17 448 läst · 217 svar
17k läst
217 svar
Låna ut bilen - kronofogden beslagtog och sålde
Vad jag förstår så hade bilen varit avställd en tid och att som ägaren menar att hon lånade ut bilen, men personen Som ” lånade” bilen hade även reservnycklarna med så det liknar mer en försäljning till den som lånade bilen. Den som ” lånade ” bilen hade skulder hos kronofogden.T TobiasK233 skrev:Kan det vara så illa, någon som har lite djupare info i det specifika fallet som gör att det inte är så illa som det låter?
Dom får det att låta som en skötsam medborgare lånar ut sin bil till en person med skuld ich bilen *poff* borta
Är det grovt yrkeskriminell som lånat bilen och hon verkar vara målvakt på bilen?
Jag tycker nya lagen är superbra, hoppas dom inte försöker vinkla det till att låta som något det inte är.
[länk]
Trams. Det där regleras i ett avtal mellan försäkringsbolaget och försäkringstagaren. Endera är det tillåtet att nån annan kör bilen eller så är det inte det. Det har inget med kronofogden att göra.R Rejäl skrev:
Det finns ju självklart en radda observationer, kontroller och annat som styrker att den faktiska ägaren inte är den som brukar fordonet.R Rejäl skrev:
Lagen gällande självständigt förverkande tillämpas ju från och med i början av november och tro mig att åklagare inte börjar med några kantbollar utan de kör på rätt uppenbara case i syfte att få några schyssta HD-domar i bagaget.
Att någon annan får köra bilen är inte samma sak som att bilen egentligen är någon annans.Magnus Göransson skrev:
I samband med att detta hände läste jag att en utav grunderna till beslaget var att den här kompisen hade blivit stoppad i kontroll av polisen minst en gång sedan januari i år och därför finns det tydligen skäl till att tro att använder bilen ofta. Det var något också om att kompisen hade tankat bilen ett flertal gånger under året.T TobiasK233 skrev:Kan det vara så illa, någon som har lite djupare info i det specifika fallet som gör att det inte är så illa som det låter?
Dom får det att låta som en skötsam medborgare lånar ut sin bil till en person med skuld ich bilen *poff* borta
Är det grovt yrkeskriminell som lånat bilen och hon verkar vara målvakt på bilen?
Jag tycker nya lagen är superbra, hoppas dom inte försöker vinkla det till att låta som något det inte är.
[länk]
Liknande trådar
-
Plana ut golv i villa från 1920
Golv -
Hur långt får virket sticka ut genom bakluckan på bilen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Plana ut tomt (pris och tid)
Trädgård allmänt -
Låna till bostad. Räknas utdelning som inkomst.
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Gängverktyg för R15-gänga på stålrör. Någon i Uppsala med omnejd som vill låna ut mot rimlig ersättning?
Värme allmänt