36 462 läst · 118 svar
36k läst
118 svar
Kräks på mitt altanmöte med grusgång. Tips mottages.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Härligt! Snyggt blev det också
Nästa projekt blir det att byta ut gruset när du lessnar?
Nästa projekt blir det att byta ut gruset när du lessnar?
Haha. Nä det får ligga. Har svårt för betong och skiffer har jag inte tålamod att lägga.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 092 inlägg
Snyggt! Nu kanske jag får tummen ur när man ser hur fint det kan bli
En fråga bara. La du duk mellan lagren?
En fråga bara. La du duk mellan lagren?
Jepp. Jag schaktade ur 30cm och fyllde med 25cm krossade betongpannor. Paddade och fyllde med 10cm 0-18. Duken lade jag under singlet.
Vet inte om det är rätt men jag körde på magkänsla. Hade iofs kunnat lagt en duk till i botten men detta är ju bara en gång, ingen lastbilsparkering.
Vet inte om det är rätt men jag körde på magkänsla. Hade iofs kunnat lagt en duk till i botten men detta är ju bara en gång, ingen lastbilsparkering.
Hade lite kabelsand som jag blandade med matjord och toppdressade utanför kantstenen men jag misstänker att det är fel sand. Nån som vet vilken sand man ska ha på gräsmattor? Känns som att kabelsanden blir som ett lock uppepå gräset.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Vet inte hur kabelsan är men det viktigaste är väl att gräset sticker igenom, så lägg flera tunna lager sand?
Jo det är väl så. Man har så j*vla dåligt tålamod bara.
Satansprojektet går vidare om än i maklig takt. Fick bygga in sidorna på baksidan av altanen och så då jag byter räcke, marken skall höjas typ 30cm närmast altanen.
Man är ju ingen snickare, det är helt säkert. Samtidigt blir det ju billigt.
Man är ju ingen snickare, det är helt säkert. Samtidigt blir det ju billigt.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Supersnyggt!
Tack!
Så snyggt!!
Börjar väl bli dags att summera denna tråden.
Tack för visat intresse. Återkommer när allt är färdigt, bara lite småskit kvar som inte är så intressant.
Bifogar lite före/efterbilder
/Gustav
Tack för visat intresse. Återkommer när allt är färdigt, bara lite småskit kvar som inte är så intressant.
Bifogar lite före/efterbilder
/Gustav
Redigerat: