4 349 läst · 83 svar
4k läst
83 svar
Konstruktion och framåt Badrumsentreprenad
Tröttsamt… dom lär väl knappast få mer jobb hos dig?Globetrot skrev:
Hur ser botten ut i lådan dom byggde för inkommande?
Renoverare
· Skåne
· 8 599 inlägg
Utan att vara superuppdaterad i skrivande stund så borde väl bottnen i den vara upphöjd med gjutning och ha ett skvallerrör så det kan rinna ut i badrummet vid ev. läckage därinne och skvallerröret måste komma ut 60mm upp från golvet så därav gjutningen jag åsyftar.Globetrot skrev:
Ja, de ska gjuta botten på denPaul-Staffanstorp skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 599 inlägg
Ja det är en slags avstängningsventiler.Globetrot skrev:
Hoppas inte de gör luckan för liten bara för jag hade rekommenderat er att byta kranarna för vattenmätaren också när man ändå håller på med ett sådant här jobb för de brukar bli värdelösa de gamla kranarna och när man får ett vattenläckage vill man kunna stänga av snabbt.
De blir ju jobbiga och byta sen om luckan blir för liten.
Ja, vi har ett avtal att inget ska återanvändas så jag tror att de måste byta kranar. Det blir nog besiktning anmärkning.Paul-Staffanstorp skrev:
Ja det är en slags avstängningsventiler.
Hoppas inte de gör luckan för liten bara för jag hade rekommenderat er att byta kranarna för vattenmätaren också när man ändå håller på med ett sådant här jobb för de brukar bli värdelösa de gamla kranarna och när man får ett vattenläckage vill man kunna stänga av snabbt.
De blir ju jobbiga och byta sen om luckan blir för liten.
Renoverare
· Skåne
· 8 599 inlägg
Nja du... så lätt blir de nog inte bytta dock. 😉Globetrot skrev:
De hör ju inte till själva badrummet och har ni inte specifikt pratat om det eller har det skrivit i ert avtal så är det ju något tillkommande.
Annars skulle ju du i princip kunna hävda att pemslangen in till mätaren också ska bytas och så fungerar det ju inte riktigt. 😉
Jadå om det stämmer, tar vi helre in en annan VVS som byter den senare. Men det står att allt i badrummet omfattas av renovering förutom fönster som vi bytt själva. Allt ska bytas, inkl dörrbladet o foder. Men vi får sePaul-Staffanstorp skrev:
Nja du... så lätt blir de nog inte bytta dock. 😉
De hör ju inte till själva badrummet och har ni inte specifikt pratat om det eller har det skrivit i ert avtal så är det ju något tillkommande.
Annars skulle ju du i princip kunna hävda att pemslangen in till mätaren också ska bytas och så fungerar det ju inte riktigt. 😉
Det tar helt orimligt betalt för sina ÄTA.