Men, besiktning blir av. Besiktnings företaget ville genomföra den eftersom det enligt avtal skulle varit klara förra veckan. Det är bra.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Idag hörde entreprenör av sig och ville flytta besiktning på måndag. Det går ju inte så kort varsel. Så, besiktning mannen meddelade mig att jag behöver betala den ändå. Nu börjar jag känna mig lätt irriterad.
Tröttsamt… dom lär väl knappast få mer jobb hos dig?
Hur ser botten ut i lådan dom byggde för inkommande?
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Hur ser botten ut i lådan dom byggde för inkommande?
Den är inte klar. Men den är just nu byggd på tätskikt. Regeln är limmad mot botten
 
Globetrot Globetrot skrev:
Den är inte klar. Men den är just nu byggd på tätskikt.
Utan att vara superuppdaterad i skrivande stund så borde väl bottnen i den vara upphöjd med gjutning och ha ett skvallerrör så det kan rinna ut i badrummet vid ev. läckage därinne och skvallerröret måste komma ut 60mm upp från golvet så därav gjutningen jag åsyftar.
 
Bild på botten
 
  • Närbild på botten av ett byggprojekt som visar en metallram med två skruvar och tätning i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett golv, visar metallmaterial, skräp och rör i hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Utan att vara superuppdaterad i skrivande stund så borde väl bottnen i den vara upphöjd med gjutning och ha ett skvallerrör så det kan rinna ut i badrummet vid ev. läckage därinne och skvallerröret måste komma ut 60mm upp från golvet så därav gjutningen jag åsyftar.
Ja, de ska gjuta botten på den
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Riktigt nöjd med mosaiken
 
  • Mosaikvägg med små, kvadratiska kakelplattor i olika grå och svarta nyanser, integrerad i större vita plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nisch
 
  • Inbyggd Geberit toalettcistern förberedd för installation, placerad i ett hörn med vitkaklade väggar och grått klinkergolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggram med träpanel och synliga vattenrör och avloppsrör i en pågående badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installationsrör och kopplingar i en nisch med träpanel, inklädd synlig avloppsledning och hål för vattenledningar, under förberedelse för badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvvägg under konstruktion
 
  • Halvvägg under konstruktion med exponerade rörledningar, ventil, tryckmätare och en rulle blå tejp på toppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är dessa avstängning ventiler? Svarta knoppar…
 
  • Fyra ventiler i en vägginstallation med svarta knoppar och rör kopplade till dem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nischen byggd
 
  • Bild av en nybyggd nisch i ett badrum, med synliga rör och verktyg på plats. Väggen är kaklad med vita plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Armerade skivor monterade som bakgrund i ett rum, med rör och tätningsmedel synliga, för att skapa en väggnisch i en renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Globetrot Globetrot skrev:
Halvvägg under konstruktion
Ja det är en slags avstängningsventiler.

Hoppas inte de gör luckan för liten bara för jag hade rekommenderat er att byta kranarna för vattenmätaren också när man ändå håller på med ett sådant här jobb för de brukar bli värdelösa de gamla kranarna och när man får ett vattenläckage vill man kunna stänga av snabbt.
De blir ju jobbiga och byta sen om luckan blir för liten.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja det är en slags avstängningsventiler.

Hoppas inte de gör luckan för liten bara för jag hade rekommenderat er att byta kranarna för vattenmätaren också när man ändå håller på med ett sådant här jobb för de brukar bli värdelösa de gamla kranarna och när man får ett vattenläckage vill man kunna stänga av snabbt.
De blir ju jobbiga och byta sen om luckan blir för liten.
Ja, vi har ett avtal att inget ska återanvändas så jag tror att de måste byta kranar. Det blir nog besiktning anmärkning.
 
Globetrot Globetrot skrev:
Ja, vi har ett avtal att inget ska återanvändas så jag tror att de måste byta kranar. Det blir nog besiktning anmärkning.
Nja du... så lätt blir de nog inte bytta dock. 😉
De hör ju inte till själva badrummet och har ni inte specifikt pratat om det eller har det skrivit i ert avtal så är det ju något tillkommande.
Annars skulle ju du i princip kunna hävda att pemslangen in till mätaren också ska bytas och så fungerar det ju inte riktigt. 😉
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Nja du... så lätt blir de nog inte bytta dock. 😉
De hör ju inte till själva badrummet och har ni inte specifikt pratat om det eller har det skrivit i ert avtal så är det ju något tillkommande.
Annars skulle ju du i princip kunna hävda att pemslangen in till mätaren också ska bytas och så fungerar det ju inte riktigt. 😉
Jadå om det stämmer, tar vi helre in en annan VVS som byter den senare. Men det står att allt i badrummet omfattas av renovering förutom fönster som vi bytt själva. Allt ska bytas, inkl dörrbladet o foder. Men vi får se

Det tar helt orimligt betalt för sina ÄTA.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.