stigen stigen skrev:
Japansåg med 5 olika klingor till ett handtag.
Förpackat i ett smart etui för lätt transport.
Mycket sågkapacitet för 129kr!

Dag

[bild]

[bild]
Den är inte denna vecka väl?
Men finns kanske kvar.

Denna vecka är det en annan typ av Japansåg i 2 modeller.
 
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
Såg fin ut men jag kom inte på vad jag skulle använda den till, vilka användningsområden ser du? Samma med stämjärnen..
Om du inte vet vad du skulle kunna använda såg och stämjärn till, så behöver du troligen inte dessa.
OBS! Ironi!
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Den är inte denna vecka väl?
Men finns kanske kvar.

Denna vecka är det en annan typ av Japansåg i 2 modeller.
Tre modeller låg där. 129kr styck.
 
  • Gilla
Kirka75 och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Om du inte vet vad du skulle kunna använda såg och stämjärn till, så behöver du troligen inte dessa.
OBS! Ironi!
Haha ja lite mer finsnickeri är väl det jag kommer på mest. Men det är bäst att köpa för säkerhets skull så jag har sen när ett behov uppstår ;)

Edit: Har en fin liten Parkside-hylla här i stugan :D
 
  • En trähylla med olika verktyg och tillbehör, inklusive borrar, skruvdragare och små förvaringslådor, finns i ett rum med trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
djac och 6 till
  • Laddar…
Efter att en nyare Ryobi skruvdragare började lukta bränd elektronik och ryka lite när en längre skruv skulle bort från en trall så insåg jag att en slagskruvdragare nog är vettig att köpa in.

Så då är det ju passande att denna säljs nästa vecka.
Annons för batteridriven slagskruvdragare från Parkside med 20 V kapacitet, höger-/vänstergång och max 180 Nm moment, säljs för 299 kr, batteri och laddare köps separat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Adrian Tepes Adrian Tepes skrev:
Dagens fynd, slang för 120kr, säckar för 39kr/st och slipstenar för 99kr/st, köpte båda då jag inte har så bra koll på slipning och vad som är lämpligt för olika slags knivar. Dom hade även vedklyvarkitt för skruvdragaren som såg spännande ut.
Hej

Slipstenarna är fynd! Hade med ett par på
Scoutläger i veckan och de användes rätt flitigt. Dock: den gröna är felmärkt. Den är märkt 1000/6000, men vi gissar på 600/1000 efter att ha använt den och den röda 400/800.

Stenarna är stora och slits inte ner som några billiga jag råkade köpa utöver mina japanska.
 
  • Gilla
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
stigen stigen skrev:
Japansåg med 5 olika klingor till ett handtag.
Förpackat i ett smart etui för lätt transport.
Mycket sågkapacitet för 129kr!

Dag

[bild]

[bild]
Det som verkar saknas är ett blad med tänder precis längst ut.
Det är ibland (men sällan) guld värt.
 
Ellagård Ellagård skrev:
Hej

Slipstenarna är fynd! Hade med ett par på
Scoutläger i veckan och de användes rätt flitigt. Dock: den gröna är felmärkt. Den är märkt 1000/6000, men vi gissar på 600/1000 efter att ha använt den och den röda 400/800.

Stenarna är stora och slits inte ner som några billiga jag råkade köpa utöver mina japanska.
Kul å höra! Tack för att du delar med dig :)

Idag råkade jag köpa stämjärn och sågkittet...samt en däckdjupsmätare och LED-lampa för 20kr/st.
 
Om Du har användning för en liten såg med sänkfunktion (26mm djup men utan skenstyrning) så åk och köp Lidls PTS 20-LI B2 som säljs denna vecka. Bästa köp från Lidl detta år. Jag har köpt en på morgonen och utvärderat. Skall dock åka och serva bilen just nu så återkommer med detaljer i eftermiddag. Jag har jämfört med min Bosch GKS12V-26 cirkelsåg


Två handhållna cirkelsågar, en från Bosch och en från Parkside, står sida vid sida på en träplattform.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två cirkelsågar, en Parkside PTS 20-LI B2 och en Bosch GKS12V-26, placerade på trädäck för jämförelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En grön Lidl PTS 20-LI B2 såg och en grå Bosch GKS12V-26 cirkelsåg bredvid varandra på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liten såg med sänkfunktion, Lidls PTS 20-LI B2, och Bosch GKS12V-26 cirkelsåg placerade på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 4 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Om Du har användning för en liten såg med sänkfunktion (26mm djup men utan skenstyrning) så åk och köp Lidls PTS 20-LI B2 som säljs denna vecka. Bästa köp från Lidl detta år. Jag har köpt en på morgonen och utvärderat. Skall dock åka och serva bilen just nu så återkommer med detaljer i eftermiddag. Jag har jämfört med min Bosch GKS12V-26 cirkelsåg


[bild][bild][bild][bild]
Finns möjligen extra sågklingor att köpa också på Lidl?
 
F
P poba53 skrev:
Om Du har användning för en liten såg med sänkfunktion (26mm djup men utan skenstyrning) så åk och köp Lidls PTS 20-LI B2 som säljs denna vecka. Bästa köp från Lidl detta år. Jag har köpt en på morgonen och utvärderat. Skall dock åka och serva bilen just nu så återkommer med detaljer i eftermiddag. Jag har jämfört med min Bosch GKS12V-26 cirkelsåg


[bild][bild][bild][bild]
Är det en hårdmetallklinga i den? Skulle kanske vara nåt, håller på att klä in en altan med nån fiber-fasadskiva som är tupp att såga. Kör med DeWalt sänksåg men det sliter klingor..
 
L Lilllen skrev:
Finns möjligen extra sågklingor att köpa också på Lidl?
Det är standardmått 85mm på sågen. Bytte efter sågprov till Bosch Standard Wood som presterar mycket bättre än det multimaterial sågklinga som följde med till sågen från Parkside
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Verkar säljas utan skenor, och inga skenor att köpa.

En sänksåg utan skenor?
 
nimhed nimhed skrev:
Verkar säljas utan skenor, och inga skenor att köpa.

En sänksåg utan skenor?
Så är det men man kan såga med linjaler om man är försiktig. Fungerar utmärkt men kanske lite långsammare. Och med liten diameter på klingan så får man justera undersidan med en multimaster efter sänksågningar från ovansidan. Sågen väger bara 1.7 kg utan batterier. Smidigt om man jobbar på stege/ställning med ytterpaneljobb på plats
 
P poba53 skrev:
Så är det men man kan såga med linjaler om man är försiktig. Fungerar utmärkt men kanske lite långsammare. Och med liten diameter på klingan så får man justera undersidan med en multimaster efter sänksågningar från ovansidan. Sågen väger bara 1.7 kg utan batterier. Smidigt om man jobbar på stege/ställning med ytterpaneljobb på plats
Jag har bestämt för mig att den tidigare har sålts med tillhörande skena/skenor, men jag kanske minns fel?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.