36 895 läst · 323 svar
37k läst
323 svar
Laddbox till Polestar 2
Jag kan inte tala för Polestar. Men du kan ställa in det Easee-appen. Tydligen också bilen men vilket du tycker är smidigast är nog upp till dig.
Med min bil hade jag hellre ställt det i Easee-laddaren. Då är ju bilen ställd på max kapacitet om man laddar någon annanstans än hemma. Men det kanske går att ställa in bilen med olika laddeffekt baserat på GPS.
I min bil har jag tex ställt in att normalt ladda till 80% då det ska vara bäst för batteriet. Men när jag är på jobbet laddar jag gratis så då har jag lagt in en laddpunkt som baserat på GPS ändrat inställningen automatiskt till 100%.
Med min bil hade jag hellre ställt det i Easee-laddaren. Då är ju bilen ställd på max kapacitet om man laddar någon annanstans än hemma. Men det kanske går att ställa in bilen med olika laddeffekt baserat på GPS.
I min bil har jag tex ställt in att normalt ladda till 80% då det ska vara bäst för batteriet. Men när jag är på jobbet laddar jag gratis så då har jag lagt in en laddpunkt som baserat på GPS ändrat inställningen automatiskt till 100%.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 626 inlägg
Det låter som att du har väldigt stora huvudsäkringar om huset inte är eluppvärmt. Du skulle tjäna på att gå ner till 16 eller 20 A.R Rolle85 skrev:En följdfråga, jag pratade med en återförsäljare av Easee och de ville ha ca 3000kr för en lastbalanserare för att säkerställa att inte säkringarna går. Men är det inte så att man kan ställa in en maxström i Easee appen eller inne i bilen så att man inte överstiger säkringen? Jag verkar ha 3st 25A säkringar i elskåpet i huset.
Och om det skulle innebära att du behöver en lastbalanserare tjänar du nog snabbt in den också.