3 983 läst · 83 svar
4k läst
83 svar
Konstruktion och framåt Badrumsentreprenad
Du tar ex en sån här och anpassar till karmens bredd alt flyttar in karmen så den livar med badrummets gips. Annars bygg en smyg, alla sätt funkar. Eller som Paul skriver, köp en större tröskel och bygg om den så den passar.L Lechuza skrev:
Inget komplicerat så det löser du
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...e=1&gbraid=0AAAAAD8-GQnv-NBXVWy6QFMYbvu7znSF3
Kikade in nu på kvällen. Tätskikt klart idag kl 14 cirka. Ser ut som de tänker bygga korrektPaul-Staffanstorp skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Går inte heller att se om det blir rätt förrän tröskeln är fixad ordentligt.
De planerar troligtvis att montera en ny över den gamla (skruva i den gamla). Dörrblad ska bytas och nivån den gamla tröskeln är på är på tok för låg. Såvitt jag vet skall tätskikt vikas upp och vara en viss höjd över golvbrunnen.F Fjonken skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 086 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 086 inlägg
Står det inte något i branschreglerna om att det åtminstone ska finnas en blindtröskel?Paul-Staffanstorp skrev:
@Globetrot Kanske något att kolla upp i reglerna?
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
Renoverare
· Skåne
· 8 523 inlägg
I min värld är det bara komplicerat att bygga på tröskeln när fuktskyddet är ivägen och det kan inte bli lika bra som om tröskeln är klar innan 😉
Besiktningsman har koll tänker jag. Besiktning imorgon. De sade att de gjorde klart tröskeln vid klinkers på golvet. Besiktningsman sade vid förra besiktning att de var okben de tog bilder på hur det är gjort. Det finns väl regler på höjd av uppviket? Mot golvbrunnenBirgitS skrev:
Ps. Googlade lite snabbt. Står vid ”nyproduktion” så jag vet inte om det är relevant
Tack, det blir väl något till slutbesiktning. Men jäkla jobbigt om det är fel då….😂😂😂 Enligt vad jag kan se i Bkr ska det (tätskikt) ligga minst i nivå med klinkers. Men i vårt badrum på övreplan minns jag att det veks upp och tröskeln var högre (snyggare).BirgitS skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 315 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 315 inlägg