1 794 581 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 313 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 313 inlägg
kabel är kabel, det funkar till alla, men generellt kan jag rekommendera grimsholm premium plus, den har tjockare isolering och tål mer misstag med vassa redskap, men annars vad som helst som är förtennat funkar.VidarH skrev:
Också intresserad av robotgräsklipparen.
Synd inte den större med appstyrning och som klarar 1000m2 kommer till Sverige.
Sett några tjeckiska/polska youtube videos och den verkar ju ok för dom pengarna men inga direkta finesser.
Synd inte den större med appstyrning och som klarar 1000m2 kommer till Sverige.
Sett några tjeckiska/polska youtube videos och den verkar ju ok för dom pengarna men inga direkta finesser.
Jag tänkte mer på huruvida basttationernas slingfrekvens störde ut varandra. Det har ju varit en del kinkigheter mellan vissa fabrikat.T trycklös skrev:
Den fungerar bra!V VLJ skrev:
Oroa dig inte för tråden, det är ngn slags standard, samt att du lätt kan rulla upp tråd av önskad typ/tjocklek på spolen om så önskas.
Har för mig att min modell av trimmer kom med en smart hållare för extra tråd, så man lätt hittar den när man behöver.
Gällande robotklipparen så tror jag att det kan bli rusning och vilda gubbslagsmål över pallarna i morgon. Samma anda som då deras plasmaskärare gjorde entré på den svenska marknaden alltså.
Själv ska jag köpa en eller två om jag är snabbare (eller starkare) än de andra gubbarna i byn. Den ska sedan pressas och plågas till max. Min trädgård är bra mkt större än de 500m2 och full av backar, gropar, stenar och träd.
Manualen säger att klipparen är byggd för kabel på 130m och fungerar bra med detta, man ska inte använda en längre kabel.
Detta kommer att ignoreras och jag kommer att använda någon gammal bonnakabel eller koaxialkabel på minst 350m. Ska bli spännande att se om lampan i laddstationen lyser grönt
Kommer även att ge den ett 6 eller 8 Ah-batteri så de små motorerna kommer att gå varma.
Själv ska jag köpa en eller två om jag är snabbare (eller starkare) än de andra gubbarna i byn. Den ska sedan pressas och plågas till max. Min trädgård är bra mkt större än de 500m2 och full av backar, gropar, stenar och träd.
Manualen säger att klipparen är byggd för kabel på 130m och fungerar bra med detta, man ska inte använda en längre kabel.
Detta kommer att ignoreras och jag kommer att använda någon gammal bonnakabel eller koaxialkabel på minst 350m. Ska bli spännande att se om lampan i laddstationen lyser grönt
Kommer även att ge den ett 6 eller 8 Ah-batteri så de små motorerna kommer att gå varma.
Jag köper alltid trimmertråd på "lösvikt" i en stor rulle. Det finns massvis med olika varianter från kanske 1,5 mm upp till ca 4 mm. Det borde fungera med vilken tråd som helst som har ungefär rätt diameter.V VLJ skrev:
Oregon är ett fabrikat jag tycker funkar bra. Här är två av deras varianter:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder