Alfredo Alfredo skrev:
Brandrisken kanske minskar när man drar ur sladden... :crysmile:
Det förstås:D, men är den inne om det brinner bör den ju avge samma gifter som om det är lampan själv som orsakar branden...
 
F
K Kane skrev:
Är den bra?
Jag tycker det.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Den formuleringen får ju även mig att fundera, först kändes det ju som en miss, men då borde det ju inte vara även på tyska. Kan det ha med godkännanden att göra? Att den inte uppfyller brandkrav inomhus? (Giftiga rökgaser?) Eller home/office EMC-krav? Eller något åt det hållet? Vore det brand borde den väl dock knappt få förvaras inne... men kanske är det bara nyttjande som specificeras i standarderna?
Hur tas den svenska texten fram? Sannolikt genom en direkt översättning av den tyska. Så blir det fel i Tyskland blir det fel i Sverige.
Har svårt att tro att de låter flera olika länder göra var sin bedömning av en produkt.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Hur tas den svenska texten fram? Sannolikt genom en direkt översättning av den tyska. Så blir det fel i Tyskland blir det fel i Sverige.
Har svårt att tro att de låter flera olika länder göra var sin bedömning av en produkt.
Absolut, jag tänkte mer att originalet säkert till viss del var korrekturläst medan det fanns en större risk att något föll bort i översättningen och inte korrekturlästes lika noga. Men är originalet fel korrigeras det säkert inte senare, men ytterligare fel kan leta sig in.
 
Gummit i anslutningskabeln är väl så muggigt från början att den missfärgar allt den kommer i kontakt med, vilket inte spelar någon roll utomhus. :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
hyggabus och 1 till
  • Laddar…
F
TeroM TeroM skrev:
Gummit i anslutningskabeln är väl så muggigt från början att den missfärgar allt den kommer i kontakt med, vilket inte spelar någon roll utomhus. :thinking:
Det finns inte minsta spår av gummi i den kabeln skulle jag vilja påstå. Gummikabel är det bara på dyra, påkostade produkter.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nu är det väl att betrakta som en officiell utfästelser från företaget om hur produkten kan användas, så leder det till extra slitage på vilken lär det som amerikan bara vara att stämma Tesla.
 
F
F fsn skrev:
Jag tycker det.

Glas med is och lime bredvid en burk tonic water på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
B bellman83 skrev:
Jag testade en färdigrätt från Lidl nu, köttbullar med mos och sås. Riktigt bra, gräddig sås vettigt mos.
Jag gillar deras fiskgratäng.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nån som klurat ut varför man inte skulle få ha lampan inomhus?
Har kört min inne i 4h idag
 
F
nino nino skrev:
Nån som klurat ut varför man inte skulle få ha lampan inomhus?
Har kört min inne i 4h idag
Du är helt loco!
 
  • Gilla
hyggabus och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nån som klurat ut varför man inte skulle få ha lampan inomhus?
Har kört min inne i 4h idag
Skulle kunna vara något med EMC emission att göra? Hur är lampan annars?
Borde ju följa med någon manual där det står vilka standarder den uppfyller? Står det även bara utomhus i manualen?
 
Den lyste iaf, 2 olika lägen
Jo manualen läste man ju men kommer inte ihåg vad det stod :rolleyes::D
 
  • Haha
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
nino nino skrev:
Nån som klurat ut varför man inte skulle få ha lampan inomhus?
Har kört min inne i 4h idag
Du var mig en modig jävel .... :crysmile: :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har kört min inne i 4h idag
Hur mår du? :worried:
 
  • Haha
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.