36 554 läst · 118 svar
37k läst
118 svar
Kräks på mitt altanmöte med grusgång. Tips mottages.
Jo. Jag skiter nog i andra stolpen. Har en äckligt modern armatur som lyser uppåt och neråt som kanske får monteras på bärlinan.
Det är ju bara du som verkar titta på detta så det blir nästan som en blog men vafan.
Det är ju bara du som verkar titta på detta så det blir nästan som en blog men vafan.
Det är ju 3000 som läst tråden. Jag har följt den men har inte haft nåt bra förslag till dig.
Generellt sett vill man gärna ha stor plats framför ytterdörr och man brukar försöka "måla med breda penslar" och inte plottrigt sönder i för många småbitar.
Det har du lyckats med i ditt sista förslag.
Generellt sett vill man gärna ha stor plats framför ytterdörr och man brukar försöka "måla med breda penslar" och inte plottrigt sönder i för många småbitar.
Det har du lyckats med i ditt sista förslag.
Nu är ju detta bara en groventredörr som går till garaget. Vi går in på andra sidan huset där vi även ställer vår familjebil och där gäster går. Jag har normalt sett min firmabil vid garaget så det är bara jag som går in och ut där när jag skall till jobbet eller till garaget. Eller ja, så är tanken iaf när vi nu får satt in en altandörr.Hemmakatten skrev:
Dagens jobb var att kärra ut 7 ton matjord och fortsätta med stenen. Vi skall iväg på semester så det kan vara fint att få gräsfröna i jord.
Matjorden klar. Nu fixa till den inre bågen. Jag vill att den skall gå in 70-80cm innanför hörnet, frugan vill att den livar med altanen.
Skall fixa y-stenen med en motorkap när jag börjar jobba.
Skall fixa y-stenen med en motorkap när jag börjar jobba.
Kul att du säger det!
Jag är förvånansvärt nöjd faktiskt. Svinbra att bolla lite idéer med dels frugan, dels forat. Man låser sig lätt när man hela tiden tittar på det gamla.
Jag är förvånansvärt nöjd faktiskt. Svinbra att bolla lite idéer med dels frugan, dels forat. Man låser sig lätt när man hela tiden tittar på det gamla.
Tack. Så här såg det ut i början på Juni.
Final call. Så får storgatstenen ligga.
Lekt takläggare och pappat täckbrädorna, kanske förlänger livslängden något iaf.
Lekt takläggare och pappat täckbrädorna, kanske förlänger livslängden något iaf.
Fick lite feeling och lade en rad vid trappsteget. Har dragit fram rör för framtida bruk. Nästa steg blir att fylla upp med sand och bös där kullerstenen skall vara. Börjar ärligt talat tröttna lite på detta projekt. Måtte semestern ta slut snart.