1 820 300 läst · 5 898 svar
1820k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 103 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 103 inlägg
Beror helt på vad du ska ha vinkelslipen till, köpte för ett par år sen en parkside 230mm maskin för ungefär samma pris för att kapa betongplattor/mursten med.
Då betongdamm dödar vinkelslipar så ville jag inte köra mina blåa bosch. .
Det var den billigaste 230mm jag kunde hitta då jag byggde mur så min förhoppning då var bara att den skulle klara bygget. Slit och släng.
Men parkside maskinen har överlevt måååånga timmar kapning i sten/betong. Låter som faaaaaan och vibrerar men gör sitt jobb
Men att köpa en parkside vinkelslip för annat än slit och släng hade jag inte gjort.
De är inte bekväma att använda nån längre stund.
Då betongdamm dödar vinkelslipar så ville jag inte köra mina blåa bosch. .
Det var den billigaste 230mm jag kunde hitta då jag byggde mur så min förhoppning då var bara att den skulle klara bygget. Slit och släng.
Men parkside maskinen har överlevt måååånga timmar kapning i sten/betong. Låter som faaaaaan och vibrerar men gör sitt jobb
Men att köpa en parkside vinkelslip för annat än slit och släng hade jag inte gjort.
De är inte bekväma att använda nån längre stund.
yepp samma här, har dock bara kollat i en butik.H hyggabus skrev:
Slut i måndags redan, även den mindre varianten.
Är 10Kg så åtråvärt, även om jag ser att priset är runt 50% av vad man kan köpa sånna små på amazon för?
Slut på stora 10kg städ och endast ett 3kg kvar på Norra Fäladen i Lund.
För egen del blev det försänkare (tack för tipset), och avgradingsverktyg:
Hade dessutom10% på hela köpet kupong i appen, man tackar.
När jag ändå är här o skriver, tror det nämndes för några veckor sedan, batteridrivna arbetslampan. Hittade den i fyndhögen för någon vecka sedan, 90kr, taget.
Måste erkänna att den dryga vecka som den har varit i min ägo har den använts väldigt mycket. Bra ljus, magnet i basen och lätt att vinkla rätt. Några nackdelar, det går att sätta lampan i laddningsbasen på båda hållen, och åt ena hållet kortsluts laddkontakterna mot magneten i basen på lampan (vem tyckte det var lyckad design?!??!). När lampan står i laddningsbasen så vänds laddningsindikatorn bort från en (åt samma håll som sladden ansluts i basen. Och till sist hade det varit riktigt trevligt om lampan hade stängt av sig automatiskt när den fälldes ihop. Rekommenderar starkt!
För egen del blev det försänkare (tack för tipset), och avgradingsverktyg:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade dessutom10% på hela köpet kupong i appen, man tackar.
När jag ändå är här o skriver, tror det nämndes för några veckor sedan, batteridrivna arbetslampan. Hittade den i fyndhögen för någon vecka sedan, 90kr, taget.
Logga in
Skapa konto
Måste erkänna att den dryga vecka som den har varit i min ägo har den använts väldigt mycket. Bra ljus, magnet i basen och lätt att vinkla rätt. Några nackdelar, det går att sätta lampan i laddningsbasen på båda hållen, och åt ena hållet kortsluts laddkontakterna mot magneten i basen på lampan (vem tyckte det var lyckad design?!??!). När lampan står i laddningsbasen så vänds laddningsindikatorn bort från en (åt samma håll som sladden ansluts i basen. Och till sist hade det varit riktigt trevligt om lampan hade stängt av sig automatiskt när den fälldes ihop. Rekommenderar starkt!
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 429 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 429 inlägg
Jag har inte haft lika god framgång med min, tyvärr. Det första som hände direkt efter att jag packat upp den var att USB-jacket i laddstationen lossnade och försvann in i höljet när jag skulle plugga in sladden för att ladda den. Ett par dagar senare var den stendöd - en lödning som lossnat inuti lampan visade det sig, vilket sedan hänt ytterligare en gång med sladdarna till själva ljusrampen. Så tre gånger gick den sönder på kort tid 😠 Magneten är dessutom för klen.J JSten skrev:
Ett tips om man behöver plocka isär den och felsöka är att börja med att bända loss den svarta gummiklädda delen på lampans "rygg". Där under sitter ett par skruvar.
Gah, vad tråkigt... Funderar på om det är samma produkt, sladden mellan lampan och kretskortet sitter med kontakt på min, och inga dolda skruvar:C cpalm skrev:Jag har inte haft lika god framgång med min, tyvärr. Det första som hände direkt efter att jag packat upp den var att USB-jacket i laddstationen lossnade och försvann in i höljet när jag skulle plugga in sladden för att ladda den. Ett par dagar senare var den stendöd - en lödning som lossnat inuti lampan visade det sig, vilket sedan hänt ytterligare en gång med sladdarna till själva ljusrampen. Så tre gånger gick den sönder på kort tid 😠 Magneten är dessutom för klen.
Ett tips om man behöver plocka isär den och felsöka är att börja med att bända loss den svarta gummiklädda delen på lampans "rygg". Där under sitter ett par skruvar.
Logga in
Skapa konto
Endast sladden till laddningsbasen var lödad direkt på kretskortet på min.
Nä, den verkar uppdaterad. Finns inga kontakter i min utan rätt flimsiga trådar lödda direkt på kretskortet. De kanske fick många reklamationer på den... 🙄J JSten skrev:
Diamantklingan för torrkapning har jag kört alla mina betongpannor på huset med. Var som att skära i smör! För 10kr är den att betrakta som ett fantastiskt köp även om du då måste lägga 30kr på de andra skivorna med👍👍😄😄boschkenta skrev: