Fast om tråden bara får handla om vilka verktyg Lidl har på ”erbjudande” just nu, utan att man får varna om att vissa av köpen är direkt dåliga, tycker jag att den borde vara märkt som reklam och ligga bland de andra annonserna.

Visst, tråden behöver inte bli en evig diskussionstråd för eller mot Lidl, men en viss del kritik av deras prylar borde det väl finnas plats för.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 17 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Fast om tråden bara får handla om vilka verktyg Lidl har på ”erbjudande” just nu, utan att man får varna om att vissa av köpen är direkt dåliga, tycker jag att den borde vara märkt som reklam och ligga bland de andra annonserna.

Visst, tråden behöver inte bli en evig diskussionstråd för eller mot Lidl, men en viss del kritik av deras prylar borde det väl finnas plats för.
Jo, tråden är uppenbarligen till för att diskutera de verktyg Lidl har på erbjudande och läser man bakåt är det mestadels så den används. Utöver det något försök till humor på temat som mitt eller @blackarrows. Samt tröttsamt antal inlägg som, mot forumreglerna och utan att bidra i övrigt, gnäller om off topic…
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
JustDoIt och 4 till
  • Laddar…
Jag förväntar mig att verktygstips i denna tråd kommer från folk som faktiskt också rekommenderar verktyget.
Därav följer väl också att andra användare kan varna för dåliga erfarenheter av det aktuella verktyget.
Vi är ju ett forum där vi hjälps åt.

Men gnälla över att det inte är Bosch-kvalité är väl onödigt, med de ska göra jobbet för sällananvändare.
Sen är det ju mer liv i befintliga trådar än nystartade.
Hur ofta går ni in i Obesvarat och hjälper någon?
 
  • Gilla
Humulus och 4 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Hur ofta går ni in i Obesvarat och hjälper någon?
För sällan! 😳 Tack för påminnelsen!

Edit: Var hittar jag det i appen?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var hittar jag det i appen?
Längst till höger i bilden
 
  • Bild av diskussionstråd på Byggahus.se forum. Texten visar diskussionen om var en funktion i appen finns: "Längst till höger i bilden".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Jag har inte köpt nått Lidl verktyg denna vecka men har använt deras långa T25 bits i dag och är positivt överraskad av kvaliten, funkade fint med slagskruvdragare trots att de nog inte är avsedda för det.
blackarrow blackarrow skrev:
Jag förväntar mig att verktygstips i denna tråd kommer från folk som faktiskt också rekommenderar verktyget.
Bitsen från LIDL funkar fint i Makitas slagskruvdragare, hur de håller i längden vet jag inte men priset var lågt och kvaliten tillräckligt för mina behov.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Längst till höger i bilden
Jag har inte dessa ”knappar”. 🤔

Skärmdump av diskussion på Byggahus.se där användare frågar var "Obesvarat"-knappen finns i appen, med svar om att den finns längst till höger i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
namnbyte
F fribygg skrev:
Jag har inte köpt nått Lidl verktyg denna vecka men har använt deras långa T25 bits i dag och är positivt överraskad av kvaliten, funkade fint med slagskruvdragare trots att de nog inte är avsedda för det.

Bitsen från LIDL funkar fint i Makitas slagskruvdragare, hur de håller i längden vet jag inte men priset var lågt och kvaliten tillräckligt för mina behov.
Det är de silvriga bitsen med färgrand va? Har nyss byggt ett arbetsbord med hjälp utav dessa bits nämligen, så nöjd att jag gav alla gamla "no-name bits" till sambons verktygslåda (jo hon har en egen, pga hennes oförmåga att hålla rätt på saker 😅)

Hur som, har pga trånga vinklar lyckats sabba en del skruvskallar där bitsen inte kom helt i botten, men bitsen i sig ser helt obrydda och nya ut trots detta
 
D Dilato skrev:
Längst till höger i bilden
På en IOSenhet ja, men inte på en Androidenhet
En skärmbild av en forumapp som visar senaste inläggen, filtrerat på "Obesvarat", med titlar som "Rostfläckar på betonggolv" och "Köksblandare som inte stänger".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka längst ner på "senaste" sen "längs upp" I mitten.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Klicka längst ner på "senaste" sen "längs upp" I mitten.
Nu hittade jag rätt!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Nu hittade jag rätt!
Jag lärde mig också ngt nytt! 💪
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Men vad skall man använda verktyget till?

Frun köpte en batteridriven smältlimspistol som slutade ta laddning. Hänvisades i butiken till kundtjänsten på telefon.
Som skrevs ovan, taskiga situationer när man behöver tre händer för att få dit en nyckel på baksidan av något stort och bökigt samtidigt som man ska hålla mot på framsidan. Jag kan åtminstone se tillbaka på minst två situationer när ett verktyg som detta hade hjälpt, så hade stora förhoppningar 😟
F fribygg skrev:
Jag har inte köpt nått Lidl verktyg denna vecka men har använt deras långa T25 bits i dag och är positivt överraskad av kvaliten, funkade fint med slagskruvdragare trots att de nog inte är avsedda för det.

Bitsen från LIDL funkar fint i Makitas slagskruvdragare, hur de håller i längden vet jag inte men priset var lågt och kvaliten tillräckligt för mina behov.
Jag kan bara hålla med. Köpte en uppsättning med t20 och t25 för några år sedan 2020 kanske? Har lyckats sabba kanske 2-3 av dem men då har jag dragit tusentals skruv med dem. Använder dem i Makitas billiga slagskruvdragare. Så rekommenderas varmt!
 
  • Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
På en IOSenhet ja, men inte på en Androidenhet
Helt otroligt, det visade sig att jag kör version 1.0 på Android!
Skärmdump av appinformation för appen "Byggahus" som visar appversion 1, lagring 310 KB, dataanvändning 0B, batteri 0%, och tillgängliga behörigheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det kan inte ha varit mer än två månader sedan jag laddade ner den, så hur det gick till vet jag inte.
Så, nu har jag version 3.8 (också)
Två ikoner för Byggahus-appen på Android, där båda ikonerna visar en stiliserad vit husritning på grön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det brukar inte vara möjligt att installera flera versioner av samma app, men med den här gick det.
Fick inte heller någon "uppdatera" knapp i Play Store.
 
Fast nu började väl tråden handla om heeelt andra saker än lidl verktyg .....
 
  • Gilla
Papperspåse och 1 till
  • Laddar…
namnbyte
D Dilato skrev:
Helt otroligt, det visade sig att jag kör version 1.0 på Android!
[bild]

Det kan inte ha varit mer än två månader sedan jag laddade ner den, så hur det gick till vet jag inte.
Så, nu har jag version 3.8 (också)
[bild]

Det brukar inte vara möjligt att installera flera versioner av samma app, men med den här gick det.
Fick inte heller någon "uppdatera" knapp i Play Store.
Hade varit kul om senare version på appen, hade haft fler features på ikonen/huset... Tex v2 - dränering, v3 - även solceller på taket
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.