Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Kan inte säga annat än att det är mycket tragiskt för det är sådana här som drar ner hantverkarna till smutsen. 🙃
Ser lagning fel ut? Jag hittar ingen info om hur man gör. Det verkar som att Höganäs inte publicera det utan entreprenör får ringa dem.

Vad jag förstod punkterar man bubblan, fyller i med lim? Och lapp 5cm marginal över.
 
Redigerat:
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Jag kan inte Höganäs system men i normala fall ska man överlappa "hål" 4-5cm utanför och limma dit lappar över.

Men sen brukar man också täcka överlappen på väggarna med något.

Men som sagt är det lite olika på en del system så det kan skilja lite.


Själv kör jag med Centros system och då ska man t.ex pensla 2k-lim utanpå överlappen också.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag kan inte Höganäs system men i normala fall ska man överlappa "hål" 4-5cm utanför och limma dit lappar över.

Men sen brukar man också täcka överlappen på väggarna med något.

Men som sagt är det lite olika på en del system så det kan skilja lite.


Själv kör jag med Centros system och då ska man t.ex pensla 2k-lim utanpå överlappen också.
Ja, så de har nog gjort korrekt. Vad menade du med att det är dessa företag som får Entreprenör att se dålig ut? Förstod inte.
 
Globetrot Globetrot skrev:
Ja, så de har nog gjort korrekt. Vad menade du med att det är dessa företag som får Entreprenör att se dålig ut? Förstod inte.
Ja, att de tenderar att inte göra vad de ska så de håller tiderna och gör bra jobb utan att man som kund ska behöva vara på dem som en iller.
 
  • Gilla
plåtrickard och 1 till
  • Laddar…
Kakling pågår…
 
  • Tile installation in progress on a wall in a bathroom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående kaklingsarbete med vita och mosaikplattor i ett badrum. Två rör sticker ut från väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvhyllan kvar att konstruera och tätskiktet runt den. Sen nisch med WC o handfat..möbler…
 
Sitter inte brytare ovanligt högt upp 🤔
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Sitter inte brytare ovanligt högt upp 🤔
Jo, det tänkte jag också på. Vet dock inte om det finns någon standard, vi har inte specat
 
Globetrot Globetrot skrev:
Jo, det tänkte jag också på. Vet dock inte om det finns någon standard, vi har inte specat
Kolla hur de sitter i resten av huset... man bör ju följa det kan jag tycka.

Allt mellan 1000-1200 brukar det röra sig om och sen termostaten på 1500 men dina ser ut att vara så nära varandra.
Mest det jag reagerade på.
Jag tycker 1000 från golv känns bäst men de e olika tycke.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Lysknapp sitter på 1200 (den undre), och golvvärme på 1500.
Resten av huset har dem på 1000. Lite irriterande, men nåja
 
Redigerat:
Uppbyggnad av halvvägg pågår…
 
  • Halvfärdig halvvägg med synliga rör och verktyg vid ett pågående renoveringsprojekt i ett badrum med vita kakelplattor och mosaikpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppbyggnad av halvvägg under arbetets gång i ett badrumsmiljö med kaklade väggar och fönster i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halvvägg under uppbyggnad med synliga rör och ventiler i ett pågående byggprojekt. Tile väggar i bakgrunden och byggmaterial synligt på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går framåt
 
  • Pågående renovering av badrum med nylagda mörkgrå klinkerplattor på golvet och vitkaklade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrumsrenovering med nyinstallerade grå golvplattor och vita väggplattor. Synliga rör och monteringsmaterial för VVS-arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fjonken
  • Laddar…
Idag hörde entreprenör av sig och ville flytta besiktning på måndag. Det går ju inte så kort varsel. Så, besiktning mannen meddelade mig att jag behöver betala den ändå. Nu börjar jag känna mig lätt irriterad.
 
  • Wow
  • Ledsen
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fogat (halvvägggen ej klar ännu)
 
  • Halvfogad dusch med mörkgrått klinkergolv och vita kakelväggar. Synlig golvbrunn och halvvägg som inte är färdigställd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Öser med tålamod nu och vill bara få detta klart!
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.