44 558 läst · 185 svar
45k läst
185 svar
kryssmäta rum...stämmer inte än då?
Ja tid hade jag med, la på halva golvet, sedan vänta 20-40min å sedan torka. Gjorde överlapp då jag delade av rummet, syns inte något, gick till och med på det ny behandlade, bara torka bort fotavtrycken. Ånino skrev:Ok jag använder en oljebaserad infärgning från Bona, där har man lång tid på sig och det är liten risk för överlappning
Använder alltid polermaskin, både vid utläggning och polering.
Du skulle nog haft en Rotex 150 att kantslipa med
Hoppas du får till det iaf, tråkigt att det skulle bli så där nu då när du tillslut fick till läggningen
De syns inte något
Vet inte om det hade hjälp om man hade färgat med maskin eller inte. Kör
Grövre papper 100, medans firman körde 120,
Är du säker på att du ska ha det så mörkt då? Det såg väldigt flammigt ut överallt i mitt tycke. Jag hade definitivt bytt produkt till antingen Bona som nino rekommenderade eller Osmos infärgade hårdvaxolja.
har ju köpte "färg" för 1500kr, så har inte lust att köpa en till.falkn skrev:
färgen är jag nöjd med, blev bra mörkhet i den vilket jag ville ha.
and flammigt så stämmer det, sen är ju trä levande så jag tror att det är svårt att få alla bitar att suga lite mkt, å få exakt samma nyans.
sen rek tillverkar att köra med masikn för att lägga ut de, vilket inte jag har gjort, kan hända att jag slipar av kanterna, testar att behandla kanterna. å sedan låter det torka för att lägga på ett lager till med färg, men med maskin.
Har idag, ringt runt för att hitta någon som kan slipa, där man ska pigmentera, var mkt svårare än jag trodde, fick ta på en kille, men han kunde tidigast efter sommarn... så fick ringa lite till... tror det var samtl nr 5 som kunde slipa om de!!!
helt sjukt verkar vara brist på de yrket. han skulle komma å kolla i nästa vecka, så får vi se vad han säger.
OM han skulle misslyckas och, kan man kräva att dom göra om, å få ersättning för min olja?
helt sjukt verkar vara brist på de yrket. han skulle komma å kolla i nästa vecka, så får vi se vad han säger.
OM han skulle misslyckas och, kan man kräva att dom göra om, å få ersättning för min olja?