1 790 102 läst · 5 846 svar
1790k läst
5,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
nimhed skrev:
Absolut bara att hitta rätt slipskiva för jobbet om den som följer med inte funkar.X Xoolo skrev:
Har beställt lite skivor Bosch (medel) 2608600363
och (Grov) 2608600364 tror att den man får med från Lidl motsvarar medel modellen
Veckans två bitsaskar från Parkside (OWIM ursprung) kan jag rekommendera. Den större med 1/4" bits kanske jag inte skulle köra i mina slagskruvdragare men för handdragning eller borrskruvdragare duger de gott när det dessutom följer med många udda spetsar. Har tidigare köpt ett antal askar som spritts ut till familjemedlemmar.
En ask för finmekanik med magnetlock som jag inte sett förrut tycks vara en kopia av "Ifixit Mako Precisionsmejsel med bits" som Kjell & Company säljer för cirka 400:-. Parksideasken säljs för 149:- med 4mm sexkantsfästen. Medföljande bitsverktyget (4mm) helt i aluminium är det bästa jag sett. Toppenkvalitet helt enkelt och lika eller bättre än vad som finns i IFixit asken. Bifogar bild på tre olika Parksideaskar jag har nu. De nya är den i mitten och den till höger. Den till vänster är köpt under 2021 som också har OK 4mm bitsfästen. Man kan ju aldrig få för många verktyg...
En ask för finmekanik med magnetlock som jag inte sett förrut tycks vara en kopia av "Ifixit Mako Precisionsmejsel med bits" som Kjell & Company säljer för cirka 400:-. Parksideasken säljs för 149:- med 4mm sexkantsfästen. Medföljande bitsverktyget (4mm) helt i aluminium är det bästa jag sett. Toppenkvalitet helt enkelt och lika eller bättre än vad som finns i IFixit asken. Bifogar bild på tre olika Parksideaskar jag har nu. De nya är den i mitten och den till höger. Den till vänster är köpt under 2021 som också har OK 4mm bitsfästen. Man kan ju aldrig få för många verktyg...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte deras längre bits förra året T20, T25 samt PH2, helt okej kvalité, kör dem i slagskruvdragaren och endast lyckats sabba ett T20 bits. Så helt klart värt pengarna!S SCB skrev:
Angående deras iFixit klon. Har iFixits variant sedan många år och vill påstå att Lidls variant är snäppet sämre, inte lika bra känsla i mejslen, kvalitén på de mindre bitsen håller inte samma höjd. Med det sagt, mer än halva priset, så Lidl varianten får bo i garaget o iFixit inne i huset.
Tack för din recension! Man kan aldrig få för många bits iaf..P poba53 skrev:Veckans två bitsaskar från Parkside (OWIM ursprung) kan jag rekommendera. Den större med 1/4" bits kanske jag inte skulle köra i mina slagskruvdragare men för handdragning eller borrskruvdragare duger de gott när det dessutom följer med många udda spetsar. Har tidigare köpt ett antal askar som spritts ut till familjemedlemmar.
[bild]
Nu är våren här, det märker man på att det är verktygsvecka varje vecka nu! Nästa vecka blir det definitivt den digitala vinkelmätaren. Perfekt till att ställa in sin gersåg, som man misstänker sågar lite snett..
Blev en smula sugen på vinschen också, men det lät i ärlighetens namn lite klent, 125 resp 250kg. Har en i ladan som med lätthet lyfter en älg, men hade ju varit trevligt med en vinsch för husbehov också!
Medlem
· stockholms län
· 262 inlägg
"Fäste som passar till vanliga multifunktionsverktyg (t.ex. till Parkside, Black & Decker, Einhell, Worx)" - antar att jag ska tolka det här som att de INTE passar till lite dyrare märken, dvs följer nån sorts starlock-standard?
Min uppfattning är att de inte är kompatibla med starlock. Tyvärr.Kim Gyllenhorn skrev: