T Tamak skrev:
Nästan så man börjar fundera på att traska över till grannen redan ikväll och hämta aluminiumstegen han lånat😬 enligt vad jag förstått så är han hos kronofogden😬 nästan så man blir paranoid nu😂
Ja han kanske har nåra fina tavlor och klockor som han vill låna ut till dig ett tag också..

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
En seger för samhället ser det ut som.

Sen kan man ju tycka att det är rimligt att leva utefter sina tillgångar

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Gissar att alla omständigheter inte kommit fram i detta fallet. Jag gillar verkligen att de kriminellas prylar tas ifrån dom, men att vi svennebananer ska riskera att bli av med våra ägodelar är inte ok, det är ju trots allt runt en halv miljon människor som sitter hos fogden. Men som sagt, tror det finns saker hör som inte framkommit.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
R
Nu blandas det ihop att alla som är skuldsatta skulle vara kriminella vilket givetvis inte är fallet långt ifrån…

Redigerat:
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Om vännens sedelklämma med 35 tusenlappar även egentligen bara var utlånade från Ebba. Hade det varit rimligt att KFM lät de pengarna vara @Rejäl?

H HEM2121 skrev:
Man ska tydligen ha något speciellt intyg med sig att bilen är utlånad och vem som är ägare.
I detta fallet verkar det en vanlig person som har varit snäll och lånat ut bilen. Man har ju inte heller alla fakta på bordet. Tycker att det är vansinnigt om vanliga laglydig personer drabbas.
Alla fakta har inte kommit fram, kronofogden hade spaning under längre tid på bilen

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
S stefan57 skrev:
Alla fakta har inte kommit fram, kronofogden hade spaning under längre tid på bilen
Precis. Snyfthistorier av ingenting är ju medias paradgren. Sen är ju i 90% av fallen tingsrättens gissningar felaktiga.
Så måste nästan vänta på överklagan innan man kan vara säker.

• Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Menar du att hovrätten helt ändrar dom i 90% av fallen?

D Daniel 109 skrev:
Menar du att hovrätten helt ändrar dom i 90% av fallen?
Nej. Det var en klar överdrift. Men jag vet att tingsrätten ses som amatörernas afton i juristkretsar just för deras helt galna bedömningar. Det är ju en politiskt tillsatt grupp i princip.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Ja, det finns några exempel där de gått bort sig. Men i allmänhet ger de fullt rimliga domar.

Försök att inte hitta på siffror.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
H
S stefan57 skrev:
Det var ju det jag skrev😉😀

Läste du artikeln?

• Gilla
Lilak
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Fel av mig.
Bara ca 50%.. :)
[länk]
Gällde väl brottmål eller vad avsåg du i artikeln:
Textutdrag om överklaganden av brottmålsdomar i tingsrätten, citerar Fredrik Wersäll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jonas Lindgren och 2 till
  • Laddar…
Ja.

(beslutat mig för att köra den lysande taktiken att inte citera det jag svarar på och köra one-liners. Verkar spara massa tid.)

• Haha
  • Älska
Violina och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.