10 953 läst · 200 svar
11k läst
200 svar
Låna ut bilen - kronofogden beslagtog och sålde
Ska man jobba med känsliga uppgifter på FRA eller liknande så behöver man ju ha ordentligt städat i privatlivet för att komma in och stanna kvar...gissar att riskerna men att arbeta med värdetransporter mm. är att man sitter på information som kan hamna i fel händer snarare än att man har tillgång till kontanter.Dan_Johansson skrev:Ok, då har vi nog olika uppfattningar om vad stora mängder kontanter är, men det spelar väl egentligen ingen roll...
Jag säger inte att du har fel i sak (dvs skulder hos fogden är en risk i vissa verksamheter), men jag skulle fortfarande vilja se anställningsavtalet/kollektivavtalet som medger att man sparkar nån rakt av för en missad räkning... Personliga skäl är ju lite av en process som ska följas...
Det lät bara lite väl generellt med "vi kickade en som hade skulder, för då är man en dålig människa"
Allvetare
· Västra götaland
· 9 242 inlägg
Krävs bara en snabb sökning (eller kolla på flashback) för att förstå att det inte är så "enkelt" som du tror.RoTe skrev:
Men du har säkert full koll trots att polisen, kronofogden och tingsrätten har information som du aldrig kommer att få tillgång till.
/Krille
Ja det bör ju vara ganska lätt att bevisa att man själv använder sin bil genom att visa kvitton för parkering t.ex. utanför sin arbetsplats eller att man registrerat parkering och sedan dragit sitt kort 10 gånger i ett köpcentrum osv.K Krille4 skrev:
Dock svårt om man lånat ut bilen till 99% av tiden.
för mig blir det svårt att bevisa, har ägt nuvarande bil i 6år, under den tiden har jag använt visakortet för parkering 5-6 gånger och är pensionär och där är fri parkering vid mitt köpcenter, och jag har lånat ut bilen 2 dagar på 6årG Greger_08 skrev:
Jag lånar aldrig ut min bil, för att ingen har frågat😀. Har nästan inga möjligheter att bevisa det. Varken p:kvitton eller annat. Vad det nu skulle vara?G Greger_08 skrev:
Så inte helt enkelt.