Imponerande arbete, särskilt fiskbena! Det är inte det lättaste att lägga om man aldrig gjort det innan (y)

• Gilla
Alecci
  • Laddar…
Med nya stavar går det, jag började med 100 år gamla stavar och det var inte helt enkelt - gick åt ungefär två veckor per rum.

Ragnar_AT skrev:
Med nya stavar går det, jag började med 100 år gamla stavar och det var inte helt enkelt - gick åt ungefär två veckor per rum.
Det är säkert enklare med nya stavar. Jag använde bara gamla stavar till att komplettera frisen.

Jag var lite dålig på att fota när inredningen monterades.
Hade lite problem med leveranserna, blev strul med färg på köket etc etc så allt levererades utan luckor. det gjorde ju inte så mycket för det var enklare att skruva in skåpen utan luckor.

Ej färdigställt kök under renovering med osatta vitvaror och synliga köksskåp utan luckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök under renovering med omonterade skåp och bänkskiva, verktyg och stege på golvet.
Skapa konto

Kök under renovering med tomma skåpstommar utan luckor, en stege och skrot på golvet.
Skapa konto

Dax för bänkskiva!
Köpte denna med montage, nog för att man inte är klenast i kommunen men 280 kg bänkskiva lyfter man ju inte in hur som helst...
Tre personer lyfter en tung bänkskiva utomhus för montering i kök.
Skapa konto

På plats!
Nyinstallerad vit marmorbänkskiva i kök med personer som diskuterar montage, utan frontluckor.
Skapa konto

Är grymt nöjd med vasken. bra storlek.
Nyinstallerad bänkskiva och undermonterad rostfri vask med mässingsblandare i ett kök under renovering.
Skapa konto

Nytt kök med marmorbänkskiva och vask, skåp utan luckor och avtäckt matplats i bakgrunden.
Skapa konto

Det återstår fortfarande lite lister, målning av de lister som sitter på plats och dörrarna till kyl och frys är inte monterade.
Men, det går att använda köket och det börjar se vettigt ut=).

Redigerat:
  • Gilla
saiter och 7 till
  • Laddar…
Utsuget från fläkten vart tar det vägen, vägg? Taket?

Daniel__s skrev:
Utsuget från fläkten vart tar det vägen, vägg? Taket?
Det försvinner in i en kanal i murstocken. Samma kanal som den gamla fläkten nyttjade. Är nöjd med fläkten, den är väldigt effektiv och ganska tyst.

Snyggt med marmor, mässing och stavparkett, samma gedigna känsla.

ljhnilsson skrev:
Det försvinner in i en kanal i murstocken. Samma kanal som den gamla fläkten nyttjade. Är nöjd med fläkten, den är väldigt effektiv och ganska tyst.
Finns något fettfilter eller hur fungerar det med takfläktar?

En fråga till, var köpte du den? Har nog aldrig sett en sådan fläkt.. det luktar inte mat i hela huset då du steker mat? Svårt och tänka mig att den suger in all lukt/rök?

• Gilla
Alecci och 1 till
  • Laddar…
Det sitter vanligt fettfilter precis som vilken underskåp fläkt som helst.
rengörs på samma vis. bara lite joxigare att ta ner för tvätt eftersom det sitter i taket...

• Gilla
wsp
  • Laddar…
Daniel__s skrev:
En fråga till, var köpte du den? Har nog aldrig sett en sådan fläkt.. det luktar inte mat i hela huset då du steker mat? Svårt och tänka mig att den suger in all lukt/rök?
Nej den funkar faktiskt riktigt bra. fläkten är specad att suga 920m3/h om jag inte minns fel. det räcker gott för att ventilera ut os och rök.
Grejen med takfläktar är att den använder taket som upptagningsyta. så egentligen så ska den sitta jäms med taket för att funka optimalt. Det var bla därför som lådan byggdes så stor över ön.

Köket börjar bli ganska färdig, bara mindre grejer kvar med lister och annat.

Byggde en liten bokhylla som avslutning på högskåpsraden.
Kök med vit högskåpsrad och nybyggd bokhylla i änden på parkettgolv.
Skapa konto

Nästan färdigt kök med vita skåp, köksö och bokhylla vid högskåpsradens slut.
Skapa konto

Nästan färdigt kök med vita skåp och en integrerad bokhylla vid högskåpsradens ände.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 12 till
  • Laddar…
kalle55 skrev:
Snyggt med marmor, mässing och stavparkett, samma gedigna känsla.
Tack!
Vi tycker det blev väldigt bra.
dock är inte skivan marmor, vi ville ha utseendet men inte skötselkraven. Så det blev en kompositskiva från Silestone istället.

• Gilla
wsp
  • Laddar…
Vart köpte du din skiva?

Danne_G skrev:
Vart köpte du din skiva?
Det blev tillslut Ballingslöv. Kollade runt mycket på priser men Ballingslöv gav mig bra pris samt att de kunde leverera en skiva som var 3160 mm lång..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.