Jisses, hade hoppats på en app för allt….

Enegic lastbalanserare:
Skärmdump av energilastbalanserare-app som visar effekt- och energiförbrukningsdiagram samt laddningsstatus för elbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

R Rolle85 skrev:
Jisses, hade hoppats på en app för allt….
Vilket år som helst.:.

Problemet är väl att det ofta är så små belopp att de skyr mellanhänder. Förhoppningsvis löser det sig till slut.

Kan nån ge mig tips på vad som drar ström mellan kl 0-6 på morgonen. Vi har inte haft igång diskmaskin eller tvättmaskin. Kan det vara luft/vatten värmepump?
Graf över elektricitetsförbrukningen per minut från igår med toppar mellan midnatt och morgonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Legionella uppvärmning av varmvattnet? Borde inte behöva göras varje natt utan snarare en gång i veckan som jag förstått det.

Ska kolla hur de ser ut inatt

Inget liknande inatt

R Rolle85 skrev:
Jag köpte installation och laddbox som ett paket från "Skårebo" som marknadsför sig rejält för stunden.
Fick nu fakturan och ser att en standardinstallation tog 2 timmar mer än vad standardinstallationen brukar göra så detta kostade mig en del extra så tänk på detta om ni väljer Skårebo....
WTF, snacka om skumma villkor.
Dessutom gör dom skattebrott då resor inte ger rätt till grön teknik.

Utdrag från Skårebos prislista
Bilkostnad per mil inkl. restid vid löpande räkning vid grön teknikavdrag 32 kr/mil (utan 64 kr/mil)

citat från Skatteverket
Kostnader för exempelvis utrustning och resor i samband med installationen ger inte rätt till avdrag.

Verkar som pannan kör en legionellakörning en gång i veckan som nån skrev

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.