1 794 581 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jag har inget att jämföra med men jag är positivt överraskad av fräsen. Den gör det jag vill att den ska göra och resultatet är nog mer mitt än fräsens fel när det blir sämreP Porsibygg skrev:
Måste säga att inledningen på videon är lite missvisande då det framstår som att den är rapplig i "pelarna" även när höjden är låst. Så illa är det inte. Som han förklarar längre fram i videon handlar det om att den precis som Boschen flexar en aning då de bara låser ena pelaren. Att låsa båda pelarna är najs, men den funktionen hittar man nog inte på någon billig fräs.DANNE_K_ skrev:
Var det någon som shoppade loss nu när det var plasmaskärare samt tillbehör? Själv blev det en cirkelskärare och två askar med elektroder/munstycken. Jag har skäraren med pilotlåga sedan tidigare, alltså den varianten som inte har inbyggd kompressor. Verkar väldigt smidigt med inbyggd, men frågan är vad det gör för effektförbrukningen..?
Man har ju läst om folk som är arga för att de inte kan köra sin plasmaskärare i ett vanligt 10A vägguttag, om kompressorn då går på samma säkring så kan det nog bli jobbigt..
I måndags körde jag dit för att köpa mjölk, men då hade de någon form av trädgårdsvecka, så det följde med en elektrisk jordfräs hem också.
Man bara måste älska deras koncept!
Man har ju läst om folk som är arga för att de inte kan köra sin plasmaskärare i ett vanligt 10A vägguttag, om kompressorn då går på samma säkring så kan det nog bli jobbigt..
I måndags körde jag dit för att köpa mjölk, men då hade de någon form av trädgårdsvecka, så det följde med en elektrisk jordfräs hem också.
Man bara måste älska deras koncept!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är väl ett tecken på att marknaden är mättad när det varken skrivs om det här eller att hyllorna gapar tomma några timmar efter öppning. Hos oss fanns ett antal ex. av både modellen med och den utan kompressor.V Vardagsrum skrev:
Skära oljetankar skulle jag akta mig för, av flera skäl. Men efter att ha sågat ner en stor vedpanna kan jag tipsa om Irwins billiga tigersågsblad från Byggmax, slog Boschs dyrblad med hästlängder.nino skrev:
Det är det absolut jä-ligaste jag gjort någon gång.nino skrev:
Nu kunde jag ta tigersågsblad från jobbet men det är ett uselt jobb, en stor stinkbomb och sedan bågnar det och spänner i tanken när man börjar kapa bort bitar, "ploink" så går sågbladet av. Sen mitt i röran så kapade jag av sladden till tigersågen. Men ut åkte skiten och till återvinningen.
En plasmaskärare är nog bra!
Var redan sista gången de hade plasmaskärare!C cpalm skrev:Är väl ett tecken på att marknaden är mättad när det varken skrivs om det här eller att hyllorna gapar tomma några timmar efter öppning. Hos oss fanns ett antal ex. av både modellen med och den utan kompressor.
Skära oljetankar skulle jag akta mig för, av flera skäl. Men efter att ha sågat ner en stor vedpanna kan jag tipsa om Irwins billiga tigersågsblad från Byggmax, slog Boschs dyrblad med hästlängder.
Jo jag har tagit ner en med tigersåg men ja det spänner, därför undrar jag med plasmaP paralun skrev:Det är det absolut jä-ligaste jag gjort någon gång.
Nu kunde jag ta tigersågsblad från jobbet men det är ett uselt jobb, en stor stinkbomb och sedan bågnar det och spänner i tanken när man börjar kapa bort bitar, "ploink" så går sågbladet av. Sen mitt i röran så kapade jag av sladden till tigersågen. Men ut åkte skiten och till återvinningen.
En plasmaskärare är nog bra!
Jo se till att det är tomt bara och det finns perfekta minipumpar.nino skrev:
Köpte den här:
https://www.banggood.com/DC-12V-51m...r-Diesel-Pump-p-1818829.html?cur_warehouse=CN
Sen att du har en brandsläckare och sen är det bara att börja med ett hörn med plasmaskäraren, borde funka perfekt!
Jag står inför samma problem.nino skrev:
Jag skapade en ny tråd kring ämnet
https://www.byggahus.se/forum/threads/saga-ner-en-oljetank.482941/
Kanske inte ett alternativ, men hörde om en som använde sin gamla oljetank som acctank. Värmer vattnet med luft-vatten pump på natten när elen är billig, och har värme till dagen. Vet inte hur han rengjorde den. Kräver ju även en överdimensionerad värmepump.nino skrev: