Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Att du köpt en fastighet och trott att den var 50% större än den verkligen är måste vara det konstigaste i den här historien....
Han trodde till och med att den var 100% större.

• Gilla
CarVal och 11 till
  • Laddar…
D
R RalleB skrev:
Och jag undrar hur man inte kan förstå efter 4 sidor vad som åsyftas även att svenskan inte är 100% korrekt. 😆

Även om du skrev detta med glimten i ögat så hade en smiley varit lämplig för att förstå din underliggande ton.
En stor glad smiley missades!

• Gilla
Nissepurjo
  • Laddar…
R RalleB skrev:
I det här fallet så TS förmodligen varit medveten om att det inte var hans mark men 15 år har gjort att han har betraktat det som hans och blev nu påkommen med handen i syltburken.
Nu har inte TS ägt(/bott på) fastigheten i 15 år utan "bara" i sju år (från 2017).

Nissens
N Niq skrev:
Verkar vara ganska många som inte gör det.
Länka gärna till ett gäng då.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
N Niq skrev:
så hittar man dom enkelt.
En förutsättning för att det ska vara enkelt är att de fortfarande existerar. Och det gör de inte alltid…

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
N Niq skrev:
Jag tycker det dyker upp trådar här på BH ganska ofta där folk inte verkar veta var deras gränser går.
Att inte veta _exakt_ var gränsen går är inte detsamma som att tomten var 50% mindre än man trodde…

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Länka gärna till ett gäng då.
De fem första jag tog upp saknade karta med fastighetsgräns. Det är såklart inte svårt att kolla via valfri kartsida men mäklarna verkar inte ha något intresse att skylta med fastighetsgränserna.

• Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
För mäklarnas del är det väl bara bra att köparna tror att fastigheten är större än vad den är så länge de (mäklarna) inte kan lastas för missförståndet..

• Gilla
Offroad och 2 till
  • Laddar…
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Kommunen äckliga parasiter
?!
Varför då?

• Gilla
Risarvaren och 2 till
  • Laddar…
Jag tror inte jag varit på en visning där inte mäklaren gått igenom tomten och det speciellt om det inte varit uppenbart. En visning där mäklarbilderna visade en stor tomt visade sig ha både lekstuga, träkoja och enda stället med plats för fotboll på kyrkans mark. De hade någon sorts tillfälligt tillstånd men det fanns inget klart om att köpa loss marken. Sen åkte vi inte på något mer hus från den mäklaren.

Claes Sörmland
Problemet är väl att spekulanter/köpare gissar så mycket. Medan de borde ägna sig åt att leta gränsmarkeringar och mäta så känner de hur stor fastigheten är baserat på vad de upplever på platsen.

• Gilla
JockeÅgren och 6 till
  • Laddar…
L lat skrev:
?!
Varför då?
För att de inte låter TS parasitera på deras fastighet.

En parasit kallar sitt värddjur för parasit.

Ännu har inte öronen ramlat av men snart är det nog dags. 🤣

• Haha
  • Gilla
Risarvaren och 5 till
  • Laddar…
Skulle aldrig i världen köpa en fastighet utan att veta/se EXAKT var varje råsten/rör el. motsvarande finns.
Saknas de så får säljaren se till att få dem officiellt utsatta.

• Gilla
kantarelli1403 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
F frankie365 skrev:
De fem första jag tog upp saknade karta med fastighetsgräns. Det är såklart inte svårt att kolla via valfri kartsida men mäklarna verkar inte ha något intresse att skylta med fastighetsgränserna.
Som sagt, skicka länkar för jag ser inga…

Nissens
BengtH BengtH skrev:
Skulle aldrig i världen köpa en fastighet utan att veta/se EXAKT var varje råsten/rör el. motsvarande finns.
Saknas de så får säljaren se till att få dem officiellt utsatta.
Då lär någon annan köpa…

• Gilla
peter.sernstad och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.