1 785 681 läst · 5 832 svar
1786k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Dagens prylar som råkade hamna i vagnen. Hade precis samlat klart på deras röda verktyg och så byter dom till grön, bara att börja om då 😬 Cykelmekarlådan är riktigt trevlig med fjäderbelastat lock, känns lite Wera toolcheck över det men lägre kvalitet antagligen, 150kr.
Ingen som har hittat en batteri tigersåg i Västra skåne? Bygger ut och har lyckats med att sabba tre tigersågar på semestern (hilti, Milwaukee, parkside).
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 308 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 308 inlägg
Ingen här i byn i alla fall (fel ände av skåne iofs, men ändå).C Currywurst skrev:
Men känns nästan som att det finns en historia här värd en egen tråd? Köra sönder tre tigersågar på en sommar är rätt starkt
Första en hilti med några år på nacken delade sig när jag kapade upp gjutformen, Milwaukee m12 har något klapp i kontakten (ska lämnas på service), och parkside som säkert är 10 år gammal klarade inte av att klyva lecablocken utan själva armen som styr bladet lossnade. Nu kapar jag de med en motorkap.T trycklös skrev:
Har märkesmaskin på jobbet men tömde ju servicebilen innan semestern...
Vad är märkesmaskin för märke?C Currywurst skrev:Första en hilti med några år på nacken delade sig när jag kapade upp gjutformen, Milwaukee m12 har något klapp i kontakten (ska lämnas på service), och parkside som säkert är 10 år gammal klarade inte av att klyva lecablocken utan själva armen som styr bladet lossnade. Nu kapar jag de med en motorkap.
Har märkesmaskin på jobbet men tömde ju servicebilen innan semestern...
Själv körde jag ihjäl min första Ryobi-tigersåg när den tröttnade på att leka med ett 50cm betong-blad.C Currywurst skrev:
Uppgraderade till deras borstlösa version som än så länge verkar vara svår att slita ut.
Dagens fynd, slang för 120kr, säckar för 39kr/st och slipstenar för 99kr/st, köpte båda då jag inte har så bra koll på slipning och vad som är lämpligt för olika slags knivar. Dom hade även vedklyvarkitt för skruvdragaren som såg spännande ut.
Japansåg med 5 olika klingor till ett handtag.
Förpackat i ett smart etui för lätt transport.
Mycket sågkapacitet för 129kr!
Dag
Förpackat i ett smart etui för lätt transport.
Mycket sågkapacitet för 129kr!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det någon av bladen som kan såga av träpluggar på riktigt? Alltså inte så att det blir lagom repigt, eller att man måste skydda med tejp och vara jätteförsiktig, utan sådär så att man enkelt kan hålla bladet mot ytan och såga av det som sticker ut utan att skada ytan?stigen skrev:
Förresten är det bra pris på deras färdiga pulled pork som är riktigt bra. Snart ska den in i ugnen en kvart.