1 794 649 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Tips till er som har köpt Parkside pinnsvets och tröttnat på alla sladdar:
Lidls egna kabelkardborreband, och en bricka:
Vips så har bläckfiskens armar tyglats:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lidls egna kabelkardborreband, och en bricka:
Logga in
Skapa konto
Vips så har bläckfiskens armar tyglats:
Logga in
Skapa konto
Jag köpte en på speck, men hade sett verktygsbodens film där de demonstrerar sin satineringsmaskin med tillbehör:C Chippe skrev:
Men fick användning för den ganska omgående i ett fasadprojekt där, tyvärr, KC färgen på en nyrenoverad fasad släppt efter knappt 10 år pga den underliggande färgen var porös och dålig. Han som gjorde jobbet då borde ha använt en satineringsmaskin :/
Logga in
Skapa konto
Jag körde maskinen på lägsta fart och den nötte ner det underliggande gula färglagret utan att göra åverkan på putsen, det dammade rejält man dammfiltret på maskinens insug fungerade bra och inget damm sögs in i motorn. Jag blåste rent maskin och vägg med tryckluft innan jag spolade av väggen.
Alternativet hade varit stålborste och vattenslang och hade tagit minst 3 ggr så lång tid.
Jag ska beställa fler tillbehör från verktygsboden, bland annat mässingsborste och nylonborste, vilket kommer bli användbart inför kommande målningsprojekt där gammal färg behöver borstas bort.
Kolla in på Amazon. Där finns en hel del olika borstarE ernelli skrev:Jag köpte en på speck, men hade sett verktygsbodens film där de demonstrerar sin satineringsmaskin med tillbehör:
[media]
Men fick användning för den ganska omgående i ett fasadprojekt där, tyvärr, KC färgen på en nyrenoverad fasad släppt efter knappt 10 år pga den underliggande färgen var porös och dålig. Han som gjorde jobbet då borde ha använt en satineringsmaskin :/
[bild]
Jag körde maskinen på lägsta fart och den nötte ner det underliggande gula färglagret utan att göra åverkan på putsen, det dammade rejält man dammfiltret på maskinens insug fungerade bra och inget damm sögs in i motorn. Jag blåste rent maskin och vägg med tryckluft innan jag spolade av väggen.
Alternativet hade varit stålborste och vattenslang och hade tagit minst 3 ggr så lång tid.
Jag ska beställa fler tillbehör från verktygsboden, bland annat mässingsborste och nylonborste, vilket kommer bli användbart inför kommande målningsprojekt där gammal färg behöver borstas bort.
https://www.amazon.se/s?k=Polishing...+satin+machine+,industrial,131&ref=nb_sb_noss
Den där metallbandsågen är lockande till att såga ut knivblad. Nån som provat?