36 550 läst · 118 svar
37k läst
118 svar
Kräks på mitt altanmöte med grusgång. Tips mottages.
Aha. Helt rätt!
Totalt urusel maskin till yrkesmässig grävning men hemma i trädgården hade jag gärna haft den som leksak.
Totalt urusel maskin till yrkesmässig grävning men hemma i trädgården hade jag gärna haft den som leksak.
Har äntligen fått tummen ur arslet och gjort klart hela grusgången. Givetvis var det berg där pollaren skulle stå så det blev till att gjuta fast den. Fem säckar betong och tre meter 13mm armeringsjärn senare sitter den som berget.
Grinden sitter där provisoriskt, skall ha hem en smed som får tillverka två grindar och sen blir det Heras flätverksstaket i slänten.
Grinden sitter där provisoriskt, skall ha hem en smed som får tillverka två grindar och sen blir det Heras flätverksstaket i slänten.
Fick igång min pump som sitter i borrhålet. Fan så najs att ha gratis vatten att vattna med.
Efter fyra-fem timmars bevattning verkar det som om vattnet tryter dock. Är det normalt? Hålet är 60m djupt och det borröret sitter fyra betongringar ner. Har jag inte vattnat på nån dag stiger vattnet upp nån meter från locket så det är väl typ 3-4 m3 som funkar som magasin.
Jaja, det är helt ok att kunna vattna 3h varje dag till en minimal kostnad.
Efter fyra-fem timmars bevattning verkar det som om vattnet tryter dock. Är det normalt? Hålet är 60m djupt och det borröret sitter fyra betongringar ner. Har jag inte vattnat på nån dag stiger vattnet upp nån meter från locket så det är väl typ 3-4 m3 som funkar som magasin.
Jaja, det är helt ok att kunna vattna 3h varje dag till en minimal kostnad.
Har lejt bort lite snickeri detta år. Orken försvann. ✌
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jaha, det årliga staketbygget påbörjades häromdagen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto