johel572 johel572 skrev:
Denna veckas inköp. Limknekt! 149:- Tycker den spänner rejält bara man vickar handtaget fullt bakåt innan man drar åt. Lätta och fina också. Blir nog att köpa två till i morgon.

[bild]
Limknekt 1000mm
Va inte det där någon typ av skena att såga efter? :thinking:
 
S snajgel skrev:
Va inte det där någon typ av skena att såga efter? :thinking:
Den säljs väl som sågskena...men den fick kritik för att den inte spänner över en normal skiva. Jag köpte en förra vändan, men har inte använt den så mycket...tyckte den var lite meckig att jobba med, men det kan ju vara SBS (skit bakom spakarna). :p
 
Japp den säljs som sågskena. Jag tyckte dock att den fungerade fin fint när jag kom på att man kunde vicka tillbaka handtaget bakåt innan man drog åt. Då spänner den rätt hårt.
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Jag använder också min "sågskena" som limknekt, låt vara att min är några år äldre men jag gissar att det är mer eller mindre samma som de säljer idag. har funkat bra om än att limspill gjorde den ena lite svårjobbad. också lite knepigt att spännkraften kommer i steg (det finns distinkta lägen på mitt spännhandtag) så ingen värdig ersättare till en riktig limknekt men ett billigt och hyggligt bra alternativ
 
Denna vecka finns en korslinjelaser för 299 kr. Är det någon som testat den?

Lidls "precisions"-verktyg jag testat tidigare har inte varit direkt förtroendeingivande, så jag känner mig tveksam till att köpa en korslinjelaser från Parkside...det är ju rätt viktigt att en sådan håller hög precision.
 
Denna vecka på verktygsavdelningen!

7 st. små kapskivor till Bosch 12v kapmaskin. Pris 30:-
Stapel med sju kapskivor från Parkside för Bosch 12v kapmaskin, röda och blå etiketter, prissatt 30 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Japansåg 30cm med två olika eggar. Pris 80:-

Japansåg 30cm med rödsvart handtag och två olika sågtänder, isolerad på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nån som har provat den lilla batteridrivna vinkelslipen? Skulle behöva byta en plåtbit i en balk på bilen och en sån där skulle vara perfekt om den funkar.
Har en tryckluftsdriven som jag köpte för 25 år sen men ingen kompressor som orkar med den
 
nino nino skrev:
Nån som har provat den lilla batteridrivna vinkelslipen? Skulle behöva byta en plåtbit i en balk på bilen och en sån där skulle vara perfekt om den funkar.
Har en tryckluftsdriven som jag köpte för 25 år sen men ingen kompressor som orkar med den
Utan att egentligen veta, så borde det fungera utan problem? Annars slår den nog någon form av rekord i uselhet.
 
P Paxman skrev:
Denna vecka finns en korslinjelaser för 299 kr. Är det någon som testat den?

Lidls "precisions"-verktyg jag testat tidigare har inte varit direkt förtroendeingivande, så jag känner mig tveksam till att köpa en korslinjelaser från Parkside...det är ju rätt viktigt att en sådan håller hög precision.
Den är ju väldigt lik denna Bosch hos Jula. Jag skulle nog välja originalet om inte prisskillnaden är större.

https://www.jula.se/catalog/verktyg...instrument/kors-linjelasrar/korslaser-000656/
 
Ja det är väl jag som har dålig erfarenhet av noname batteriprylar... och den erfarenheten är väl 30 år så det har väl hänt en hel del :)

Får göra ett försök, om det finns nån kvar
 
Jag har rätt bra erfarenhet av Lidl maskiner. Körde en fullstor vinkelslip för några år sedan. Den fungerade rätt bra, tills den dog. Men helt OK för pengarna.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Den är ju väldigt lik denna Bosch hos Jula. Jag skulle nog välja originalet om inte prisskillnaden är större.

[länk]
Det har du helt rätt i...borde kollat vad Bosch Quigo kostade innan jag ens övervägde Lidls. Bosch stativarm är av en mycket bättre modell också, så bara den är nog värd en extra hundring! (y)

Det får bli ett par förpackningar Creme caramel bara den här veckan! :p
 
Någon som testat japansågen?
 
Den funkar klockrent
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Fick tag på en vinkelslip i Karlstad hoppade jag blir nöjd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.