K Kreacon skrev:
Kanske vore det bättre att starta en ny tråd då denna har några år på nacken, men jag gör ett försök. Jag är på jakt efter en dimbar list till arbetsbelysning i kök. Den behöver vara 1800 mm lång.

Hjälp. Haha. Har försökt sätta mig in i detta men min hjärna blir bara trött.
24v, 2700 och vilka watt.

Nej. Kan någon länka mig en fungerande list, helst lite billigare då detta mest är ett test av en eventuell
24 volt är driftspänningen och 2700 kelvin är färgen på led,en

En glödlampa har ca 3000 k.

Dagsljus ca 5500 k,

Beror på vad belysningen är till för, rekommenderar att du startar en ny tråd med dina förutsättningar.
 
Jag köpte den billigaste dimbara från Aliexpress med 4040 dioder. Bästa möjliga underskåpsbelysning för knappt inga pengar. Har tyvärr inget att länka då detta var 2010.

Om du köper en dålig ledstripe så är det både billigt och enkelt att byta sen.

Jag köpte en enkel alulist på närmsta byggvaruhus som jag monterade strippen bakom med dubbelhäftande tejp. Jag fick tejpa om efter 11 år då limmet började släppa.
Modernt kök med vita skåp och träbänkar, belysning under överskåpen, köksö med stolar, trägolv och matbord vid fönster med utsikt över trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vispen74 Vispen74 skrev:
Jag köpte den billigaste dimbara från Aliexpress med 4040 dioder. Bästa möjliga underskåpsbelysning för knappt inga pengar. Har tyvärr inget att länka då detta var 2010.

Om du köper en dålig ledstipe så är det både billigt och enkelt att byta sen.

Jag köpte en enkel alulist på närmsta byggvaruhus som jag monterade strippen bakom med dubbelhäftande tejp. Jag fick tejpa om efter 11 år då limmet började släppa.
[bild]
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.