Tips till er som har köpt Parkside pinnsvets och tröttnat på alla sladdar: Parkside pinnsvets med ordnade kablar fastsatta med kabelkardborreband och bricka på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lidls egna kabelkardborreband, och en bricka:
Kabelkardborreband fäst vid Parkside pinnsvets för enklare sladdhantering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vips så har bläckfiskens armar tyglats:
Parkside pinnsvets med ordnade sladdar fastsatta med kabelkardborreband och en bricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Vardagsrum och 23 till
  • Laddar…
C Chippe skrev:
Har någon testat detta verktyg?
Undrar vad verktygen heter så att man kan söka på det. Den skulle kunna vara grymt bra på att ta bort färg och lasyr tex eller rengöra båtens undersida. Med karbidborste är liknande maskin väldigt bra om det nu finns någon som passar.

[bild]

[media]
Jag köpte en på speck, men hade sett verktygsbodens film där de demonstrerar sin satineringsmaskin med tillbehör:


Men fick användning för den ganska omgående i ett fasadprojekt där, tyvärr, KC färgen på en nyrenoverad fasad släppt efter knappt 10 år pga den underliggande färgen var porös och dålig. Han som gjorde jobbet då borde ha använt en satineringsmaskin :/

Renovering av fasad där gammal färg avlägsnats, visande blottad puts och fläckar med kvarvarande färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag körde maskinen på lägsta fart och den nötte ner det underliggande gula färglagret utan att göra åverkan på putsen, det dammade rejält man dammfiltret på maskinens insug fungerade bra och inget damm sögs in i motorn. Jag blåste rent maskin och vägg med tryckluft innan jag spolade av väggen.

Alternativet hade varit stålborste och vattenslang och hade tagit minst 3 ggr så lång tid.

Jag ska beställa fler tillbehör från verktygsboden, bland annat mässingsborste och nylonborste, vilket kommer bli användbart inför kommande målningsprojekt där gammal färg behöver borstas bort.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
E ernelli skrev:
Jag köpte en på speck, men hade sett verktygsbodens film där de demonstrerar sin satineringsmaskin med tillbehör:

[media]
Men fick användning för den ganska omgående i ett fasadprojekt där, tyvärr, KC färgen på en nyrenoverad fasad släppt efter knappt 10 år pga den underliggande färgen var porös och dålig. Han som gjorde jobbet då borde ha använt en satineringsmaskin :/

[bild]

Jag körde maskinen på lägsta fart och den nötte ner det underliggande gula färglagret utan att göra åverkan på putsen, det dammade rejält man dammfiltret på maskinens insug fungerade bra och inget damm sögs in i motorn. Jag blåste rent maskin och vägg med tryckluft innan jag spolade av väggen.

Alternativet hade varit stålborste och vattenslang och hade tagit minst 3 ggr så lång tid.

Jag ska beställa fler tillbehör från verktygsboden, bland annat mässingsborste och nylonborste, vilket kommer bli användbart inför kommande målningsprojekt där gammal färg behöver borstas bort.
Kolla in på Amazon. Där finns en hel del olika borstar

https://www.amazon.se/s?k=Polishing...+satin+machine+,industrial,131&ref=nb_sb_noss
 
N nissenhj skrev:
Kolla in på Amazon. Där finns en hel del olika borstar

[länk]
Någon som har sett om de har sitt droppbevattningskitt (för pallkragar) i år ?
Har för mig att det var riktigt prisvärt...


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Någon som har sett om de har sitt droppbevattningskitt (för pallkragar) i år ?
Har för mig att det var riktigt prisvärt...


/Jocce
Var då med i ett blad men det är nog nån vecka sen.
 
Slipa trappa kan det vara något?
 
F
Denna veckan
 
  • Reklamblad för Lidl visar erbjudanden på Parkside-verktyg, inklusive batterier, laddare och elverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reklamblad från Lidl med erbjudanden på olika Parkside elverktyg som vinkelslip, borrskruvdragare, slagborr och borrsatser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
Den där metallbandsågen är lockande till att såga ut knivblad. Nån som provat?
 
Undrar när bandmetallsågen kommer igen, skulle vilja ha en till att montera upp vertikalt.
 
S Sierravictor skrev:
Den där metallbandsågen är lockande till att såga ut knivblad. Nån som provat?
Körde en makita innan kapade metallist gängtapp osv bästa verktyget!

Lidls vet jag inget om, men säkert ok.
 
J jävla_hus skrev:
Undrar när bandmetallsågen kommer igen, skulle vilja ha en till att montera upp vertikalt.
Den har jag sett liggandes på diverse lidl här i Skåne.
 
"Fyndade" s Grästrimmerlåda i en bils bagageutrymme med en tydlig röd prislapp som visar 200 kr, intill en shoppingpåse från en svensk matkedja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
idag för 200! Ord. Pris 1399. Har tidigare fyndat en bilningsmaskin för 200 också i samma butik. Är det ovanligt att de sänker så mycket?
 
  • Gilla
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
C
john68 john68 skrev:
Är det ovanligt att de sänker så mycket?
Grattis! Inte så vanligt här iallafall, men de har ju en permanent fyndhylla där alla prylar med bla. kvaddade kartonger hamnar, och där har man gjort ett och annat fynd i den kalibern. Vanligtvis är det 30%.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
"Fyndade" s[bild] idag för 200! Ord. Pris 1399. Har tidigare fyndat en bilningsmaskin för 200 också i samma butik. Är det ovanligt att de sänker så mycket?
Wow, tror inte jag har sett högre rabatt än 30% i butikerna runtomkring i Stockholm. Möjligen 50 någon gång?
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
F
Hylla med olika Parkside-produkter inklusive högtryckstvättar, trädgårdsslangar och grästrimmers med prisskyltar i en butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma i höör
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.