Två hoar är inget akut behov av när man har diskmaskin, men att få plats med en ungsplåt i en ho hade varit kanon. Allt blir enklare om plåtarna kan stå i blöt innan man måste ge sig ikast med att få bort fastbrända fiskpinnar och annat bös.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
arneri68 skrev:
Flera tycks använda ugnsplåtar och långpannor ofta, men vad tillagar ni i dem? Bakning givetvis, men övrigt?
Fläskpannkaka (ugnspannkaka), grillade kräftstjärtar, lasagne, griljerar skinkan........

Bara brist på fantasi sätter stopp.
 
arneri68 skrev:
Flera tycks använda ugnsplåtar och långpannor ofta, men vad tillagar ni i dem? Bakning givetvis, men övrigt?
Jag har alltid en plåt under formar etc för att ta ev spill som det brukar bli.
Men jag gillar mat jag kan lägga i en långpanna eller gryta som tillagar sig själv. så ganska ofta faktiskt..
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Montaget av dörrarna på kyl och frys har dragit ut på tiden. Först fattades det skruvar och fästvinklar, när jag väl fått dessa insåg jag att det inte går att öppna dörren om man monterar enligt anvisningen..
Efter samtal med cylindas support, som vänligt förklarade att " vi som sitter här har ingen teknisk kompetens", ett mail till någon annan support på cylinda så fick jag en utökad monteringsanvisning. ( vore väl klokt om denna skickades med alt fanns tillgänglig på hemsidan? )
Då visar det sig att man måste ha andra gångjärn till dörren. Till det facila priset av 870kr/st. Man behöver 4st....
Efter ett samtal till kundtjänsten på butiken där jag handlade fick jag loss dessa till ett bättre pris. Så nu väntar jag bara på dessa innan jag kan montera..

O just det, jag stod och var helt dum i huvudet så jag råkade vända dörrarna upp och ned. Så jag har montera dörrhandtaget på fel sida.. Det går bra nu...
 
  • Gilla
kalle55 och 2 till
  • Laddar…
Fick kopplat klart spotbelysningen i fönstersmygarna idag. Är nöjd med ljuset. Lyser upp men är inte något starkt ljus.
Har grundmålat smygarna med. Hoppas få en stund över i helgen och måla klart.
Ett kök på natten med belysning, spis, diskho, fönster, växt och några köksredskap synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Sakta kommer dom sista sakerna på plats i köket.
Efter att ha kompletterat med fästen och skruvar 4ggr från cylinda innan lev var komplett så kunde jag montera iaf den ena dörren till kyl och frys.

Ett nästan färdigmonterat vitt kök med en dörr monterad på kyl och frys, en espressomaskin och en vattenkokare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Annars har tiden i helgen gått åt till att installera en semipermanent grovköksvask i källaren, koppla in en ytterligare utekran så att det finns vatten även en bit bort i trädgården.
 
  • Gilla
kalle55
  • Laddar…
Mycket snyggt, ser ut att bli ett moderns kök men som stilmässigt passar i ett äldre hus. Det ser "danskt" ut, vilket bara är ett positivt omdöme från min sida :)
 
kalle55 skrev:
Mycket snyggt, ser ut att bli ett moderns kök men som stilmässigt passar i ett äldre hus. Det ser "danskt" ut, vilket bara är ett positivt omdöme från min sida :)
Tack!
Ja tanken var att det skulle se "klassiskt modernt" ut.. Jag har varit förtjust i shakerstilen länge och detta är ju en variant av det. sen bor vi ju nästan i Danmark så det är väl inte helt konstigt om det ser danskt ut=))
 
  • Gilla
kalle55
  • Laddar…
Äntligen får man väl säga att sista dörren kom på plats i köket!

Vit köksinredning med luckor och skåpsdörrar i en ren och traditionell design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den ska justeras lite sen sitter den där..

Annars är det roligare att vara ute och jobba nu. Sommarens odlingar börjar ta fort, vissa plantor står i fönsterkarmarna och gror..

Unga plantor i krukor på en fönsterbräda inomhus med utsikt över en trädgård och stenlagd gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och pallkragarna är utplacerade inför säsongen.

Utplacerade pallkragar för odling bredvid rödtegelbyggnad med gångväg och vattenkannor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sen har jag lyckats ta mig igenom vedstapeln i uthuset så nu är allt uppklyvt.. Någon som vill köpa en vedklyv? 😀
 
Ser ut som om det blev något fel i uppladdningen :(
 
  • Gilla
VedbyMats
  • Laddar…
Hmm.. konstigt, jag ser bilderna?
 
Testar lägga in bilderna igen..

Vit köksinredning med luckor och skåpsdörrar i en ren och traditionell design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Anlagd köksträdgård med träramar för plantering, intill tegelbyggnad med stenlagd gångväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nilatz och 4 till
  • Laddar…
Odlingsperioden kommer tidigt till Skåne :)
 
KristinaRT
Jag har svårt att förstå att huset är så stort och har så mycket trädgård baktill, från gatan ser det så litet ut :)
Förstår verkligen att ni bytte fönster mot gatan - där är mycket trafik och trafikljud, som jag antar blir värre nu när alla bussar kör det hållet.....
 
KristinaRT skrev:
Jag har svårt att förstå att huset är så stort och har så mycket trädgård baktill, från gatan ser det så litet ut :)
Förstår verkligen att ni bytte fönster mot gatan - där är mycket trafik och trafikljud, som jag antar blir värre nu när alla bussar kör det hållet.....
Huset ser kanske ganska nätt ut från utsidan.
Dock inser man ju iaf när man ska rensa stuprören att det är riktigt högt till taket...

Det blev mycket bättre inomhus sen vi bytte fönster. Nu kan man ju höra tvn..😀
Bussarna är inte så roliga men värst tycker jag är dom som testar 0-160 på vår 40 väg.. inte många som fattar att det finns fartgränser..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.