7 664 läst · 58 svar
8k läst
58 svar
Kvarterets enklaste däckställ - gör det själv
Har mina staplade på varandra på ett rullbart underrede vilket möjliggör att jag kan rulla in dom i ett "dött hörn" 18" mudders väger sina kilon så skönt att kunna rulla in dom i hörnet istället för att stapla dom inne i ett trångt hörn.C cpalm skrev:
Men annars håller jag med dig,
Det där var ju sjukt smart! Enkelt att rulla över terräng om man inte är inne i ett garage!P-plats skrev:
För övrigt så tvättar jag fälgarna noga med både kallavfettning och flygrostlösare innan jag ställer bort dom, sjukt trevligt att få smälla på rena däck och bara dra på lite däckglans och rulla ut
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 555 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 555 inlägg
Fyra bilar och två släp just nu (finns nog några fler däck).C cpalm skrev:
Jo, de ska till tippen i vår när nya sommarsulor ska köpas. Sen ska det flyttas lite däck mellan fälgar innan fulaste fälgarna ska väck. Sen har grabben någon extra uppsättning som följde med en bil han köpte.K Kane skrev:
Jo, det var mer det ironiska med att sätta hjul på hjulen. Helt klart min sorts humor 🙂L Lutte skrev:
Vi har en lätt lastbil med "steelies" och de väger också sina duktiga kilon, men jag rullar fram första och välter ner det i hörnet, sen får man så klart skjuva upp de andra ovanpå, men det får man ju göra iallafall i nåt läge om man skall trava dem. Klart lättare om de ligger på fast underlag och inte nåt som rullar omkring tänker jag dock.
Går ju att muta gH Hybro skrev:
Köpa hjul till julrabatt innan julen?C cpalm skrev:Jo, det var mer det ironiska med att sätta hjul på hjulen. Helt klart min sorts humor 🙂
Vi har en lätt lastbil med "steelies" och de väger också sina duktiga kilon, men jag rullar fram första och välter ner det i hörnet, sen får man så klart skjuva upp de andra ovanpå, men det får man ju göra iallafall i nåt läge om man skall trava dem. Klart lättare om de ligger på fast underlag och inte nåt som rullar omkring tänker jag dock.
denna lösningen är ju också fyndig. Att förvara däcken stående är inget dåligt. Och att rulla fram är smidig.
Själv gjorde jag så här. Plats för minst hjul för 3 bilar.
Golvyta är bristvara så jag vill använda helst upp till taket. Högre up är kanske smidigare med lösa däck utan fälg.
Tyngsta däcken längst ner.
Att stå är bra för däck. De bär ju bara sin egen vikt.
Sedan är det bra att de står mörkt och sval. Det sista är svårare på sommaren men ändå bra att täcka de.
Golvyta är bristvara så jag vill använda helst upp till taket. Högre up är kanske smidigare med lösa däck utan fälg.
Sedan är det bra att de står mörkt och sval. Det sista är svårare på sommaren men ändå bra att täcka de.
Det är fullständigt onödigt att täcka däcken om de står inomhus, även vinterdäck får magnituder mer ljus på sig när de används. Utomhus är en annan femma.M mpostma skrev:denna lösningen är ju också fyndig. Att förvara däcken stående är inget dåligt. Och att rulla fram är smidig.
Däck ska aldrig förvaras stående utan liggande samt gärna svalt o mörktRedaktionen skrev:
Det vet ju alla att däck ALLTID ska förvaras leviterande i vakuum så fort man inte kör med dom. Så köra, montera av, levitera i vacumkammaren, montera på och sen köra.
Eller så förvarar man dom bäst man vill för det lär aldrig vara förvaringen som dödar dom om det inte är för veteranbilar som kör 70 mil per år..
Eller så förvarar man dom bäst man vill för det lär aldrig vara förvaringen som dödar dom om det inte är för veteranbilar som kör 70 mil per år..
Populärt i forumet
-
Badrumsrenovering slutade med prisavdrag på 411 300 kronor – vattenskada hos grannen
Artikelkommentarer -
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Artikelkommentarer