Mikael_L
Om du gjorde en resa dalarna-karlstad-dalarna för den där vinkelslipen så kan jag berätta att du nog hade kommit billigare undan med att lämna in bilen. :) :cool:

Men då hade du inte haft en batterivinkelslip i din ägo efteråt, så det är ju lite hur man ser på det. ;)

Jag hoppas också att du blir nöjd.
Om du rapporterar snabbt hur den är, så kanske fler hinner våga sig på ett köp. ;)

Har dottern där så hon fick springa in å handla :)
Lär inte bli nåt test på några veckor, jobb i helgen sen liten mini semester på västkusten och sen vidare på srf

LIDL stång häcksax och kedjesåg på ett bord utomhus med deras förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LIDL häcksax och kedjesåg på bord med förpackningar, i soligt uterum med en sovande hund i bakgrunden.
Skapa konto

Veckans LIDL
Stång Häcksax made in Germany 699kr
Stång kedjesåg också 699kr

Häcksaxen verkar vara av mycket bra kvalité, suveränt bra att kunna vinkla i +/- 90˚

Kjedjesågen är väl så där, då jag har en Husqvarna på jobbet som kostar över 3000kr men för 1/4 av kostnaden duger den till att hålla buskar i trim.
Skillnaden mot en HQ är kjedjehastigheten.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
var försiktig så du inte klipper huvudet av hunden med häcksaxen ;)

• Gilla
zsimpey och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det ser ut att vara en snarlik maskin som bauhause har flr 1700kr. Men de specar den något lägre. Jag har en sådan, den funkar.

50 joule? Det är ungefär fem gånger vad min Makita är specad till. Jag tror det är fel...

Liknar julas dock billigare!

Jag har en liknande, fast från Jula, också specad till 50J. Den knäcker hård betong mycket bättre än en Hilti TE1000-AVR (visserligen specad till 26J). Det är klart den bästa riv-maskinen jag köpt till all renovering i mitt stenhus. Enda nackdelen är ergonomin och vikten där Hilti förstås är bäst, Jula och Lidl-maskinen är ju inget man använder för att riva en vägg.....

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Rostfria brickor M4 till M12 för 30kr känns som en bra deal. Brukar handla sånt här på Swedol men där är det dels betydligt dyrare och så är deras glasssortiment kasst.

• Ett set med rostfria brickor i storlekarna M4 till M12 arrangerade i en transparent låda, med produktförpackningen till vänster.
    Skapa konto
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är det en luring att det står "Stainless steel design" ?

Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det en luring att det står "Stainless steel design" ?
”Edelstahl” i den tyska beskrivningen och ”specialstål” i den svenska. Till färgen påminner de om trallskruv i A2-klass. Någon som kan polska?
Glassen, en äkta Piggelin, är dock inhandlad hos en auktoriserad återförsäljare.
Hand håller en Piggelin-glass framför en låda med sorterade specialskruvar och brickor, med förpackning på svenska och polska.
Skapa konto

• Gilla
HEA240 och 7 till
  • Laddar…
Testa med magnet. Brickorna, inte glassen.

Även rostfritt material kan vara magnetiskt..:cool:

• Gilla
Grumsgrums och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.