Då man skall inte leka för mycket med map:en och testa vilka rfid brickor som funkar . Vill hitta en Rfid bricka som funkar på båda Doorman o h SPC.

RilleRock
J JSNIP skrev:
Hmm, hur och var gör jag det i spcconnect när jag inte någonsin gång lyckats koppla in den centralen till SPCConnect?
Spcconnect säger att "det går inte att lägga till central när centralen är offline."
Det gör man med ett installatörskonto.
Kör du DHCP annars gör det innan du fortsätter.
Sedan kan du skicka över ditt regID till mig på pm så kan jag se om jag kan återställa att eller ge förslag på vidare åtgärder.

• Gilla
JSNIP
  • Laddar…
gol gol skrev:
Har faktiskt aldrig sett den effekten tidigare. Men har nu testat på mitt demosystem och mycket riktigt så låser sig MAP:en efter ett antal feltryckningar. Men så snart jag kommit in i webbgränssnittet så låste MAP:en upp sig igen. :surprised:
Efter att jag loggat in i webbgränssnittet så kan jag kvittera larmet. Men MAP:en slutar inte blinka rött. Nu har min MAP strulat mycket då vissa knappar inte svarar och såklart kan jag inte slå in min kod för just siffra 5 fungerar inte. Har en ny MAP liggandes så får väl ersätta MAP:en och hoppas det löser allt. Den skall ju ändå ersättas.

M Mr L skrev:
Efter att jag loggat in i webbgränssnittet så kan jag kvittera larmet. Men MAP:en slutar inte blinka rött. Nu har min MAP strulat mycket då vissa knappar inte svarar och såklart kan jag inte slå in min kod för just siffra 5 fungerar inte. Har en ny MAP liggandes så får väl ersätta MAP:en och hoppas det löser allt. Den skall ju ändå ersättas.
Larmet måste återställas. Kan göras via Webb eller MAP. Om du går in via MAP så borde du få en fråga om du vill återställa larmet(en).

Hej, Jag kan inte få Push Notiser att fungera i IOS appen SPC Connect. Min panel kommer upp och jag kan larma av mm,
När jag väljer Panel --> Redigera / meddelanden får jag upp att jag ska skriva i "Panel Username" och "Panel lösenord"

Har provat Engineer och Vanlig användare och SPC Connect loginet men inget fungerar.
Har eget installatörskonto om det har betydelse.

W woggy skrev:
Hej, Jag kan inte få Push Notiser att fungera i IOS appen SPC Connect. Min panel kommer upp och jag kan larma av mm,
När jag väljer Panel --> Redigera / meddelanden får jag upp att jag ska skriva i "Panel Username" och "Panel lösenord"

Har provat Engineer och Vanlig användare och SPC Connect loginet men inget fungerar.
Har eget installatörskonto om det har betydelse.
Du ska logga in med ditt vanliga conect konto, inte installatörs-connect-kontot. Sen finns det väl inställningar både i appen och under inloggningen på hemsidan om jag inte missminner mig.

J Joelbit skrev:
Du ska logga in med ditt vanliga conect konto, inte installatörs-connect-kontot. Sen finns det väl inställningar både i appen och under inloggningen på hemsidan om jag inte missminner mig.
Tack, hade helt missat att jag behövde 2 konton =)

1. Finns det någon möjlighet att få en lampa att lysa när en specifik dörr är larmad?
2. Går det att av-larma dörren med en knapptryckning i X minuter?

Vi har både barn och hund, och det hade varit bra om man på kvällen/natten när någon vill släppa ut hunden i trädgården inte behövde larma av skalskyddet utan bara en dörr. Det hade varit ännu bättre om dörren larmades igen efter X minuter efter knapptryckningen.

Jobbar som Industrielektriker/Programmerare sen 15 år men att installera ett larm är för mig som att lära sig franska när man är 40 år :dizzy:

Manualerna till nästan allt jag kopplat in till larmet hitintills har varit skrattretande undermåliga, nästan som om de inte vill att man ska göra det själv! Förlåt om jag låter lite negativ, jag ville ju bara veta om någon visste svaret på fråga 1 och 2 :cool:

Inget direkt svar på frågan, men man kan använda tex nyckelbrytare till ”koppla bort”/”koppla förbi” en/flera larmpunkter så att den inte larmar.

Demmpa Demmpa skrev:
Inget direkt svar på frågan, men man kan använda tex nyckelbrytare till ”koppla bort”/”koppla förbi” en/flera larmpunkter så att den inte larmar.
Har lagt dagen på att få mitt larm att prata med Home Assistant via SPC Web Gateway (https://www.lundix.se/) och det verkar fungera bra =)

Tror inte det går att få en lampa att lysa när en specifik dörr är larmad men jag har lyckats få en lampa att lysa när skal-larmet är på.

Till mitt problem:
Det finns en funktion som heter Shunt som man kan använda på en ingång som ska förbikoppla alla andra larm-ingångar där man väljer den funktionen. Dock verkar larmet gå ändå.
Jag har valt "Installation Type: Commercial" som det står att man måste göra i manualen.

Tänkte installera ett timer-relä som ska aktivera en Shunt-ingång och ställa det på X minuter och koppla det till en knapp så man kan förbikoppla larmet när man t.ex. ska kasta sopor.

Någon som vet varför det inte fungerar?

W woggy skrev:
Har lagt dagen på att få mitt larm att prata med Home Assistant via SPC Web Gateway ([länk]) och det verkar fungera bra =)

Tror inte det går att få en lampa att lysa när en specifik dörr är larmad men jag har lyckats få en lampa att lysa när skal-larmet är på.

Till mitt problem:
Det finns en funktion som heter Shunt som man kan använda på en ingång som ska förbikoppla alla andra larm-ingångar där man väljer den funktionen. Dock verkar larmet gå ändå.
Jag har valt "Installation Type: Commercial" som det står att man måste göra i manualen.

Tänkte installera ett timer-relä som ska aktivera en Shunt-ingång och ställa det på X minuter och koppla det till en knapp så man kan förbikoppla larmet när man t.ex. ska kasta sopor.

Någon som vet varför det inte fungerar?
Roligt att höra att SPC Web Gateway fungerar som den ska.

Vad det gäller Shunt-ingångar så har jag nu testat det på mitt demosystem och jag tycker att det fungerar precis som det är tänkt. Jag definierade en av ingångarna som "Förbikopplare" (Shunt) och den larmingång jag vill ska påverkas kryssar jag i attributet "Förbikopplare" för. När då första ingången öppnas så spärras den andra ingången automatiskt och när första ingången stängs igen så återgår andra ingången till ospärrat läge.

gol gol skrev:
Roligt att höra att SPC Web Gateway fungerar som den ska.

Vad det gäller Shunt-ingångar så har jag nu testat det på mitt demosystem och jag tycker att det fungerar precis som det är tänkt. Jag definierade en av ingångarna som "Förbikopplare" (Shunt) och den larmingång jag vill ska påverkas kryssar jag i attributet "Förbikopplare" för. När då första ingången öppnas så spärras den andra ingången automatiskt och när första ingången stängs igen så återgår andra ingången till ospärrat läge.
SPC Web Gateway var lätt att installera om man följde guiden (som var ovanligt bra). Blev bara förvirrad på EDP Nyckeln som jag trodde jag skulle hitta i SPC Panelen.

"The EDP encryption key must match the key defined in the SPC panel." Står det innan man har definierat den där, löste sig när jag läste vidare =)

Gjorde panelen strömlös och då började shunt fungera, En omstart från webbinterfacet hjälpte inte.

• Gilla
gol
  • Laddar…
Hej

Jag har glömt bort vad mitt användarnamn är för installatörslogin så jag kan ej logga in via webgränssnittet.
Jag har ju koden den har jag lyckats komma ihåg men kan jag på något sätt ta reda på användarnamnet om jag har koden i map så jag kan logga in via webgränssnitt?

T
L Lorden99 skrev:
Hej

Jag har glömt bort vad mitt användarnamn är för installatörslogin så jag kan ej logga in via webgränssnittet.
Jag har ju koden den har jag lyckats komma ihåg men kan jag på något sätt ta reda på användarnamnet om jag har koden i map så jag kan logga in via webgränssnitt?

Engineer. Viktigt att man skriver stora och små bokstäver rätt i användarnamnet!

Lyckades logga in med lokal kabel och min användare hette tydligen Installatör :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.