image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan nog ha hittat felet nu:)

Får man fråga vad du har mätt med? Jag tror dock inte att grundproblemet ligger här.

falkn skrev:
Får man fråga vad du har mätt med? Jag tror dock inte att grundproblemet ligger här.

Låna hem ett skjutmått från jobbet.

Det är dom tipset jag har fått då golvet stämmer på andra sida. För om de diffar 0.10mm på varje stav på 10 stavar så blir det 1mm.

Är det inte de, då vet jag inte var felet kan ligga, å inte dom jag har pratat med heller verkar förstå. Om det inte beror på stavarna

Har du mätt längden också? Har du samma variation i längd?

falkn skrev:
Har du mätt längden också? Har du samma variation i längd?
Nej det har jag inte gjort, tog ett normal längdpå skjutmåttet så den klarar inte av att mäta så långt,

Kan ju vara så att man har haft lite otur att man fick ett paket som det diffar lite lite på, sen fick jag till svar, att om man öppnar ett paket, så ska man lägga klart hela paketet och inte låta det ligga bara. Vilket jag inte visste, då inte någon har sagt de.

D
är de jämntjocka?

DennisLarsson skrev:
är de jämntjocka?
Kolla lite snabbt bara nu, diffar 0.05-0.10 på tjocklek kolla dock bara 3st stavar

Hur har det gått?

nino skrev:
Hur har det gått?
Jo då... Har haft maximal otur med allt:(
Dykert gick sönder lämnade in den, fick tebax, använde den i 1h, sen gick den sönder igen:( fick skicka in den igen.

Sen så kom den å den funka:) la golv för glatta livet, tills gasen tog slut, å min lokal brädgård har slutat med den gasen. Så den fick dom besätlla, å då hade självklart hitachi saldofel, så fick vänta 1v på den..... Men tillslut så kunde jag lägga golv igen, så alla fiskben är lagt, ska kapa runt om nu för listband. Skulle gjort de i helgen här, men stavdal valde att stänga tidigt. Vilket dom inte sa nägot om tidigare i veckan när
Jag prata med dom. Så
På måndag kan jag fort

ok så har fått till det nu iaf?
Va bra, du får lägga upp lite bilder...

vad var felet då? kom du fram till det?

nino skrev:
ok så har fått till det nu iaf?
Va bra, du får lägga upp lite bilder...

vad var felet då? kom du fram till det?

Japp nu verkar det stämma, felet var av lite olika faktorer. Prata med killen jag köpte golvet av, när jag var och hämta lite mer. pga av att första var ju limmat, men

Man kan enkelt säga att jag var för noggran, även om det glipar. så kan det lösa sig, om du fort lägga tex 1rad till. å bankar. sen var är inte mitt govl helt plant vilket får stavarna ändra sig lite, men det nu verkar det bli bra. Nu vet jag inte om stavarna räcker:S till listbanden. får kolla på det i morogn,

mvh

• Gilla
nino
  • Laddar…
Gör ett försöka i all fall, någon här inne som har laggt fiskben? och vill sälja sitt stål för att fräsa not med?

Behöver ha någon att bolla med:)

Har nu fräst, runt om, och ska börja lägga listband,men jag har tänkt att gira alla hörnen, då jag tycker det ser bättre ut.

Blir det 45gradera?.. Det måste det väl bli, å då bör det bli en bra linjer mot hörnet.

För jag jag tex girar 48 grader så
Kan det väl inte rätt

berne88 skrev:
Behöver ha någon att bolla med:)
För jag jag tex girar 48 grader så
Geringarna måste ha lika vinkel annars blir längden på snitten olika.

Jag tycker gering på frisen är överskattat då det bara blir en massa småbitar. Listbanden har jag dock gerat. Det är inte säkert att det är 45 grader du ska ha, det beror ju på vad du har för vinkel mellan respektive sida. Köp en vinkelmätare eller kolla med vinkelhaken att det är 90 grader. Är det det, så gerar du 45 grader. Oavsett så delar du alltid totalvinkeln med två. D.v.s. skulle det vara 88 grader så blir gervinkeln 44.

• Gilla
berne88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.