man inte störst nytta av spiktrampskyddet som hemmafixare? :)
 
jonmo jonmo skrev:
Sådana skor behöver jag också, de som jag fick med mig från mitt sommarjobb som truckförare på Coop för 20 år sen har precis pulvriseras! Men jag hittar dem inte på hemsidan. Är det alltså erbjudande just nu?
Finns på min lokala Lidl i alla fall men i begränsat antal.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Har man inte störst nytta av spiktrampskyddet som hemmafixare? :)
Jovisst är det så men sulan är ju ganska kraftig och står emot en del. En gång i tiden hade jag ett par skyddsskor utan trampskydd när jag, med foten, försökte att räta upp en krökt tand på en kratta: Det slutade med att den ganska trubbiga tanden gick rakt genom skosulan och rakt in i mjukdelarna. Som väl var togs skadan omhand på min VC och lämnade inga bestående men.
 
Mikael_L
I torsdags startade en tryckluftsverktygsspecial.

Kompressorn blev jag lite sugen på, fast jag inte alls egentligen borde köpa den. Men den ger 10bar och har två uttag, ett med tanktryck och ett med regulatortryck.

https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?id=615
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Jösses! Komplett verkstad med extra allt för 2000-3000 kr! Oootrooligt vad Kineserna kan.
Förmodligen är alla delar exakta kopior av kvalités verktyg från väst.
 
Chaly
Mikael_L Mikael_L skrev:
I torsdags startade en tryckluftsverktygsspecial.

Kompressorn blev jag lite sugen på, fast jag inte alls egentligen borde köpa den. Men den ger 10bar och har två uttag, ett med tanktryck och ett med regulatortryck.

[länk]
Har denna kompressor i garaget sen 5-6 år tillbaka. Inte direkt en tystlåten maskin men har fungerat utan bekymmer. Den har iofs inte gått superhårt... lite renblåsning,
lite däckfyllning, lite mutterknack (vilket den är lite för liten för egentligen).
Tror jag betalade drygt 900 när jag köpte den.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
I torsdags startade en tryckluftsverktygsspecial.

Kompressorn blev jag lite sugen på, fast jag inte alls egentligen borde köpa den. Men den ger 10bar och har två uttag, ett med tanktryck och ett med regulatortryck.

[länk]
Attans att man inte såg det tidigare, för det priset på verktygen kan det ju vara värt att pröva ;)
 
Mikael_L
Ligger inte sakerna kvar på de olika Lidl-butikerna tills de blivit sålda?
Inte tar de väl bort det idag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.