Vad brukar 4Ah batterierna kosta ? Våran Lidl hade några stycken till 299kr vid kassan igår. Hade beslutsångest och köpte inte..

299 har de kostar vid de 2 tillfällen jag har köpt i år.

S Smoothie skrev:
Köpte limpistolen till min dotter, så att hon slipper sladden som brukar trassla ihop sig och gör pyssel svårare. Hoppas den gör henne nöjd. Och mig när jag lånar den ibland :)

Lustigt(?) att Lidl säljer 11 mm limstift i bulk denna veckan, men inga 7 mm som fungerar ihop med limpistolen.
Går det att få en snabb recension på den här? Skulle vara väldigt skönt att slippa sladden men då vill det ju till att den funkar bra också.

panodil panodil skrev:
Går det att få en snabb recension på den här? Skulle vara väldigt skönt att slippa sladden men då vill det ju till att den funkar bra också.
Tyvärr, den förblir nedpackad till jul.

Vad tror ni om den batteridrivna Dremel-kopian? Misstänkt billigt, förutsätter extremt klen?

omdirigerad omdirigerad skrev:
Vad tror ni om den batteridrivna Dremel-kopian? Misstänkt billigt, förutsätter extremt klen?
jag har en för under 100 kronor från Ali, den fungerar rätt bra faktiskt. Batteriet räcker dock väldigt kort tid. Det gör dock inget då jag främst använder den för att fila av kopparbanorna på kretskort (labbkort).

Edit: men var det en Dremelkopia? Jag såg bara en gravyrpenna som påminde om en Dremel...

Den batteridrivna finborrslipen för 199 kr är 2 sidor bakåt från gravyrpennan, sida 16 i veckobladet.

rotbackarn rotbackarn skrev:
Mycket verktyg lagom till jul.
Men Performance batterierna verkar utgått, har inte sett till dom på länge.

Behöver en ny lödkolv och lödstationen ser bra ut. Eller behöver man versionen med varmluft också?
Lödstationen verkar faktiskt bättre än de lidl har haft tidigare. Spetsarna ser bättre ut tycker jag.
Så det fick bli en sådan i juklapp. :)

Redigerat:
Snubblade över denna på Youtube, 10 euro för en Knipex kopia, hoppas de kommer till Sverige!
Ursäktar för aningen off topic!

• Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
jag har en för under 100 kronor från Ali, den fungerar rätt bra faktiskt. Batteriet räcker dock väldigt kort tid. Det gör dock inget då jag främst använder den för att fila av kopparbanorna på kretskort (labbkort).

Edit: men var det en Dremelkopia? Jag såg bara en gravyrpenna som påminde om en Dremel...
Denna åsyftas: https://www.lidl.se/p/batteridriven...29?pageId=10059923&tabCode=Current_Sales_Week

Billig nog att chansa på om jag kommer iväg :)

Denna åsyftas:
Jag har en snarlik (kanske bara annan låda) och jag tycker den är OK. Aldrig tänkt på att den skulle vara svag till det lilla jag använt den. Det är ju inte riktigt så att den kommer fram vid grovarbeten. Heller aldrig tänkt på att den skulle ladda ur orimligt snabbt.

Jobbar man med "Dremel" dagligen skulle jag inte fundera på den. För mig, som både har nätanslutna liknande och använder den någon gång per år, är den prisvärd.

Edit: Inser att det till min följde med en laddare. Numera bara en laddkabel. Kvittar antagligen för de flesta.

• Gilla
omdirigerad
  • Laddar…
Denna åsyftas: [länk]

Nu hittar jag den också. Den är rätt mycket rejälare än den jag har från Ali...
...jag hade definitivt köpt den om jag inte redan hade haft en. Jag är supernöjd med min batteridrivna lödpenna från LIDL som jag köpte för tre-fyra år sedan (eller vad det nu var). Ett av de bästa verktygsköp jag någonsin gjort.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag har en snarlik (kanske bara annan låda) och jag tycker den är OK. Aldrig tänkt på att den skulle vara svag till det lilla jag använt den. Det är ju inte riktigt så att den kommer fram vid grovarbeten. Heller aldrig tänkt på att den skulle ladda ur orimligt snabbt.

Jobbar man med "Dremel" dagligen skulle jag inte fundera på den. För mig, som både har nätanslutna liknande och använder den någon gång per år, är den prisvärd.

Edit: Inser att det till min följde med en laddare. Numera bara en laddkabel. Kvittar antagligen för de flesta.
Och förutom hastighet och kraft, så vill man ha precision och då är det viktigt att det finns kullager på rätt ställe och bra val av material som förhindrar vibrationer eller liknande efter en tids användning. Det är ju det som man sparar på när man gör billiga dremel-kopior ;)
Här är en som moddade din Parkside och sätter in kullager i den. Fast då värdera man sin arbetstid väldigt långt. Trevlig youtube video blev det i alla fall ;)

• Älska
Unikt namn
  • Laddar…
Denna åsyftas: [länk]

Det ser ut som den jag köpte förra året, jag upplever den som väldigt svag, försökte skära lite i plast och man fick vara lätt på handen för att den inte skulle köra fast och stanna.

/M

M mgranbom skrev:
Det ser ut som den jag köpte förra året, jag upplever den som väldigt svag, försökte skära lite i plast och man fick vara lätt på handen för att den inte skulle köra fast och stanna.

/M
Skära?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.