Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ok, då har vi nog olika uppfattningar om vad stora mängder kontanter är, men det spelar väl egentligen ingen roll...

Jag säger inte att du har fel i sak (dvs skulder hos fogden är en risk i vissa verksamheter), men jag skulle fortfarande vilja se anställningsavtalet/kollektivavtalet som medger att man sparkar nån rakt av för en missad räkning... Personliga skäl är ju lite av en process som ska följas...
Ska man jobba med känsliga uppgifter på FRA eller liknande så behöver man ju ha ordentligt städat i privatlivet för att komma in och stanna kvar...gissar att riskerna men att arbeta med värdetransporter mm. är att man sitter på information som kan hamna i fel händer snarare än att man har tillgång till kontanter.

Det lät bara lite väl generellt med "vi kickade en som hade skulder, för då är man en dålig människa" :D

• Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
Ännu en anledning att gasa på lite så man får lite fina svartvita bilder så sig själv och sin bil av myndigheterna.

RoTe RoTe skrev:
Trodde högre om dig faktiskt. Trist
Jag är förkrossad. För-krossad.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Jo An1 och 7 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Om det var under provanställning så kan man väl säga upp för vad som helst?
Japp, men då är det tekniskt sett inte ett avsked..

RoTe RoTe skrev:
Haha rätt åt! Jo tjena att hon är målvakt, tror du det själv?
Krävs bara en snabb sökning (eller kolla på flashback) för att förstå att det inte är så "enkelt" som du tror.

Men du har säkert full koll trots att polisen, kronofogden och tingsrätten har information som du aldrig kommer att få tillgång till.

/Krille

• Gilla
Greger_08
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Krävs bara en snabb sökning (eller kolla på flashback) för att förstå att det inte är så "enkelt" som du tror.

Men du har säkert full koll trots att polisen, kronofogden och tingsrätten har information som du aldrig kommer att få tillgång till.

/Krille
Ja det bör ju vara ganska lätt att bevisa att man själv använder sin bil genom att visa kvitton för parkering t.ex. utanför sin arbetsplats eller att man registrerat parkering och sedan dragit sitt kort 10 gånger i ett köpcentrum osv.

Dock svårt om man lånat ut bilen till 99% av tiden.

• Gilla
Brotorpet och 2 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Ja det bör ju vara ganska lätt att bevisa att man själv använder sin bil genom att visa kvitton för parkering t.ex. utanför sin arbetsplats eller att man registrerat parkering och sedan dragit sitt kort 10 gånger i ett köpcentrum osv.

för mig blir det svårt att bevisa, har ägt nuvarande bil i 6år, under den tiden har jag använt visakortet för parkering 5-6 gånger och är pensionär och där är fri parkering vid mitt köpcenter, och jag har lånat ut bilen 2 dagar på 6år

• Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
för mig blir det svårt att bevisa, har ägt nuvarande bil i 6år, under den tiden har jag använt visakortet för parkering 5-6 gånger
Du har inte tankat och betalat med kort?

Alfredo Alfredo skrev:
jo jag tankar en gång varannan månad

G Greger_08 skrev:

Jag lånar aldrig ut min bil, för att ingen har frågat😀. Har nästan inga möjligheter att bevisa det. Varken p:kvitton eller annat. Vad det nu skulle vara?
Så inte helt enkelt.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det registreras ju inte (än) vilken bil som tankas. Den tankade bilen kan vara lånad 🙃. Själv betalar Jan nästan alltid kontant. Även på bensinstationen.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Vad det nu skulle vara?
Jag frågar även dig, betalar du inte tankning med kort? I så fall är det väl ett slags bevis på att du i alla fall använder någon bil?

Edit: Du hann svara innan jag hann fråga...

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det registreras ju inte (än) vilken bil som tankas. Den tankade bilen kan vara lånad 🙃. Själv betalar Jan nästan alltid kontant. Även på bensinstationen.
Har du kvitto på alla kontanter du spenderar? 😉

P Pin skrev:
Har du kvitto på alla kontanter du spenderar? 😉
Nej. Vad skall jag ha dom till?

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Nej. Vad skall jag ha dom till?
Så inte fogden tycker din kontant ekonomi är skum och tar alla dina saker. Men du kanske inte har obetalda skulder. Eller du ses som svartjobbare. Men tar du ut i bankomaten så finns ju elektroniskt kvitto.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.