102 753 läst · 317 svar
103k läst
317 svar
Kommunen vill jag flyttar 15 år gammal lekstuga
TS lissen i ögat nu när ni sagt åt honom att han skulle ge tillbaka kommunens mark till kommunen.
Det var ju hans mark!
Alla fattar ju att om man klipper så tillaller marken klipparen!
Dumma parasiter! 😂😂😂😂
Det var ju hans mark!
Alla fattar ju att om man klipper så tillaller marken klipparen!
Dumma parasiter! 😂😂😂😂
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Fick inte köpa marken trots ingenting är där. Och denna industriområde är inget industriområde längre, dom förvarar däck och bilar där.... Text nedanför från kommunT TypRätt skrev:
"Hej!
Jag ser att det är allmän platsmark i detaljplanen utanför din fastighet. Tanken var nog att man ville hålla lite distans mellan bostäderna och den industritomt som ligger i närheten. Det innebär att det inte går att sälja eller arrendera ut marken utan att ändra detaljplanen vilket inte är aktuellt i nuläget"
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Dom hade räknat med tomtarea från där man kan tro tomten är.. Hade dom räknat rätt hade man ju förstått mera..tveksamt skrev:
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Har kvar hela annonsen här hemma och löst igenom den x antal gånger. Nämns ingenting om några gränser eller bilder eller att friggeboden står på kommuns mark.Nissens skrev:
Det står tom
" Tomtarea 880m²friköpt. Mycket trevligt hörntomt med lummig och insynsskyddad baksidan vilken angränsar till mindre skogsparti.
"vilken angränsar till mindre skogsparti"
Där tolkar man(iaf jag ) det som att man äger marken till denna skogsparti.
Vilket man absolut inte gör.. utan är 15m ifrån
Medlem
· östergötland
· 212 inlägg
Jag förstår att man ej får ha något på kommuns mark.
Det jag blir irriterade på är att jag inte visste att det var deras mark och hon var sjukt spydig i sin ton.
Den har stått där från MINST 2011.
Och bara för jag råkade bo här nu så får jag smällen att betala att flytta på den..
Hon hade 0 med känsla eller lyssna knappt på vad jag sa.
Utan hon spydde ut " flytta på den nu, akta marken när du flyttar den, när kan du vara klar med flyttningen???"
Liksom, woow akta marken? Really? Ni har inte rört er där på 7år jag har bott här och såklart aldrig nånsin sen huset byggdes 1991. Skulle vi inte klippt och hållit i ordning hade det varit en djungel där..
Och att spy ut sig också att DU FÅR ABSOLUT INTE KLIPPA GRÄSET PÅ KOMMUNSMARK.. ALLA SAKER SKA BORT FRÅN VÅR MARK...
Har skottkärra och några verktyg lutandes mot friggeboden...
Det jag blir irriterade på är att jag inte visste att det var deras mark och hon var sjukt spydig i sin ton.
Den har stått där från MINST 2011.
Och bara för jag råkade bo här nu så får jag smällen att betala att flytta på den..
Hon hade 0 med känsla eller lyssna knappt på vad jag sa.
Utan hon spydde ut " flytta på den nu, akta marken när du flyttar den, när kan du vara klar med flyttningen???"
Liksom, woow akta marken? Really? Ni har inte rört er där på 7år jag har bott här och såklart aldrig nånsin sen huset byggdes 1991. Skulle vi inte klippt och hållit i ordning hade det varit en djungel där..
Och att spy ut sig också att DU FÅR ABSOLUT INTE KLIPPA GRÄSET PÅ KOMMUNSMARK.. ALLA SAKER SKA BORT FRÅN VÅR MARK...
Har skottkärra och några verktyg lutandes mot friggeboden...