Fantastiskt hus, men vi får se om säljaren får de pengarna. Det går väldigt trögt för dyrare objekt i Stockholm just nu.

Jag gillade det också skarpt, men seriöst? 30 mille?
Fick jag välja mellan 15 mille i handen eller denna kåk så tar jag pengarna. Det kan aldrig finnas ett värde av 30 miljoner i denna byggnad.

Men visst var det läckert, jag gillar verkligen den nedsänkta delen :)

S Snål-Jocke skrev:
Jag gillade det också skarpt, men seriöst? 30 mille?
Fick jag välja mellan 15 mille i handen eller denna kåk så tar jag pengarna. Det kan aldrig finnas ett värde av 30 miljoner i denna byggnad.

Men visst var det läckert, jag gillar verkligen den nedsänkta delen :)
Även om huset bara vore värderat till 5 miljoner så är ju själva tomten värd betydligt mer, så 15 miljoner i handen ger jag inte mycket för -- det är ju faktiskt Elfvik, och med tanke på vad en liten tomt i betydligt mindre fashionabla delar av Lidingö kostar... 30 känns magstarkt, men det är klart, jag tillhör de som hade valt en sjöläge med den budgeten.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Ja. Jag har säkert fel, jag har noll koll på områden i den regionen. Jag tänker bara vilket boende jag skulle kunna få för 15 miljoner i någon region där jag själv kan tänka mig att bo.

För att sätta lite perspektiv på det begärda priset så har du ju tomter som https://www.hemnet.se/bostad/tomt-sticklinge-lidingo-kommun-spattvagen-2-13876316 och https://www.hemnet.se/bostad/tomt-brevik-lidingo-kommun-klippuddsvagen-2c-norrviksvagen-17-13909517 till salu på Hemnet. Det är inte helt billigt att köpa en tomt någonstans på Lidingö tyvärr. Kan man tänka sig att bo utanför storstadsregionerna så kan man ju få ett mindre palats för 15 miljoner i stora delar av landet.

C
N Nanashi skrev:
Det är inte helt billigt att köpa en tomt någonstans på Lidingö tyvärr.
Och just Elfvik går inte riktigt att jämföra med övriga Lidingö heller, då det är en halvö som till största del består av en stor bondgård/naturreservat. Totalt 328 invånare enligt Wikipedia :whistle:
Inget villaområde, utan lungt och skönt med andra ord. Än så länge... Risken är väl att det inte är lika lantligt om 20 år.

C cpalm skrev:
Och just Elfvik går inte riktigt att jämföra med övriga Lidingö heller, då det är en halvö som till största del består av en stor bondgård/naturreservat. Totalt 328 invånare enligt Wikipedia :whistle:
Inget villaområde, utan lungt och skönt med andra ord. Än så länge... Risken är väl att det inte är lika lantligt om 20 år.
Nja, naturreservatet gör väl att det inte kan byggas så mycket, och jag tror Lidingö kommun också fokuserar på byggande i mer centrala delar, men det är ändå inte så ostört på Elfvik som man kan tro av den ringa folkmängden. Ett antal kursgårdar/konferensanläggningar, badplatser och natur gör att det är många som söker sig dit.

Huset har köpts av blondinbella för nästan 30 miljoner

Väldigt lite skåpsutrymme i köket och Ingen matsal. Nedsänkningen i vardagsrummet är snygg men begränsar yta och gör det svårare att möblera. Lite för mycket mid-century modern för min smak men färgvalet är snyggt.

MrJay
Detta är Isabella Löwengrips f.d. hus.

• Gilla
Dollaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.