1 794 694 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Ja det är klart att det är omständigt om man måste låna hem! När behovet plötsligt infinner sig, så måste ju maskinen finnas på plats!
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 640 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 640 inlägg
Om det var mig du avsåg så behöver jag kanske inte låna hem den, bara låna. Har du kört vinkelslip och plasma cutter så vet du att man alla dar i veckan tar vinkelharry till det snabba jobbet eller dill de jobb det funkar för. Plasman tar man fram om det är mer som skall köras så det faktiskt blir lite maskintid eller att det är ”krumelurer” där en vinkelslip inte fixar jobbet.V Vardagsrum skrev:
Jag önskar att jag hade haft en plasma och en rundmatare när jag byggde bur till ett par banbilar, det hade sparat mycket tid och troligtvis minimerat svetsspalten.
Någonting i mig villhöver en svetsmuttertång. Vet inte varför.
Kan helt klart se en användning för en sådan typ av verktyg.blackarrow skrev:
Om man vill pressa/hålla något med parallella sidor som man inte vill skada. Typ som ett mini-skruvstäd med förlängningsskaft.
Köpte en Knipex tångnyckel för säkert 15 år sedan för detta ändamål. Har inte använts jätteofta får erkännas, men ibland är den mycket smidig.
Fördel med Lidl verktyget kontra Knipexn är att det har låsfunktion.
En fördel som det också teoretiskt skulle kunna ha, är att det skulle kunna vara utväxlat så att det kan trycka hårdare. Men gissar att det är att hoppas för mycket på ett Parkside verktyg.
Man skulle även kunna använda det till att hålla i muttrar där man inte når/har plats att först skruva på den på skruven för hand. Men i detta fall brukar jag använda silvertejp på en fast nyckel, vilket jag nog skulle fortsätta med, även om jag hade detta verktyg liggandes.
Om någon köper en svetsmuttertång, köp två och skicka en till mig.
Är på semester utan tillgång till Lidl. Vill ju inte missa denna
Är på semester utan tillgång till Lidl. Vill ju inte missa denna