3 985 läst · 83 svar
4k läst
83 svar
Konstruktion och framåt Badrumsentreprenad
Ser lagning fel ut? Jag hittar ingen info om hur man gör. Det verkar som att Höganäs inte publicera det utan entreprenör får ringa dem.Paul-Staffanstorp skrev:
Vad jag förstod punkterar man bubblan, fyller i med lim? Och lapp 5cm marginal över.
Redigerat:
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Jag kan inte Höganäs system men i normala fall ska man överlappa "hål" 4-5cm utanför och limma dit lappar över.
Men sen brukar man också täcka överlappen på väggarna med något.
Men som sagt är det lite olika på en del system så det kan skilja lite.
Själv kör jag med Centros system och då ska man t.ex pensla 2k-lim utanpå överlappen också.
Själv kör jag med Centros system och då ska man t.ex pensla 2k-lim utanpå överlappen också.
Ja, så de har nog gjort korrekt. Vad menade du med att det är dessa företag som får Entreprenör att se dålig ut? Förstod inte.Paul-Staffanstorp skrev:Jag kan inte Höganäs system men i normala fall ska man överlappa "hål" 4-5cm utanför och limma dit lappar över.
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Sitter inte brytare ovanligt högt upp 🤔
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Kolla hur de sitter i resten av huset... man bör ju följa det kan jag tycka.Globetrot skrev:
Allt mellan 1000-1200 brukar det röra sig om och sen termostaten på 1500 men dina ser ut att vara så nära varandra.
Mest det jag reagerade på.
Jag tycker 1000 från golv känns bäst men de e olika tycke.