R
Beror helt på vad du ska ha vinkelslipen till, köpte för ett par år sen en parkside 230mm maskin för ungefär samma pris för att kapa betongplattor/mursten med.

Då betongdamm dödar vinkelslipar så ville jag inte köra mina blåa bosch. .

Det var den billigaste 230mm jag kunde hitta då jag byggde mur så min förhoppning då var bara att den skulle klara bygget. Slit och släng.

Men parkside maskinen har överlevt måååånga timmar kapning i sten/betong. Låter som faaaaaan och vibrerar men gör sitt jobb

Men att köpa en parkside vinkelslip för annat än slit och släng hade jag inte gjort.

De är inte bekväma att använda nån längre stund.

Det större smidesstädet denna vecka verkar vara motsvarigheten till plasmaskärarna då de dök upp första gången ... Kollat tre butiker, Noll.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Det större smidesstädet denna vecka verkar vara motsvarigheten till plasmaskärarna då de dök upp första gången ... Kollat tre butiker, Noll.
yepp samma här, har dock bara kollat i en butik.
Slut i måndags redan, även den mindre varianten.

Är 10Kg så åtråvärt, även om jag ser att priset är runt 50% av vad man kan köpa sånna små på amazon för?

Stickan56
H hyggabus skrev:
Norrtälje i onsdags bara de på 3kg.

Stickan

• Gilla
ConnyN
  • Laddar…
Ett "äkta städ" för smeder är på 50-70 kilo eller mer. Då hoppar inte städet undan då man hamrar.- Ju tyngre desto bättre , 10 kg är en "hobbykompromiss".

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Slut på stora 10kg städ och endast ett 3kg kvar på Norra Fäladen i Lund.
För egen del blev det försänkare (tack för tipset), och avgradingsverktyg:
PARKSIDE HSS försänkarsats och avgradningsverktyg med reservblad på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade dessutom10% på hela köpet kupong i appen, man tackar.

När jag ändå är här o skriver, tror det nämndes för några veckor sedan, batteridrivna arbetslampan. Hittade den i fyndhögen för någon vecka sedan, 90kr, taget.
Förpackning av Parkside sladdlös arbetslampa med 30% rabatt, pris 90,30 kr, visar lampans funktioner och batteritid.
Skapa konto

Måste erkänna att den dryga vecka som den har varit i min ägo har den använts väldigt mycket. Bra ljus, magnet i basen och lätt att vinkla rätt. Några nackdelar, det går att sätta lampan i laddningsbasen på båda hållen, och åt ena hållet kortsluts laddkontakterna mot magneten i basen på lampan (vem tyckte det var lyckad design?!??!). När lampan står i laddningsbasen så vänds laddningsindikatorn bort från en (åt samma håll som sladden ansluts i basen. Och till sist hade det varit riktigt trevligt om lampan hade stängt av sig automatiskt när den fälldes ihop. Rekommenderar starkt!

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
boschkenta
Hos mig verkade försänkarna vara slut, eller inte framme, för jag kunde inte hitta någon... Så jag fick trösta mig med lite annat smått. 39:90 för 4st diamantklingor är ju ren stöld 😅

Paket med Parkside diamantklingor, skyddsplattor och andra tillbehör på ett bord, samt en tång till höger.
Skapa konto

• Gilla
GEGS och 1 till
  • Laddar…
C
J JSten skrev:
Måste erkänna att den dryga vecka som den har varit i min ägo har den använts väldigt mycket. Bra ljus, magnet i basen och lätt att vinkla rätt.
Jag har inte haft lika god framgång med min, tyvärr. Det första som hände direkt efter att jag packat upp den var att USB-jacket i laddstationen lossnade och försvann in i höljet när jag skulle plugga in sladden för att ladda den. Ett par dagar senare var den stendöd - en lödning som lossnat inuti lampan visade det sig, vilket sedan hänt ytterligare en gång med sladdarna till själva ljusrampen. Så tre gånger gick den sönder på kort tid 😠 Magneten är dessutom för klen.

Ett tips om man behöver plocka isär den och felsöka är att börja med att bända loss den svarta gummiklädda delen på lampans "rygg". Där under sitter ett par skruvar.

• Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Jag har inte haft lika god framgång med min, tyvärr. Det första som hände direkt efter att jag packat upp den var att USB-jacket i laddstationen lossnade och försvann in i höljet när jag skulle plugga in sladden för att ladda den. Ett par dagar senare var den stendöd - en lödning som lossnat inuti lampan visade det sig, vilket sedan hänt ytterligare en gång med sladdarna till själva ljusrampen. Så tre gånger gick den sönder på kort tid 😠 Magneten är dessutom för klen.

Ett tips om man behöver plocka isär den och felsöka är att börja med att bända loss den svarta gummiklädda delen på lampans "rygg". Där under sitter ett par skruvar.
Gah, vad tråkigt... Funderar på om det är samma produkt, sladden mellan lampan och kretskortet sitter med kontakt på min, och inga dolda skruvar:
Öppnad grön plastlampa med kretskort, uppladdningsbart batteri och sladdar synliga.
Skapa konto

Endast sladden till laddningsbasen var lödad direkt på kretskortet på min.

• Gilla
Unikt namn och 1 till
  • Laddar…
C
J JSten skrev:
Gah, vad tråkigt... Funderar på om det är samma produkt, sladden mellan lampan och kretskortet sitter med kontakt på min, och inga dolda skruvar
Nä, den verkar uppdaterad. Finns inga kontakter i min utan rätt flimsiga trådar lödda direkt på kretskortet. De kanske fick många reklamationer på den... 🙄

• Ledsen
JSten
  • Laddar…
H hyggabus skrev:
Kollat en butik idag. Tomt.

boschkenta boschkenta skrev:
Hos mig verkade försänkarna vara slut, eller inte framme, för jag kunde inte hitta någon... Så jag fick trösta mig med lite annat smått. 39:90 för 4st diamantklingor är ju ren stöld 😅

[bild]
Diamantklingan för torrkapning har jag kört alla mina betongpannor på huset med. Var som att skära i smör! För 10kr är den att betrakta som ett fantastiskt köp även om du då måste lägga 30kr på de andra skivorna med👍👍😄😄

• Gilla
boschkenta
  • Laddar…
O olofh skrev:
Nej dubbelt bittert 😂 känns som jag bommat för mkt på att inte vara den som sköter veckohandlingen av mjölk, andra hävdar att matbudgeten räcker längre nu förtiden 😂
Fanns en kvar på mitt Lidl ifall du ska norrut och det inte är så bråttom

nino nino skrev:
Fanns en kvar på mitt Lidl ifall du ska norrut och det inte är så bråttom
Tack men lite långt bort :)

O olofh skrev:
Tack men lite långt bort :)
Ja men du kanske ska till Sälen och åka skidor tänkte jag 🙂
Har tyvärr inga ärenden ner till Skåne heller, möjligen Göteborg men det är ju en bra bit till för dig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.