falkn skrev:
Lägg gärna upp en bild på hur mörkt du har tänkt dig. Jag hade nog inte gjort det svart på ett nytt golv. Mörka fiskbensgolv tycker jag själv är jättesnyggt även om vi själva valde att inte göra så. Jag kan varmt rekommendera Osmos produkter. Då färgar du först in med en pigmenterad hårdvaxolja och lägger sedan slutlagret med en vanlig matt osmo hårdvaxolja original.
http://www.rubiomonocoatshop.se/sv_b2c/catalog/product/gallery/id/299/image/261/

charcoal är den jag har hemma.... är svårt att få en bild över hur det kommer se ut... vill inte ha det för mörkt heller.... har ganska så mörka golv nu, i ansluting till det rummet fisken ligger....

kan lägga upp en bild om några sec
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Har du kikat på Bona och deras infärgningar?

Fick 2st bilder från killen jag köpte de av, så här kommer dom...

index.jpeg
10.jpg
Skapa konto

nino: ska jag byta färg, så kommer jag att köpa bona eller osmo

Jag gillade inte den översta, för brun. Den nedersta kan vara cool, men det beror på ytan. Det passar ju bäst i en riktigt maffig våning med lite avskalad stil i övrigt. Det framhäver ju dock inte golvets mönster speciellt bra.

falkn skrev:
Jag gillade inte den översta, för brun. Den nedersta kan vara cool, men det beror på ytan. Det passar ju bäst i en riktigt maffig våning med lite avskalad stil i övrigt. Det framhäver ju dock inte golvets mönster speciellt bra.

Det är en matsal. Så det ända som kommer finns där är, ett bord,stolar och ett skåp.

Det är samma färg på dessa bilder, och gillar mer den sista bilden ön den första. Man vill ju inte ha ett svart golv, så allt mönster försvinner..... Svårt de här:(

Här kommer lite bilder....:)

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Nu är det slipat-spacklat-slipat.
Så ska strax börja med behagligt 😖😊 hoppas det blir bra..... Återkommer med färdigt resultat

• Gilla
manose och 4 till
  • Laddar…
Blev ju riktigt bra tillslut! Vill också lägga fiskben :)

nino skrev:
Blev ju riktigt bra tillslut! Vill också lägga fiskben :)
Det är riktigt skoj 😊

fick behandlat... blev inte 100 som jag hade tänkt, då medelet inte riktigt trängde ner på listabanden å flisen, men på själva golvet blev det bra... blev inte för mörkt som jag var först rädd för..

tror inte jag kommer att göra om de... inte nu i alla fall. lägger upp en bild i morgon, då det är ljuare, å det har fått torka lite, har några bilder nu på mobilen, men då är det nyss gjort, så det ger en missvisande bild,.

• Gilla
nino
  • Laddar…
image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Här kommer bilderna jag lova, är inte nöjd med listbanden å flisen:( får
Slipa om det, har lånat hem maskin, å ska testa att slipa, aldrig gjort det förut😖 så det ska bli spännande. Sedan behandla igen där jag har slipat.

Edit: vad randigt det ser ut på bilderna, så ser det inte ut.. Konstigt, kanske är ljuset som lurar

det är jäkligt svårt att bara slipa en del av ett infärgat golv och sen prova att få till det... tro mig jag har provat

nino skrev:
det är jäkligt svårt att bara slipa en del av ett infärgat golv och sen prova att få till det... tro mig jag har provat

image.jpg
Skapa konto

Börjat slipa lite.... Men har redan stött på lite trubbel:( då slipen inte vill ta hela vägen, till listbandet, som du ser på bilden. Tänker att man kan lura ögat lite, om man för en någorlunda rak kant i linje med listbanden. Vet inte vad det kan beror på, ojämnt golv, kanske, men borde bli bättre än så känns de som, om det nu är problemet.
Skulle det här inte bli heller så, kommer jag slipa om hela golvet igen, dock med en annan firma. Å hoppas att det inte händer samma sak igen

fick du golvet slipat bara och sen färgade du in själv?
vad använde du för att lägga på färgen? oljebaserad?

nino skrev:
fick du golvet slipat bara och sen färgade du in själv?
vad använde du för att lägga på färgen? oljebaserad?
Stämmer bra de.
Det är en 2-komp som jag applicera med stålspackel, å sedan torka av med trasa.

Man ska väl använda poleringsmaskin eller likande. Men Han jag köpte både golv å färg. Sa att mitt rum är litet, så det funkar lika bra att göra på det här
Viset

Ok jag använder en oljebaserad infärgning från Bona, där har man lång tid på sig och det är liten risk för överlappning
Använder alltid polermaskin, både vid utläggning och polering.

Du skulle nog haft en Rotex 150 att kantslipa med

Hoppas du får till det iaf, tråkigt att det skulle bli så där nu då när du tillslut fick till läggningen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.